Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هوشیاری مردم خوزستان، انان را سنگر مستحکم در دفاع از انقلاب دانستند و تصریح کردند که مردم در بیان مطالبات بحق از اغتشاشگران جدا هستند.

امروز اول مرداد ماه در استان هایی که به لحاظ شرایط کرونایی امکان برپایی آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه وجود داشت، خطیبان  جمعه با اشاره به خشکسالی و کاهش شدید بارندگی های  امسال، از ضرورت اولویت دهی به مساله کم آبی در خوزستان سخن گفتند و تصریح کردند که اهالی خوزستان مردمی انقلابی هستند و هوشیاری  انان جلوی موج‌سواری ضدانقلاب را می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامان جمعه در بخش دیگری از خطبه ها همچنین همراهی همه جریان ها را برای حمایت و کمک به دولت سیزدهم در رفع مشکلات کشور خواستار شدند.

تشریح دستاوردهای برپایی نماز جمعه از زمان آغاز آن در پنجم مرداد ماه ۱۳۵۸ و همچنین اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا دو محور اصلی دیگر در خطبه های جمعه امروز شهرستان های مختلف را تشکیل داد.

در گیلان، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به شرایط کم آبی خوزستان در خطبه های امروز  گفت: طی ۵۰ سال گذشته به خوزستان کم توجهی شده است.

آیت الله رسول فلاحتی افزود: این خیلی بد است که مردم خوزستان کنار آب هستند و آب ندارند اگر چه  تعدادی از روستاهای گیلان نیز در کنار دریا  و  رود هستند اما آب ندارند.
وی با بیان اینکه این انقلاب به آسانی بدست نیامده  است ، افزود : انقلاب اسلامی برکات زیادی به ما داده است و عزت از دست رفته را به ما بازگرداند.

وی با اشاره به پنجم مردادماه سالروز نخستین برگزاری  نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸  خاطر نشان کرد: نماز جمعه آثار بسیاری دارد و  خاری  در چشم دشمنان و استخوانی در گلوی آنان است.

وی تصریح کرد : نماز جمعه اجتماع مسلمانان است که از لحاظ دینی مورد توجه است و در دل دشمنان ایجاد رعب  و وحشت می کند .

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام هم صف مردمی را که بدنبال مطالبات بحق خود هستند، از اغتشاشگران جدا دانست و گفت: ملت ایران درد محرومیت خوزستان را به خوبی درک می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در جمع نمازگزاران جمعه شهر ایلام اظهار داشت: مردم خوزستان پایمردی خودشان را در هشت سال جنگ تحمیلی نشان دادند، اکنون مطالبات به حقی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: برخی مشکلات مدیریتی نیز موجب شد منافقین ورود کنند و ضد انقلاب تعدادی از افراد بی گناه نیروی نظامی ، انتظامی و مردم را کشتند تا کشته سازی و از مطالبات به حق مردم استفاده نا مناسب کنند.

خطیب جمعه ایلام مشکل آبی در خوزستان را به علت ضعف مدیریت در سالهای دهه هفتاد اعلام کرد و گفت: در همان زمان باید به عواقب این کارها توجه می شد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام یادآور شد: در یک دوره برگزاری جشن عید ممنوع بود و برگزاری جشن مصادف با از دست دادن جان و مال افراد تلقی می شد.

کریمی تبار در بخش دیگری از خطبه اظهار کرد: دو عید فطر و قربان برای مسلمانان مهم هستند اما بر اساس روایات خداوند در عید غدیر چند برابر سایر اعیاد افراد را از جهنم نجات می دهد.

وی همچنین به روز گرامی داشت مهارت اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود با مهارت آموزی به افراد جویای کار بسیاری از کالاها و خدمات مهارت آموزی برای مشاغل مختلف بتوان وضعیت را تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم بخشی از خطبه های امروز این شهر را به معیارهای انتخاب مدیران جدید در دولت آینده اختصاص داد و گفت: یکی از شاخص ها  علاوه بر فسادستیزی و کار جهادی، باید حضور آنان در نمازهای جمعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به  اینکه طی روزهای آینده دولت جدید در کشور روی کار خواهد آمد، افزود: انتقال قدرت باید آبرومندانه، اخلاق مدارانه و متین باشد.

وی اضافه کرد: دولت جدید باید مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص فسادستیزی، توجه به معیشت، اشتغال، کار جهادی و به کارگیری افرادسالم را با توجه ویژه مد نظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیران فعلی باید با تمام توان در رفع مشکلات مردم تلاش کنند، ادامه داد: دولت آینده باید یکی از معیارهایش در انتخاب مدیران حضور در نماز جمعه باشد و افرادی که به ستون دین توجه نکنند، نمی توانند مدیر کل باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری‌ به حجاج گفت: همه این حوادث که در اطراف ما رخ داد، درس عبرت هستند.

وی با بیان اینکه از اتفاقاتی که در اطراف و کشورهای همسایه رخ داده باید عبرت گرفت، افزود: مسلمانان اگر در مقابل اذناب استکبار جهانی بایستند آنها فرار می کنند، همانگونه که مستکبران ذلیلانه از افغانستان و عراق خارج شدند و یمنی ها سالها مقاومت کردند و دشمنان را سرجایشان نشاندند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به پنجم مرداد ماه سالگرد تاسیس نماز جمعه افزود: امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۸ دستور برگزاری نماز جمعه در تهران را به امامت آیت اله طالقانی دادند و اینگونه نماز جمعه کلید خورد و هم اکنون ۴۲ سال است برگزار می شود.

وی با اشاره به پیشینه برگزاری نماز جمعه در صدر اسلام اضافه کرد: نماز جمعه با حرکت و پویایی همراه است و خداوند به شتاب درباره آن سفارش کرده درحالیکه خداوند درباره سایر اعمال دعوت به آرامش می‌کند.

اما در استان مرکزی،  نماینده ولی فقیه گفت: مشکلات و تنگناهایی در کشور وجود دارد که با انتخاب مدیرانی کارآمد، برنامه‌ریز و دلسوز و همراهی مردم این مسایل حل‌شدنی است.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز جمعه در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: ساماندهی به مشکلات کشور و عبور از شرایط دشوار کنونی نیاز به همت، حمایت و همبستگی ملی دارد.

وی اظهار داشت: مشکلات مردم جنوب کشور و خوزستان قابل درک است و با آنان همدرد هستیم و نیاز است که حلقه مدیریتی و کارشناسی کشور به سرعت راهکارهای اثربخشی را در ترمیم کمبود آب صورت دهند تا مردم این خطه در رنج و دشواری نباشند.

امام جمعه اراک گفت: ساخت سد بختیاری در جنوب کشور نیازمند ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری با ظرفیت ۲ و ۳ دهم میلیارد مترمکعب است تا پشتیبان سد دز و تولیدکننده برق باشد که در این راستا اقدامات اولیه  انجام شده و دولت جدید باید با اولویت پیگیر مراحل ساخت سد باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حاکمیت خشکسالی شدید در سال جاری و کاهش ۵۲ درصدی بارندگی در قیاس با سال زراعی قبل چالش‌های جدی برای کشور به‌همراه داشته و سد کرخه که باید هفت میلیارد مترمکعب ذخیره منبع داشته باشد اکنون تنها حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و  با بازگشایی آب پشت این سد تنها برای  ۵۰ روز ذخیره آبی موجود است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: اگرچه باید با اولویت برای کمبود آب خوزستان چاره‌اندیشی شود اما، نباید واقعیت را نادیده گرفت چراکه امسال خشکسالی است و همه استان‌ها با این پدیده درگیر هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: انتقال نفت خام به طول یک‌هزار کیلومتر از خلیج فارس به دریای عمان اقدام ارزشمند سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نفت است.

امام جمعه اراک همچنین گفت: مناسک عبادی حج امسال برای دومین سال متوالی به دلیل شیوع کرونا  برگزار نشد که بخشی از این مسئله به همکاری نکردن آل سعود برمی‌گردد که با وجود قول همراهی با کشورهای مسلمان این مهم را دستخوش تعلل و اهمال کردند.

وی  با اشاره به شیوع سویه خطرناک کرونا دلتا نیز  اظهار داشت: همه باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و از دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز برای اقدامات موثر در مدیریت کرونا قدردانی می‌شود و مکان مصلی بیت‌المقدس اراک نیز برای کمک به درمان مبتلایان کووید ۱۹ آماده در  اختیار گذاشتن دانشگاه علوم پزشکی است.

امام جمعه سمنان نیز در خطبه های امروز به مشکل کم آبی در خوزستان پرداخت و گفت: اهالی خوزستان که مردمی انقلابی هستند باید هوشیار بوده و جلوی موج سواری ضد انقلاب را بگیرند.مردم انقلابی خوزستان جلوی موج‌سواری ضدانقلاب را بگیرند

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در مصلی این شهر افزود: از کنار مساله خوزستان نباید زود گذشت، این استان خط مقدم جنگ و دفاع مقدس بود و اکنون  نباید به جایی برسد که مردم این منطقه به خاطر تشنگی اعتراض کنند.

وی همچنین با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری در ماه جاری بیان کرد: مطالبه گری از رئیس جمهوری خوب است اما در رسانه ای از حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی درخواست اصلاح وضعیت اقتصادی در ۱۰۰ روز شده است، مردم باید از دولت جدید حمایت کنند تا با تعیین وزرا  و هیات دولت جدید در کنار مجلس و قوه قضاییه انقلابی مشکلات کمتر شود. 

امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به ارزش والای نماز جمعه بیان کرد: نهادی بنام نماز جمعه داریم و پنجم مرداد نخستین نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی بود و امروز هزاران نماز جمعه توسط امامان جمعه خوانده می شود هر چند کرونا آن را خلوت کرده است اما مسوولان و مردم باید قدر آن را بدانند زیرا به گفته امام خمینی (ره) اگر انقلاب هیچ برکتی نداشته باشد فقط همین نماز جمعه کافی است.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد و تاثیر سپاه قائم استان سمنان در آن روز ابراز داشت: ضربه ای که منافقین آمریکایی در عملیات مرصاد خوردند هیچ گاه نباید از یادشان برود.

در خراسان رضوی، امام جمعه مشهد با اشاره به مقابله انقلاب اسلامی و مردم ایران با شیاطین بزرگ همچون آمریکا، آن را به مثابه رمی جمرات دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی برای ما داشته و در این مدت مردم ایران رمی جمرات کردند و عمرشان در مقابله با شیاطین بزرگ گذشت و نه تنها در کشور بلکه در منطقه نیز نقش رمی جمرات برای از بین بردن آثار شیطان بزرگ یعنی آمریکا را به خوبی انجام دادند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ در ایران پس انقلاب اسلامی افزود: برگزاری نماز جمعه در مشهد، قبل از انقلاب نیز سابقه داشت و از زمان رضا خان با خفقان شدید طاغوت، آقا شیخ غلامحسین تبریزی عالم انقلابی با صلابت هرچه تمامتر نماز جمعه را هر هفته در حرم مطهر امام رضا (ع) اقامه می‌کرد و مساله اقامه نماز جمعه در این شهر سابقه طولانی دارد.
علم الهدی افزود: نماز جمعه در مشهد در انقلابی‌پروری مردم شهر اثر خوبی داشته است و  ارتباط اجتماعی مردم با نظام به وسیله نماز جمعه محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: مبانی دین و نهی از منکر از مهمترین مبانی طرح شده در نماز جمعه است و برخورد با امامان جمعه در فضاهای مجازی به دلیل نهی از منکر آنهاست و این نهی از منکر در حقیقت درد دین مردم متدین است.

امام جمعه مشهد گفت: مسایل مردمی نیز در نماز جمعه بحث می‌شود و نماز جمعه ابزار قوی برای حضور مردم در عرصه نظام است و عاملی است که انقلاب را به دین مردم متصل می‌کند و امروز در دنیا هیچ نظامی نظیر انقلاب اسلامی ایران مردمی نیست و این به دلیل اتصال نظام با دین مردم است و مردم پای نظام ایستاده‌اند زیرا پای دین خود ایستاده‌اند.
امام جمعه مشهد در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته نیز با تاکید بر تقوای عملی و نیکی به پدر و مادر گفت: تحویل پدر و مادر درمانده به خانه های سالمندان فرهنگ اسلام نیست، فرهنگ آلوده ماده پرست غرب است چون پدر و مادر عضو خانواده هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد گفت: جریان های سیاسی باید دولت سیزدهم را کمک کنند و این جریان ها نباید در پی باج خواهی و سهم خواهی باشند.

حجت الاسلام رضا نوری با بیان اینکه نیروهای ارزشی و مردم منتظر تحول همه جانبه توسط دولت سیزدهم هستند، اظهار داشت: مردم با هزاران امید به رییس جمهوری منتخب رای دادند و امیدوارند تا مشکل اشتغال و معیشت جامعه برطرف شود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال سهم‌خواهی از دولت نباشند؛ با این حساب انتظار داریم تا جریان های سیاسی اجازه دهند تا دولت سیزدهم در این زمینه تصمیم گیرنده باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: اگر شخصی را به صورت جناحی برای مدیریت استان به دولت تحمیل کنیم، باید منتظر باشیم ۶ ماه یک مدیر و یا استاندار عوض شود و این به صلاح استان و کشور نیست.

خطیب جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: شخصی باید مدیریت استان را در دست بگیرد که با تدبیر، عقلانیت و به صورت جهادی از نزدیک مشکلات مردم را بررسی کند.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به لزوم بزرگداشت دهه ولایت، گفت: غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و بزرگداشت این روز و دهه ولایت (از عید قربان تا عید غدیر) توسط مسئولان و نهادهای مردمی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است.

وی در ادامه به وضعیت نابسامان دام در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت نهاده های دامی، وقوع خشکسالی از یک سو و کاهش قیمت دام از سوی دیگر باعث شده دامدارها به منظور پوشش هزینه های خود اقدام به فروش دام مولد خود کنند.

اما در کمانشاه، ا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه ای گفت: امروز باید تفکر پشت میزنشینی را فراموش کرده و به سمت فراگیری آموزش‌های تخصصی و کاربردی حرکت کنیم.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه بر مدیریت آموزش‌های فنی و حرفه ای در استان تاکید کرد و افزود: آموزش فنی و حرفه ای بسیار ارزشمند است و هر چقدر این بخش را بسط و گسترش دهیم در استان رونق اقتصادی ایجاد و از آمار بیکاران هم کاسته می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در روز پنجم مرداد اولین نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد، گفت: اهمیت نماز جمعه تا آنجاست که بسیاری از مقدرات کشور، جنگ و دفاع مقدس را عوض می‌کند به همین دلیل این همایش بزرگ و تامل وحدت خاری در چشم دشمنان اسلام است.
خطیب جمعه کرمانشاه روز پنجم مرداد را روز کرمانشاه نیز دانست و اظهار کرد: پنجم مرداد همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد به نام روز کرمانشاه نام گذاری شده و قرار است این روز در تقویم ملی هم ثبت شود.

در قزوین، خطبه های نماز جمعه به مسائل استانی اختصاص داشت.

حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه گرانی نان بدون شک باعث فشار برروی قشر ضعیف جامعه می‌شود، گفت: باید تصمیمی بگیریم تا دلالان نان ضرر کنند که این مساله در نهایت به نفع جامعه و مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید از خودمان بپرسیم که نرم افزار پیشرفت استان قزوین  را چه کسی طراحی می‌کند، تصریح کرد: خیلی‌ها در این شهر تلاش کردند تا سند ۲۰۳۰ را در مدیریت شهری اجرایی کنند، این شهر نیازمند یک نرم افزار و سند تحول مبتنی بر نظام اسلامی است و در عین حال نیز باید افرادی که برای پیشرفت قزوین تصمیم می‌گیرند را شناسایی و از آنها مطالبه‌گری کرد.

امام جمعه موقت قزوین به طرح چشمه نور اشاره و یادآور شد: این طرح تا قرن‌ها می‌تواند نگاه‌ها را به سمت قزوین جلب کند اما سووال اینجاست که نخبگان این شهر کجای این پروژه قرار دارند و چرا از آنها دعوت به همکاری نمی‌شود؟ در حالی که پروژه چشمه نور می‌تواند آرمانی برای دانش آموزان منطقه باشد تا از این پس دیگر به دانشگاه‌های تهران عزیمت نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب پنج‌ شاخصه انقلابی‌گری را تدوین و مشخص کردند که شامل قراردادن اسلام روح الله خمینی (ره) در مقابل اسلام آمریکایی، اعتقاد به پیشرفت و تحول و نه توسعه غربی، توجه به محرومان، همت بلند برای رسیدن به آرمان‌ها و تمدن اسلامی و در نهایت نیز پایداری به استقلال سیاسی، تقوا و حساسیت در مقابل نقشه‌های شوم دشمن می‌باشد.

جت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز هم در خطبه های امروز شرایط سخت اقتصادی کشور را محور قرار داد و گفت: گاهی سیاست‌گذاری‌های غلط داخلی جوانان کشور به ویژه جوانان مبتکر و خلاق را ناامید می‌کند.

وی  تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی را یک ضرورت غیرقابل انکار در شرایط سخت کنونی دانست و یادآور شد: راهکار ایجاد تحول در کشور تشکیل دولت جوان مؤمن انقلابی است و جوانان نخبه و مؤمن و انقلابی باید وارد عرصه کار و اداره کشور شوند.

وی به جنگ رسانه‌ای دشمنان علیه نظام اسلامی هم اشاره و اضافه کرد: دشمنان تمرکز جنگ رسانه‌ای خود را علیه ایران گذاشته‌اند تا کشور را در آستانه انتقال دولت دچار التهاب ساختگی کنند که بر همین اساس گرانی‌ها، بازار رها شده، قصه پر غصه آب در خوزستان نجیب و صبور از مصادیقی است که به خاطر غفلت‌ها یا بی‌توجهی‌ها حاصل شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، گفت: نباید طرح موضوع غدیر بر جدایی مسلمانان منجر شود بلکه باید موجب وحدت بیشتر مسلمانان در نقاط مختلف جهان شود.

خطیب جمعه تبریز فرهنگ غدیر را محور امنیت جهانی دانست و ادامه داد: باید توجه داشت که تا امنیت در جامعه‌ای حاکم نشود فراهم کردن اقتصاد سالم نیز ممکن نخواهد بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: پیامبر(ص) می‌فرماید غدیر برترین عید امت من و روزی است که خداوند علی (ع) را به عنوان پرچمدار نصب و نعمت را بر امت من تمام کرده است که بر همین مبنا زنده نگه داشتن غدیر در حقیقت زنده نگه داشتن اسلام است.

امام جمعه تبریز به سالروز سفر رهبر انقلاب به تبریز در پنجم مرداد سال ۱۳۷۲ اشاره کرد و افزود: پنجم مرداد روزی است که مقام معظم رهبری به تبریز تشریف آوردند و تبریز و آذربایجان استقبال با شکوهی از ایشان انجام دادند و الان نیز به ایشان می‌گوئیم ۲۸ سال از سفر شما به آذربایجان و تبریز می‌گذرد و مردم تبریز و اهالی آذربایجان بازهم منتظر قدوم متعالی هستند.

اما در مازندران، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اظهار این که اعتراض مردمی علیه نظام نیست بلکه علیه بی کفایتی برخی مسئولان است، گفت: همه ما به خدمات دولت واقف هستیم ، اما توقع داریم مسئولان مطالبات به حق مردم را به درستی ادا کنند.

حجت اسلام والمسلمین  محمد باقر محمدی لائینی  در خطبه های نماز جمعه این هفته ساری افزود: خدمات زیادی از سوی دولت های مختلف  پس از انقلاب به مردم ارائه شده است و قبول داریم ناکارآمدی و ضعف هایی هم وجود داشته و دارد به ویژه این که زورگویی و تحریم های ظالمانه چند سال اخیر نیز فشار زیادی به مردم وارد کرده است ، اما ناکارآمدی مسئولان و بی کفایتی آنان نیز مزید بر علت شده تا  مشکلات مردم دوچندان شود.

وی ادامه داد: شرایط کم آبی خوزستان نمونه بارز بی تدبیری است ، خوزستانی که بیشترین آب سطحی را دارد ، زیر زمینش مملو از ثروت و مردمانشان نیز در دفاع از مرز ها زبانزد هستند.

امام جمعه ساری با اظهار این که  شرایط منابع آبی مازندران نیز بسیار وخیم است چراکه هنوز پس از ۴۰ سال انقلاب کمتر از ۱۲درصد آب های سطحی استان مهار می شود ، اظهار داشت: این که در مازندران پر آب شاهد آب رسانی با تانکر باشیم ، نشانه بی توجهی و بی کفایتی برخی از مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در عین حال گفت: ما به خدمات دولت واقف هستیم ، اما بپذیریم بی کفایتی برخی از مسئولان مشکلات را دوچندان کرده است ، شرایط مازندران در خطر بحران کم آبی قرار دارد ، امیدواریم مسئولان تا آخرین  ارائه خدمات به مردم را از یاد نبرند.

امام جمعه ساری  به اعتراض های مردم خوزستان اشاره کرد و گفت: جریان مطالبات به حق مردم  واعتراض آنان را عده ای به سمت تضعیف نظام پیش می برند ،در حالی که اعتراض مردمی علیه نظام نیست ،علیه بی کفایتی برخی مسئولان است ، مردم یقه نظام را نمی گیرند و عده ای  مزدور استکبار هستند که با  شلوغ بازی ها در لباس مطالبات به حق مردم به صحنه می آیند.

محمدی لائینی گفت: مردم خدمات دولت را ارج می نهند و مطالبات به حق خود را نیز فریاد می زنند و در عین حال  دوست و دشمن را به راحتی تشخیص می دهند.

وی به ایام دهه ولایت ، کرامت و غدیر اشاره کرد و گفت: تا کنون بعد از جریان اصلی غدیر تاریخی تلاش های زیادی به لحاط علمی و پژوهش و رساندن پیام غدیر به مردم شده است و امروز ما نیز همه وظیفه داریم تا روز قیامت نسل به نسل جریان غدیر را به درستی ترویج و تبلیغ کنیم.

نمانیده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی برای مقابله با بیماری کویید ۱۹ تاکید کرد و گفت:طبق اعلام رسمی با وجود این که  فرایند ابتلاء ا به ویروس کرونا در استان همچنان افزایشی است ، اما  مردم به ممنوعیت مسافرت ، دورهمی ها بی توجهی کرده و ختی به  فاصله اجتماعی و زدن ماسک نیز بی اعتنایی کنند.

امام جمعه موقت اردبیل هم  در خطبه های نماز جمعه امروز  گفت: رفع مشکلات معیشتی و عدالت اجتماعی باید مهمترین برنامه و اقدام رئیس جمهوری منتخب باشد.

حجت الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: مردم به برنامه های رئیس جمهوری منتخب برای رفع مشکلات چشم امید دوخته اند.

وی بیان کرد:نباید رئیس جمهوری منتخب اجازه دهد که امید مردم به یاس تبدیل شود.

وی به اقدامات دشمن برای ناامید کردن مردم اساره کرد و بیان کرد: امروز عدالت اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم باید مهم‌ترین برنامه رئیس جمهوری منتخب باشد تا امید مردم محقق شود.

امام جمعه موقت اردبیل، انتخاب و مدیریت صحیح منابع انسانی را ضروری دانست وسوء مدیریت را عامل ایجاد مشکلات اقتصادی، معیشتی در جامعه خواند و بیان کرد: مدیریت صحیح و آینده‌نگری می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی را رفع کند.

