Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا در نشستی مجازی با خبرنگاران به ارائه آخرین وضعیت استان فارس پرداخت و گفت: از میان ۳۶ شهرستان استان فارس ۱۹ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۳ شهرستان وضعیت نارنجی و چهار شهرستان نیز وضعیت زرد کرونایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول بیان کرد: ۵۸۴ هزار دوز واکسن در سطح استان فارس تزریق شده این در حالی است که بر اساس تست‌هایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز گرفته می‌شود در مجموع در استان فارس ۳۸ درصد تست‌ها مثبت اعلام شده است. این آمار در سطح شهرستان شیراز ۴۰ درصد و در سطح شهرستان فسا به ۵۰ درصد است.

او با تاکید بر اینکه محدودیت‌ها و سختگیری‌ها همچنان ادامه دارد و حفظ سلامت مردم خط قرمز ستاد استانی مقابله با کرونا است، افزود: ۷ صنف از جمله رستوران‌ها، تالار‌ها کافی شاب‌ها، قهوه‌خانه‌ها، نمایگشاه‌ها، سالن‌های سینما، استخر، شهربازی و باغ وحش اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده فعالیت با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.

قاسم‌پور با اشاره به آمار تجمعی بازرسی و نظارت در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تا ۳۰ تیرماه بیان کرد: در حوزه اصناف تاکنون ۸۶۰ هزار و ۷۴۵ بازدید صورت گرفته که منجر به ۳۲ هزار و ۱۸۷ اخطار و ۹ هزار و ۹۱۳ مورد پلمب شده است.

او با اشاره به محدودیت و منع تردد خودرو‌ها نیز عنوان کرد: در همین بازه زمانی برای خودرو‌های شخصی متخلف ۳۱۵ هزار و ۸۴ مورد تذکر لسانی داده شده است و ۱۵۵ هزار و ۳۵۳ خودرو نیز برگشت داده شدند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: جریمه‌های ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی و همچنین جریمه یک میلیون تومانی همچنان برقرار است و در این حوزه نیز از ابتدا تا ۳۰ تیرماه ۵۴۴ هزار و ۴۱۴ خودرو جریمه شدند.

او با بیان اینکه در حوزه ادارات و سازمان‌ها نیز نظارت‌ها با جدیت اعمال می‌شود، گفت: تاکنون ۸۱۵ مورد بازدید صورت گرفته که منجر به ۱۸۸ مورد تذکر کتبی و معرفی ۷ مدیر به هیئت تخلفات اداری شده است.

قاسم‌پور با اشاره به دیگر موارد مربوط به محدودیت‌ها افزود: در حال حاضر مسافرت آنچنانی به استان نمی‌شود و بسیاری از افراد نیز برگشت داده می‌شوند، اما بسیاری از کسانی که با پلاک غیربومی وارد می‌شوند بیماران غیرکرونایی هستند که برای درمان به شیراز آمدند که انسانیت و اخلاق حکم می‌کند که کمک کنیم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: برخی از افراد نیز برگ تردد ضروری دارند یا اینکه پلاک غیربومی است، اما اینجا ساکن هستند.

او با بیان اینکه مشکل اصلی در تجمعات است نه مسافرت‌ها گفت: کرونا طولانی شده مردم بسیاری از مراسمات خود را هر چند با جمعیت کمتر برگزار می‌کنند، اما برخی از نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود که باید در این زمینه نیز بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

قاسم‌پور درباره برگزاری مراسمات محرم نیز افزود: برخی از موارد اختیار با استان نیست مثلا برای محرم و اعیاد غدیر و قربان بنا شد مشابه پارسال انجام دهند و استان‌ها در این زمینه اختیاری ندارند، تصمیم ستاد ملی کرونا است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری فارس کرونا ویروس تزریق واکسن کرونا ستاد استانی مقابله با کرونا استان فارس قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ درصد مصوبات اداری چالوس اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریفی یکشنبه شب پس از ضیافت افطار خبرنگاران عضو انجمن صنفی غرب مازندران در چالوس با اظهار اینکه تفکر یکجانبه به توسعه شهرستان آسیب می‌زند، افزود: از روزی که به عنوان فرماندار مشغول شدم، مقرر کردیم که مصوبه جدید در هیچ ‌کارگروهی نباید داشته باشیم مگر آنکه مصوبات قبلی اجرا شود.

وی با عنوان اینکه ۵۵ درصد مصوبات سال قبل کارگروه‌های مختلف اجرا نشد، افزود: این درحالی که در سال جاری ۹۵ درصد مصوبات شورای اداری اجرایی شده است.

وی از اجرای پویش «اگر من فرماندار بودم» در شهرستان خبر داد وافزود: طرح‌ها وایده های خوبی توسط دانش آموزان به این پویش ارسال شده است.

شریفی خواستار بهره گیری از ظرفیت تمامی گروه‌ها برای توسعه شهرستان شد و گفت: خوشبختانه با تعامل صورت گرفته در انتخابات گذشته و در حوزه پشتیبانی دغدغه‌ای نداشتیم.

رویکرد انجمن صنفی در سال جدید

ساسان شیخی رئیس خانه مطبوعات مازندران نیز با تقدیر از تلاش‌های یکساله اعضای انجمن صنفی و خبرنگاران منطقه افزود: این انجمن در سال ۹۳ فعالیت خود را زیر نظر اداره تعاون و فرهنگ ارشاد اسلامی آغاز کرد و در سال جدید رویکرد این انجمن توسعه غرب مازندران خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه رسانه در غرب مازندران و شهرستان چالوس، برپایی جشنواره رسانه‌ای خزر را از جمله برنامه‌های اجرا شده ذکر کرد و گفت: در این جشنواره استاندار برای واگذاری یک دستگاه آتش نشانی بلندمرتبه به شهرداری را وعده داده بود که هزینه آن ۲۵ میلیارد تومان است و این از کارکردها و دستارودهای این جشنواره بوده است.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه چالوس نیز با گرامیداشت و تبریک ماه مبارک رمضان، از خبرنگاران خواست تا صادقانه امور را پیگیری کنند و افزود: مشکلات و کمبودهای حوزه شهرستان چالوس زیاد است و این شهرستان در جایگاه واقعی خود نیست.

وی با بیان اینکه امکانات رادیو دریای متعلق به صدا و سیما در این شهرستان راکد مانده است خواستار بهره گیری از ظرفیت آن برای توسعه منطقه شده است.

کد خبر 6057774

دیگر خبرها

  • توسعه، مهم‌ترین هدف شرکت مس در سونگون است
  • توسعه، مهم‌ترین هدف شرکت مس سونگون
  • رصد تخلفات مالی کارمندان
  • تأیید انحلال شورای نسیم‌شهر در انتظار تصمیم وزارت کشور
  • ۹۵ درصد مصوبات اداری چالوس اجرا شد
  • ساماندهی دستفروشان سطح شهر در آستانه عید نوروز
  • مدیر جدید مجتمع مس سونگون منصوب شد
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • مسئولیت جدید برای ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی در هیئت کشتی استان فارس
  • رسیدگی به تخلفات کلاهبرداران آزمون‌های نهایی در هیئت بدوی آموزش و پرورش