Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:44:38 GMT

راه حل مشکلات مردم مدیریت جهادی است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۳۳۹۶

راه حل مشکلات مردم مدیریت جهادی است

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: لازم است برنامه ریزی لازم برای حل مشکلات مردم خوزستان با مدیریت جهادی و درست، در بلند مدت صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اله‌نور کریمی تبار»  در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به پنجم مردادماه  سالروز اقامه اولین نماز جمعه  بعد از پیروی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ ، اظهار کرد: نهاد نماز جمعه یک نهاد بابرکت است که هم برای دنیای انسان و  هم برای آخرت انسان تاثیرگذار است، متاسفانه برکت روز جمعه و حضور در نماز جمعه  در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است،  خداوند در قرآن کریم می فرماید که ای مومنین وقتی صدای اذان روز جمعه بلند می شود، برای ذکرخدا و نماز بشتابید و هر چه  انسان را از نماز جمعه باز می دارد را رها کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره  وضعیت تاسف بار تنش آبی در استان خوزستان،  گفت: این وضعیت مربوط به امسال و چند سال گذشته نیست، این وضعیت از دهه  هفتاد در این استان وجود داشته است، استانی که از دهه هفتاد برای آب مشکل داشته است و دولت های گذشته به قول های که در این خصوص داده اند عمل نکرده اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: ما مردم استان ایلام، درد خوزستان را به خوبی درک می کنیم، چون مردم ایلام هم محروم هستند، مردم استان خوزستان در طول ۸ سال دفاع مقدس پایمردی خود را در برابر دشمن بعثی نشان دادند، مردم ایلام و خوزستان در کنار هم  بودند و در برابر دشمن مقاومت کرده اند، اکنون رسیدگی ویژه به  استان خوزستان لازم است و مطالبات به حق مردم باید  برآورده شود.

کریمی‌تبار با بیان اینکه  ضعف مدیریت موجب شده که صدای به حق مردم خوزستان به خوبی شنیده نشود، گفت:  اگر به توصیه های مقام معظم رهبری توجه می شد این چنین شرایطی هرگز ایجاد نمی شد، در این شرایط، سپاه و دولت پای کار آمدند اما لازم است برنامه ریزی لازم برای حل مشکلات مردم خوزستان با مدیریت جهادی و درست، در بلند مدت صورت گیرد، ضعف مدیریت موجب شد که مردم مطالبات به حق خود را فریاد بزنند و در این میان نیز ضد انقلاب ورود کند و انحرافی در مطالبات به وجود بیاید.

وی گفت: دشمنان با بوق  رسانه ای خود دست به کشته سازی زدند، در حالی که برخی از این افراد زنده هستند یا قبل از این  فوت کرده اند و برخی هم نیروهای داعشی بوده اند اما در این میان با حضور ضد انقلاب برای ایجاد التهاب، نیروها و انسان های بی گناه به شهادت رسیدند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: این درسی برای مسئولان است که از این گونه حوادث پیشگیری کنند، قبل از اینکه کاسه صبر مردم  لبریز شود مطالبات به حق آنها را برآورده کنند، مردم و مسئولان استان در کنار مردم خوزستان بوده و هستند و تانکرهای آبرسانی راهی استان خوزستان شد  تا سهم ناچیزی در کاهش آلام و مشکلات آنها داشته باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به ۶ مرداد روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، گفت:  خیلی از جوانان جامعه، مدرک تحصیلی دارند اما مهارت در یک حرفه و رشته را ندارند و منتظر هستند که یک شغل اداری داشته و  پشت میز بنشینند، با این استعدادهایی که خداوند متعال در  اختیار جوانان قرار داده است می توانند در یک مدت کوتاهی در آموزش های فنی و حرفه ای حضور پیدا کنند  و در رشته های  صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و خدمات، مهارت لازم را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد:  بسیاری از شغل های موجود در استان به دلیل همین عدم مهارت جوانان استان، دست افراد غیربومی است و  مهاجرینی از استان های دیگر  به استان ما آمده و به مردم خدمت می کنند، چرا بچه های ایلام این کارها را انجام نمی دهند؟ جوانان استان باید تلاش کنند که این مهارت ها را کسب کنند،  با این مهارت ها در درون خانواده با کمترین سرمایه با چند ماه  مهارت آموزی می توان این وضعیت بیکاری را در استان تغییر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام استان خوزستان مردم خوزستان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی روز پنجشنبه در دیدار محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با گرامیداشت یاد شهدا، امام شهدا و لزوم پاسداشت این مسیر انسان ساز، بر لزوم توجه جدی همه مسئولان، مدیران و نمایندگان به تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران تاکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مجلس آتی پیگیری حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران استان در سطح ملی خواهد بود.

همتی تصریح کرد: قطعاً از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برای افزایش خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا حمایت خواهیم کرد.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه منتخب مردم ایلام در مجلس نسبت به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، افزود: برای پیشبرد اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند همکاری و همراهی نمایندگان مجلس هستیم.

وی تصریح کرد: تکریم و حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جزو اولویت‌های اصلی بنیاد در سال جاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تکالیف قانونی خود در قبال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید اهتمام ویژه داشته باشند.

رحیمی عنوان کرد: با توجه به جمعیت ۱۰۲ هزار نفری ایثارگران در استان ایلام، همکاری همه دستگاه‌ها با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای افزایش خدمات رسانی ضروری است.

کد خبر 6088653

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام