Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@10:32:33 GMT

چاپ شعر با دریافت هزینه انتشار!

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۳۵۵۳

چاپ شعر با دریافت هزینه انتشار!

ناصر پروانی، شاعر و نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قرار گرفتن ایران در رده پنجم تولید محتوا در وب، گفت: میانگین حضور و تعداد صفحه های ایرانیان در فضای مجازی به نسبت جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان در سطح بالایی قرار دارد. افراد در رده‌های سنی مختلف از کودکان هفت ساله گرفته تا بزرگسالان و میانسالان درگیر فضای مجازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا چند سال پیش مادران و پدران ۶۰، ۷۰ ساله ما از نحوه استفاده از این فضا مطلع نبودند. پس از اینکه از این مسئله آگاه شدند علاوه بر حضور پررنگشان فعالیت زیادی هم در فضای مجازی دارند.

بیشتربخوانید

چرا ناشران این روز‌ها کمتر کتاب منتشر می‌کنند؟

این شاعر درباره کیفیت مطالب منتشرشده ایرانیان در فضای مجازی، اظهار کرد: نمی‌توان گفت کیفیت مطالب منتشر شده ایرانیان در فضای مجازی در چه حدی است، اما در این میان ممکن است برخی مطالب از جا‌های دیگر کپی و در این فضا منتشر شده باشد. از سوی دیگر مطالب زیادی به اسم شعر و داستان در این فضا دیده می‌شود. از این مسئله نمی‌توان به راحتی گذشت. سطح دسترسی آسان برای انتشار مطالب در فضای مجازی باعث شده است آثاری به نام شعر و داستان در این فضا منتشر شود که کیفیت آن‌ها در حدی است که نمی‌توان آن‌ها را چاپ کرد.

این نویسنده ادامه داد: قابلیت انتشار مطالب در فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه است. از سویی تعدد حضور افراد شاعر در این فضا باعث می‌شود شاهد بارش افکار در آن باشیم؛ از سوی دیگر فضایی است که در آن تنها آثار خواندنی منتشر نمی‌شود بلکه مانند سفره‌ای است که می‌توان در آن انواع نوشتار را یافت. همین مسئله کاهش عیار شاعری و نویسندگی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون حجم زیادی اثر منتشر می‌شود که در آن تکنیک‌های شاعری و نویسندگی دیده نمی‌شود. از سوی دیگر همین گستردگی دست مخاطب را برای انتخاب اثر باز می‌گذارد. در این میان وظیفه کسانی که آموزش افراد نوپا را در زمینه شعر و داستان به عهده دارند نهاد‌های ناظر و ممیزی کتاب سنگین‌تر می‌شود. نمی‌توان به افراد نوپا در زمینه شعر و داستان گفت اثرشان را منتشر نکنند بلکه باید به آن‌ها آموزش داد. به مردم هم نمی‌توان گفت کتابی بخوانند که مورد نظر ماست و اثر دیگری مطالعه نکنند. در ابتدا باید سره را از ناسره جدا کرد

پروانی بیان کرد: انتشار هر مطلبی با عنوان شعر و داستان تنها در فضای مجازی وجود ندارد بلکه در شرایط کنونی نشر هم ناشران هر کتابی منتشر می‌کنند. پس از دریافت هزینه انتشار کتاب را منتشر می‌کنند و تنها از اثری حمایت می‌کنند که از فروش آن اطمینان دارند. مانند گذشته عمل نمی‌کنند که پس از بررسی ارزش و غنای ادبی برای چاپ کتاب اقدام کنند. تنها به مواردی توجه می‌کنند که در صورت وجود آن موارد در کتاب مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌گیرد و به قدرت محتوایی اثر توجه نمی‌کنند. در صورتی که باید به محتوای کتاب و استقبال مخاطب از آن هم توجه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی انتشار شعر فضای مجازی شعر و داستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار نماهنگ خاک اجدادی پس از عملیات وعده صادق

نماهنگ خاک اجدادی به خوانندگی سید یوسف، پس از انجام موفقِ عملیات وعده صادق و در حمایت از مردم فلسطین منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نماهنگ «خاک اجدادی» به خوانندگی سید یوسف و با تنظیم نیما علامه تهیه شده است. این نماهنگ به دو زبان فارسی و عربی خوانده شده که شعر فارسی را رضا یزدانی و شعر عربی را مرتضی آل کثیر سروده است.

نماهنگ "با هم مثل هم" در آستانه روز قدس منتشر شد

«خاک اجدادی» در در موسسه امام روح الله تولید شده و در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید:

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با ۸ منبع پنهان گاز متان روی زمین آشنا شوید
  • تصاویر گوسفندی که چای با قند می‌خورد!
  • پاسخ به چند شبهه فضای مجازی درباره حملهٔ تنبیهی به اسرائیل
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • برخورد سخت در انتظار اماکن و باشگاه های ورزشی مختلط و متخلف در خصوص تصویربرداری و انتشار در فضای مجازی 
  • انتشار نماهنگ خاک اجدادی پس از عملیات وعده صادق
  • دستگیری عامل انتشار خبر کذب در فضای مجازی در شهرستان علی آبادکتول
  • انتشار تک‌آهنگ «الوعد الصادق» + صوت
  • خریداری ۴۰ خانه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای ایجاد فضای فرهنگی
  • رسانه‌های اجتماعی در گسترش ترویج کتاب موفق عمل کردند