Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن زاده عصر جمعه از جمع خبرنگاران بیان داشت: با توجه به وقوع بارش های نسبتاً سنگین به ویژه در ارتفاعات استان و طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها طی دو روز آینده از هم استانی های عزیز تقاضا می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و همچنین صعود به ارتفاعات در استان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن زاده افزود: بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان طی روزهای شنبه دوم و یکشنبه سوم مرداد ماه سامانه فصلی در استان تقویت و موجب رگبار نسبتاً شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ، تند باد لحظه ای همراه با گرد و خاک خواهد شد.

وی اضافه کرد: تقویت سامانه فصلی در استان، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگیری معابر عمومی، انسداد موقت جاده ها، خسارت در اثر تند باد لحظه ای، کاهش دید و گردوخاک را در پی دارد.

حسن زاده با اشاره به مناطق تحت تاثیر این سامانه جوی در استان، گفت: ارتفاعات و مناطق مستعد هرمزگان به ویژه حاجی آباد، بشاگرد، رودان، بستک و ارتفاعات بخش مرکزی از مناطقی است که تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: به همین منظور از هم استانی های عزیز تقاضا می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و همچنین صعود به ارتفاعات در استان خودداری کنند.

کد خبر 5264040

منبع: مهر

کلیدواژه: مهرداد حسن زاده مدیریت بحران وقوع سیلاب بارندگی شدید ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر دعای عرفه آمار کرونا واکسن کرونا نماز عید قربان عکس استانها خطبه های نماز جمعه اردبیل شیوع کرونا ایلام گرگان رودخانه های فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور/ از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه (٩ و ١٠ فروردین) را تشریح کرد و با توجه به بارش‌های سنگین روزهای گذشته و بارش برف در قله‌های مرتفع (به ویژه ارتفاعات البرز و زاگرس)، توصیه کرد که شهروندان از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب کنند.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه (٩ و ١٠ فروردین)، اظهار کرد: پنجشنبه (۹ فروردین) از ظهر به تدریج فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات و دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی، مناطق مرکزی کشور و گسترش آن به مناطق شرقی و جنوب شرقی، صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و بارش‌های رگباری موقتی شدید، رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و اواخر پنجشنبه در ارتفاعات خراسان شمالی همراه با وزش باد شدید، مه آلودگی و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت مناطق کوهستانی در روز جمعه نیز بیان کرد: بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات شرق و جنوب شرق تداوم دارد و شدت بارش‌ها در جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات خراسان جنوبی همراه با سیلاب موقتی است. در سایر مناطق کشور نیز وزش باد (گاهی شدید) مهمترین پدیده جوی است.

ضیائیان ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های فصل بهار همراه با وقوع رعدوبرق، شرایط برای اصابت صاعقه و آسیب ناشی از پدیده رعدوبرق در مناطق ذکرشده وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های سنگین روزهای گذشته و بارش برف در قله‌های مرتفع (به ویژه ارتفاعات البرز و زاگرس) باید از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود. همچنین شرایط برای ریزش سنگ و لغزش در مسیرهای پیمایش وجود دارد. در نیمه شرقی کشور و بخش‌های جنوب شرق نیز با توجه به شدت بارش‌های رگباری، افزایش دبی رودخانه‌ها می‌تواند منجر به سیلابی شدن و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی شود، بنابراین دره‌نوردی و پیمایش در مسیر رودخانه‌های این مناطق مخاطره‌آمیز است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین با اشاره به ارتفاعات شمال تهران توضیح داد: برای امروز (۹ فروردین) ارتفاعات شمال تهران آفتابی به تدریج افزایش سرعت باد و افزایش ابر، اواخر وقت در قله‌های مرتفع بارش پراکنده برف و رگبار موقتی، احتمال رعدوبرق و طی روز جمعه (۱۰ فروردین) هوا غالبا آفتابی و پایدار و گاهی افزایش سرعت باد، پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور
  • احتمال رگبار موقت باران
  • بارش برف و باران در راهِ استان
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور/ از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • طغیان رودخانه روستای دم آب بر اثر بارندگی‌های بهاری + فیلم
  • خروشان شدن رودخانه کر بر اثر بارش شدید باران + فیلم
  • جاری شدن رودخانه دهستان سخوید پس از بارش باران + فیلم