Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به کم‌آبی و بحران آب در منطقه طارم سفلی گفت: طرح احداث سد بورمانک بعد از ۱۰ سال هنوز اجرا نشده است. - اخبار استانها -

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه استان قزوین در حوزه اعتبارات کشوری حوزه آب کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: با این حال در استان قزوین با جهش بودجه محرومیت‌زدایی در سال جاری نسبت به سال‌های پیش رقم قابل توجهی از اعتبارات محرومیت‌‌زدایی به تکمیل پروژه‌های آب شرب روستایی، احداث حوضچه‌ها و مخازن آب کشاورزی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به کم‌آبی و بحران آب در منطقه طارم سفلی گفت: طرح احداث سد بورمانک بعد از 10 سال هنوز اجرا نشده است؛ در حالی که بودجه ساختن این سد سال 1390 تخصیص داده شده و باید از همان زمان این طرح اجرا می‌شده که متأسفانه تاکنون کاری در این حوزه صورت نگرفته است.

محمدبیگی اضافه کرد: هفته پیش که برای بازدید از روستاها به بخش طارم سفلی سرکشی کردیم، اهالی 30 تا 40 روستای حاضر در محل به ما می‌گفتند که اگر سد بورمانک ساخته شده بود، امروز مجبور به قربانی کردن احشام خود به خاطر نبود آب و علوفه نبودند که همین موضوع به گرانی گوشت قرمز هم دامن می‌زند.

طرح‌های مطالعاتی آبخیزداری در کشوهای ادارات خاک می‌خورد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین به اجرا نشدن طرح‌ها و مطالعات آبخیزداری در مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: در بخش‌های محروم ما یا مطالعات آبخیزداری صورت نگرفته و اگر هم این مطالعات انجام شده، مطالعات را در کشوهای ادارات خاک می‌خورد و برای آن بودجه و منابع ملی اختصاص نداده‌اند.

استاندار قزوین: آب طالقان تا هفته دولت به آبیک می‌رسدسد "نهب" قزوین اواخر اسفندماه با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسدچالش‌های آبگیری سد نهب قزوین / 262 هکتار از اراضی زراعی زیر آب می‌رود

محمدبیگی با تأکید بر لزوم اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق محروم کوهین و طارم سفلی افزود: اگر امروز این طرح‌های مطالعاتی صورت گرفته بود، می‌توانستیم 40 میلیارد تومان از بودجه ملی برای سنگ‌چین‌ها و حوضچه‌های نگهداشت آب و سدهای کوچیک در این مناطق اختصاص دهیم و در صورت ساخت چنین سدهایی شاهد کمبود آب در چنین نقاطی نبودیم.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی در روستاها و نقاط محروم استان قزوین با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه و سازمان بسیج سازندگی وارد مذاکره شدیم و قرار شده با همت مضاعف و تلاش کادر بسیج سازندگی و به ویژه صرفه‌جویی ویژه سپاه در هزینه‌ها طرح‌های آب شرب روستایی را در نواحی محروم استان قزوین به اجرا درآوریم.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احیای منابع زیرزمینی آب مجلس استانداری قزوین احیای منابع زیرزمینی آب مجلس استانداری قزوین استان قزوین طارم سفلی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مجتبی جانی افزود: آموزش مستقیم رفتار ترافیکی کودکان در محیط خیابان ممکن است خطراتی داشته باشد، احداث و استفاده از فضای پارک آموزش یکی از روش‌های امن آموزش برای کودکان است؛ لذا با توجه به اهمیت موضوع آموزش در راستای ارتقای ایمنی فرهنگ عبور و مرور و ترافیک کودکان، احداث پارک آموزش ترافیک ویژه کودکان در محوطه فرهنگسرای هادی آباد در حال اجرا است.   وی اضافه کرد: این پارک در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر و برخورداری از المان‌های شهری کوچک مقیاس برای کودکان ساخته می‌شود.    مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طراحی هندسی پروژه فوق انجام و فضا‌های مورد استفاده جانمایی شده است و پارک ترافیک مذکور دارای علائم راهنمایی و رانندگی، مسیر‌های دوچرخه و پیاده روی، مسیر‌های ماشین رو، ماشین‌های برقی و دوچرخه جهت استفاده کودکان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری