Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، در تیراندازی یک فرد مسلح در خارج یک رستوران در واشنگتن دی‌سی آمریکا ۲ مجروح گزارش شده است.

در این تیراندازی بیش از ۲۰ گلوله شلیک شده است و افرادی که در فضای خارجی رستوران مشغول صرف غذا خود بودند، از محل به سرعت دور شدند.

فرد مسلح پس از تیراندازی به این رستوران مکزیکی سوار بر خودرو خود، از محل حادثه فرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود یکی از ۲ فرد مجروح در این حادثه هدف این تیراندازی بوده است.

گرچه برخی از آمارها از کاهش روند خشونت در آمریکا سخن می‌گویند، اما خشونت همراه با اسلحه در تمام این کشور همچنان مانند گذشته رونده فزاینده‌ای دارد.

همچنین این آمار بیانگر آن است که در واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا، از سال ۲۰۱۸ افزایش خشونت اسلحه در هرسال ثبت شده است. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۴۷۱ حمله مسلحانه در واشنگتن اعلام شده است؛ این آمار در سال گذشته ۴۳۴ مورد گزارش شده بود.

اطلاعات «مرکز خشونت اسلحه در آمریکا» Gun Violence Archive (GVA) در سال جاری ۳۶۱ مورد خشونت همراه با اسلحه در این کشور اعلام کرده است. 

کارشناسان، افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا را با افزایش فروش سلاح در این کشور طی دوران همه‌گیری کرونا مرتبط می‌دانند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز خشونت مسلحانه را در آمریکا همچون یک بیماری همه‌گیر توصیف کرده است.

گزارش پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نشان می‌دهد حدود ۴ میلیون اسلحه در سال ۲۰۲۰ در آمریکا به فروش رفته است که این رقم رکورد قبلی فروش اسلحه را در آمریکا شکسته است. ارزیابی دانشگاه کالیفرنیا نیز نشان می‌دهد همه‌گیری کرونا، ساختار شرایط اقتصادی و اجتماعی را در کشور بدتر کرده و این مسئله با افزایش خشونت‌های مسلحانه در ارتباط است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ سفید تیراندازی در آمریکا خشونت در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کامران رومیانی سه‌شنبه در این خصوص بیان کرد: در یک مراسم عروسی در شهرستان گتوند به دلیل رسم غلط تیراندازی یک جوان به قتل رسید.

وی افزود: بر اساس گزارش اولیه، فردی که با سلاح شکاری تیراندازی کرده بود، عامل این حادثه تلخ بود که با پیگیری‌های قضایی و اقدام به موقع ضابطین قضایی، بازداشت و همچنین تالار عروسی محل وقوع جرم نیز پلمب شد.

وی با تاکید بر جایگاه نظارت شیوخ، بزرگان، سادات بر عدم استفاده از سلاح‌ در مراسم‌ شادی و عزا، گفت: دستگاه قضایی با حاملان سلاح و کسانی که اقدام به تیراندازی در مراسم مختلف می‌کنند و آسایش، جان و مال شهروندان را به خطر می‌اندازند، مماشاتی نخواهد کرد و اشد مجازات قانونی را برای آنان در نظر خواهد گرفت.

دادگستری خوزستان تلاش دارد تا با استفاده از پویش‌های مختلف و ظرفیت بزرگان طوایف رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و عروسی را در استان برچیند.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • یک زن و پنج کودک در باتلاقی در حوالی شیراز جان باختند
  • فقر سرعت پیر شدن مغز را افزایش می‌دهد
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد
  • دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی
  • شهادت نیروی واحد گشت تکاوری و یک نوزاد در حمله مسلحانه خاش
  • شهادت یک نوزاد در تیراندازی تروریست‌ها در خاش