Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@09:51:51 GMT

افزایش قیمت بلیت هواپیما قانونی است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۲۹۸۰

افزایش قیمت بلیت هواپیما قانونی است

به گزارش اقتصادآنلاین، سید عبدالرضا موسوی اظهار داشت: قانون برنامه پنجم توسعه، قیمت‌گذاری بلیت هواپیما توسط دولت را ممنوع کرد و مبنای نرخ را، عرضه و تقاضای بازار قرار داد و بر این اساس، شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از سال سوم برنامه پنجم، نرخ آزاد را اجرا کنند و نرخ گذاری حتی در اختیار شورایعالی هواپیمایی هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طرفی بیش از ۶۰ درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است و از طرف دیگر، نرخ ارز نسبت به سال ۱۳۹۶ بیش از ۸ برابر افزایش پیدا کرده است و این بدان معنی است که ۶۰ درصد هزینه‌های ما حدود ۸ برابر افزایش یافته است که با توجه به این افزایش، چگونه می‌توان انتظار داشت که نرخ‌ها کنترل شود.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران در ادامه تاکید کرد: نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی ارسال و تاکید کردیم که شرکت‌های هواپیمایی به هیچ وجه دنبال افزایش نرخ بلیت نیستند، چرا که افزایش نرخ ارز باعث کاهش تقاضا می‌شود و ما آسیب بیشتری خواهیم دید بنابراین ما آمادگی داریم اگر ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی تأمین شود و تخفیفات فرودگاهی که به تدریج حذف شده، بازگردد و اشکالات قانونی که از سال‌ها قبل به عنوان عوارض به نرخ بلیت هواپیما افزوده شده، اصلاح شود، نرخ‌ها را به سال ۱۳۹۰ بازگردانیم.

موسوی ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ یک ساعت پرواز یک صندلی را به قیمت ۵۷ هزار تومان می‌فروختیم و به بیان دیگر نرخ یک ساعت پرواز برای یک صندلی ۵۷ دلار بود، اما در حال حاضر و در سال ۱۴۰۰، همان صندلی را خوش‌بینانه حتی اگر یک میلیون تومان بفروشیم، معادل ۴۰ دلار دریافت می‌کنیم و به بیان دیگر پس از گذشت ده سال، شرکت‌های هواپیمایی فقط در نرخ بلیت برای یک ساعت پرواز در هر صندلی ۱۷ دلار کاهش درآمد داشته‌اند.

پربیننده ترین خانه های ۷۰متری تهران چند؟ سامانه املاک هفته آینده باز می شود دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی : لزومی ندارد همه اقشار از هواپیما استفاده کنند احداث مسکن ملی کارکنان وزارت جهاد در اراضی تغییر کاربری یافته بورس میزبان مسکن می شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بلیت هواپیما شرکت های هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت رئیسی ۹۰ فروند هواپیما خریده؟ کو؟

تین نیوز

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری صحبت از واردات بیش از ۹۰ فروند هواپیما به کشور می‌کند، اما ما این تعداد هواپیما را ندیدیم! این ۹۰ فروند هواپیما کجا رفته است؟

دولت چندین بار اعلام کرده که ۹۰ فروند هواپیما به ناوگان داخلی کشور افزوده شده است. این ادعاها بارها توسط افراد مختلف به چالش کشیده شده است.

 جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس، در واکنش به اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر واردات ۹۰ فروند هواپیما، گفت: در حمل و نقل هوایی با وضعیتی روبرو هستیم که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری صحبت از واردات بیش از ۹۰ فروند هواپیما به کشور می‌کند، اما ما این تعداد هواپیما را ندیدیم! این ۹۰ فروند هواپیما کجا رفته است؟ افزایش تعداد هواپیما نداریم که اگر وارد شده بود باید اثر آن را در افزایش تعداد پروازها و جابجایی مسافرها می‌دیدیم پس چنین چیزی صحت ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راهداری در افزایش قیمت بلیت اتوبوس نقشی ندارد
  • برقراری ۱۲۹ پرواز فوق‌العاده نوروزی از فرودگاه بین‌المللی شیراز
  • برخورد با ۱۴ آژانس و انسداد ۳ درگاه فروش اینترنتی بلیت هواپیما
  • تشدید نابسامانی در حمل‌ونقل هوایی/آتا: مبنای فروش بلیت نرخ انجمن است نه سازمان هواپیمایی
  • اعطای سوخت یارانه‌ای بخش مهم نظام یارانه‌ای صنعت هوایی
  • راهکار لاکچری ایرلاین‌ ها برای افزایش چندبرابری نرخ بلیت هواپیما!
  • راهکارِ لاکچری ایرلاین‌ها برای افزایش چند برابری نرخ بلیت هواپیما
  • راهکارِ لاکچری ایرلاین‌ها برای افزایش چندبرابری نرخ بلیت هواپیما
  • دولت رئیسی ۹۰ فروند هواپیما خریده؟ کو؟
  • چطور خسارت وسایل آسیب دیده در هواپیمارو بگیریم؟