امام جمعه موقت اردبیل به لزوم هوشیاری و آگاهی در برابر اقدامات و توطئه‌های دشمنان هم  تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد تا دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا نکند.

حجت الاسلام فروغی با اشاره به اقامه اولین نمازجمعه توسط آیت الله طالقانی اظهار کرد: اقامه نماز جمعه نعمت معنوی جمهوری اسلامی است.

وی افزود: نماز عالی‌ترین قدرت برای مومنان به صورت هدفمند و اصلاح رابطه انسان با پروردگار متعال است.

امام جمعه موقت اردبیل نماز جمعه را مهم‌ترین عبادت جمعی دانست و بیان کرد: عبادت جمعی شعائر است و یکی از مسائلی که باید در عبادت جمعی در جامعه اسلامی به آن توجه شود، فقرزدایی است.

اما در فارس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: باید پشت سر جوان هایی که می‌خواهند وارد عرصه بشوند بایستیم و آنها را حمایت کنیم؛ دولت سیزدهم هم لازم است که جوانهای پر انگیزه را به کار بگیرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: رعایت حال اقشار ضعیف و توجه به روستاها از دیگر توقعاتی است که از دولت پیش‌رو داریم.

تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) اظهار داشت: تحقق عدالت و مبارزه با فساد و رفع بیکاری و مبارزه با فساد از دیگر مواردی است که ما باید مطالبه کنیم، هم آماده باشیم و فکر کرده و مطالعه کرده دنبال آن را بگیریم که هم افزایی با دولت انجام بگیرد و دشمنان ما متوجه بشوند که دیگر از نظر اقتصادی هم نمی‌توانند به ما لطمه بزنند که آن روز دور نخواهد بود و به برکت امام زمان (عج) همه ما شاهد آن عزت و قدرت خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج هم به مشکل کمبود آب در خوزستان پرداخت و گفت: دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اقدام به سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکل کمبود آب آشامیدنی استان خوزستان کردند. 

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: اجتماع عده ای از مردم و استفاده از اسلحه در این فضیه آرامش و امنیت استان خوزستان را تا اندازه  ای خدشه دار کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: گاهی اوقات ممکن است مسئولان اجرایی در برخی زمینه ها کوتاهی کنند اما دلیل ندارد که عده ای با حضور در خیابان ها و بکارگیری اسلحه مدافعان امنیت را به شهادت برسانند.

آیت الله حسینی با اشاره به پنجم مردادماه سالروز عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷، عنوان کرد: گروهک منافقان از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۷ هزار ایرانی را ترور کرده و به شهادت رسانده اند.

امام جمعه یاسوج همچنین آیین نماز جمعه را دژ مستحکم دین مبین اسلام و موجب وحدت، همدلی و انسجام هر چه بیشتر مسلمانان و خنثی شدن توطئه های شوم دانست و افزود: مسلمانان با شرکت در آیین نماز جمعه علاوه بر اطلاع از مسائل دینی و عقیدتی از امور روز جامعه در ابعاد مختلف نیز آگاه می شوند./ ایرنا 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه حجت الاسلام والمسلمین امام جمعه موقت اردبیل خطبه های نماز جمعه نماز جمعه این هفته مطالبات به حق مردم همچنین با اشاره رئیس جمهوری منتخب اسلام والمسلمین اشاره کرد و گفت بخش دیگری خطبه های امروز بی کفایتی برخی انقلاب اسلامی مردم خوزستان نماز جمعه امامان جمعه مشکلات مردم جمعه بجنورد دولت سیزدهم رفع مشکلات جمعه تبریز پنجم مرداد خطیب جمعه دولت جدید آیت الله کمبود آب جریان ها عده ای کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد : فردا ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ، نماز جمعه در همه شهر‌ها و روستا‌های گیلان برگزار خواهد شد.
همچنین نمازجمعه رشت ، فردا به امامت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان
  • ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت