Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: خداوند متعال بارها در قرآن، بر لزوم کمک به فقرا و نیازمندان تاکید کرده است و همه باید برای دستگیری از افراد تهیدست قدم برداریم و در این کار خداپسندانه مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فقر موجب گسترش فساد در جامعه می‌شود، اضافه کرد: به عنوان انسان مسلمان باید نسبت به هم نوعان خود احساس مسوولیت کنیم، چراکه می‌توان با کمک به اقشار ضعیف، ضمن جلب رضایت پرورگار، مانع از گسترش آسیب‌های اجتماعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها به برکات عید قربان و ایام حج اشاره کرد و گفت: روزه گرفتن در ۹ روز اول ماه ذی‌الحجه و قربانی کردن، سعادت دنیا و آخرت را بدنبال دارد و به نوعی جهاد در راه خدا است.

ماموستا حسینی قربانی کردن و احیای سنت ابراهیمی و پیامبر(ص) را موجب عزت و سربلندی در روز قیامت دانست و افزود: امت اسلامی باید شکرگزار باشند که صاحب اعیاد بزرگی مانند قربان و رمضان شده‌اند و همواره باید به مسلمان بودن خود افتخار کنند.

وی با بیان اینکه خداوند همواره شکرپذیر بوده و پاداش شکرگزاران را می دهد و به نیت واقعی هر کسی آگاه است، ادامه داد: قرائت قرآن، دوری از حرام خوری، تلف نکردن عمر و زمان، سحرخیزی و هم نشینی با صالحان، موجب نورانی شدن قلب انسان مسلمان و زندگی همراه با سعادت می‌شود.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

برچسب‌ها کردستان اهل سنت سنندج خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اهل سنت سنندج کردستان اهل سنت سنندج خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان

به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، شعار امسال هفته ملی سلامت است.
 احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان صبح امروز در نشست خبری از پرداخت بدهی‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: خوابگاه دختران دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 اسدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از تلاش دانشگاه برای تامین امنیت غذایی، دارویی و بهداشتی مردم خبر داد و گفت: مردم می‌توانند از طریق شماره پیامکی ۳۴۱۱۰۰۰۲۱۰۵۶۲۰ با معاونت غذا و دارو در ارتباط باشند.
اول تا هفتم اردیبهشت ماه هفته ملی سلامت است شعار امسال این هفته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین در نشست خبری بمناسبت هفته ملی سلامت با قدردانی از خیرین گفت دانشکده مدیریت و پیراپزشکی و خوابگاه دختران با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد بزودی

فعال می شود .

 

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج اعلام شد
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • اهداء تجهیزات به بیمارستان امام خمینی(ره) چایپاره