Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@07:27:08 GMT

جزئیات آغاز رجیستری برخی تبلتها از ساعت ۲۴ امشب

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۰۳۲

جزئیات آغاز رجیستری برخی تبلتها از ساعت ۲۴ امشب

با تصمیم کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، رجیستر تبلت لنوو از ساعت ۲۴ امشب در گمرکات ورودی کشور برای مسافران آغاز می شود.

به گزارش پول نیوز، با آغاز مرحله دوم رجیستر دستگاه های دارای سیم کارت از ۱۲ تیرماه در چهار گام رجیستر ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA در روزهای ۱۲تیر و ۱۹ تیر ماه در مبادی رسمی ورودی به کشور آغاز شده بود که در گام سوم رجیستر  انواع تبلت  لنوو از ساعت ۲۴ امشب و با آغاز دوم مرداد ماه برای مسافرانی که این نوع تبلت را به همراه دارند انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مسافرانی که از ساعت ۲۴ امشب  از مرزهای، هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می شوند در صورت به همراه داشتن تبلت لنوو می بایست قبل از خروج از گمرک ورودی آن را به بخش مسافری همان گمرک اظهار کنند تا فرایند رجیستر آن دستگاه آغاز شود. 

بخش مسافری گمرکات ورودی پس از بررسی غیر تجاری بودن دستگاه تبلت لنوو ی همراه مسافر و   بررسی هویت و اوراق سفر، فرایند اجباری رجیستر تبلت را فعال می کنند.  رجیستر سایر برندهای  تبلت در رویه مسافری از نهم مرداد ماه آغاز می شود. 

با تصمیمات اخذ شده در کمیته فوق، اولویت ارزی تبلت از ۲۴ به ۲۳ تغییر می کند. 

براساس بند ۹ و ۱۰ صورتجلسه سی ام خرداد ماه کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، در رابطه با اجرای پروژه ملی پیاده سازی و اجرای فنی سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت،  گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف شد تا  نسبت به اخذ و ثبت اطلاعات دستگاه‎های همراه مسافرین اقدام کند و در همین زمینه  اطلاع‌رسانی به مسافرین را در دستور کار خود قرار دهد. 

 رجیستر تلفن همراه مسافری، ساعت هوشمند و سایر دستگاههای سیم کارت خور در مبادی ورودی کشور برای مسافران همچنان به قوت خود باقی است.

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تبلت ریجستری ساعت ۲۴ امشب دارای سیم کارت تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان

بر اساس برنامه‌های اعلام شده، دولت پاکستان از امروز روند اخراج اجباری پناهجویان افغان دارای برخی مدارک اقامتی را آغاز می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بر اساس مهلت تعیین شده توسط دولت محلی ایالت «خیبرپختونخوا»، تا امروز (دوشنبه 27 فروردین) روند شناسایی و تفکیک افغان‌های دارای کارت‌ مهاجرتی و پناهجویان افغان تکمیل شده و بدین ترتیب مرحله دوم روند اخراج اجباری دارندگان کارت شهروندی افغانستان (ACC)  آغاز خواهد شد.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود 850 هزار نفر می‌رسد که سال‌ها و دهه‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

از اکتبر سال گذشته میلادی(مهر 1402) تاکنون، پاکستان بیش از نیم میلیون پناهجوی بی‌مدرک افغانستان را به‌صورت گسترده و دسته‌جمعی اخراج کرده است.

پاکستان ابتدا روند اخراج مهاجرانی را آغاز کرد که هیچ مدرک اقامتی و مهاجرتی با خود نداشتند، در مرحله جدید قرار است مهاجران دارای کارت شهروندی افغانستان اخراج شوند و در مرحله سوم پناهجویانی اخراج خواهند شد که کارت مهاجرت سازمان ملل را دارند.

نهادهای امدادرسان گزارش می‌دهند پناهجویان اخراجی با کمبود سرپناه، غذا و فرصت‌های شغلی در افغانستان روبه‌رو هستند.

فعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی استتاکید وزیر کشور پاکستان بر ادامه اخراج پناهجویان افغانطالبان: پاکستان خلاف اصول بین‌المللی پناهجویان افغان را اخراج کرده است

«افراسیاب ختک» عضو پیشین مجلس سنای پاکستان پیش از این، اخراج پناهجویان افغان را یک برنامه فشار علیه کابل اعلام کرده بود.

وی همچنین گفته بود: اخراج گروهی پناهجویان افغان نیز از شیوه‌های ژنرال‌های پاکستانی برای آوردن فشار به مردم افغانستان برای تحمیل معاهده جدیدی است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان