Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@11:10:11 GMT

ماجرای خواندنی حلقه‌های المپیک 2020(عکس)

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۵۶۴

ماجرای خواندنی حلقه‌های المپیک 2020(عکس)

حلقه های المپیک 2020 توکیو در حالی در مراسم افتتاحیه رونمایی شد که چوب آن از درختانی تهیه شده که توسط ورزشکاران المپیک 1964 ژاپن کاشته شده است.

به گزارش "ورزش سه"، برای ما تصورش اصلا آسان نیست؛ اما این واقعیتی از چهره ژاپن است که پس  از جنگ جهانی دوم توانست خودش را از ویرانه‌ها با برنامه های بلندمدت بازسازی کند و حالا در حوزه‌های مختلف، یکی از قطب های جهان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمونه ای از برنامه ریزی های بلند مدت ژاپن در افتتاحیه المپیک 2020 رونمایی شد و آن همه حلقه  های المپیک بود که ماجرایی خواندنی دارد و از چوب هایی ساخته شده که در المپیک 1964 توکیو، یعنی 57 سال قبل توسط ورزشکاران آن دوره، درخت هایش برای زنده نگه داشتن یاد کشته های جنگ جهانی دوم کاشته شده است. 


این چوب ها از 160 درخت کاج و صنوبر و از بذرهایی تهیه شده که از شمال اروپا، کانادا و ایرلند آمده است.


این طراحی که کار درست هنرمندان ژاپنی است و با دست ساخته شده، واکنش های زیادی به همراه داشته و صفحه توئیتر “Culcrul Olympic” هم این طرح سنتی را با مدل صنعتی آن که توسط انگلیسی ها در المپیک 2012 رونمایی شد، مقایسه کرده است و در ادامه نوشته است: "این یک ساختار زیبا است و از اهمیت سنت و میراث فرهنگ صنایع دستی ژاپن صحبت می کند."


در المپیک که رویدادی صلح آمیز برای نشان دادن توانایی ملت های مختلف به شمار می رود، شاید این موضوع و استفاده از چوب درختانی که 57 سال قبل ساخته شده، شاید بتواند درسی برای مسئولان ورزش ایران باشد که البته هنوز در تهیه نیازهای اولیه ورزشکاران المپیکی نظیر لباس و ماسک با مشکل روبرو هستند.

 

 

المپیک 2020 توکیو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو المپیک 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود افشار گفت: با تلاش شبانه روزی حفارمردان شرکت ملی حفاری ایران، عملیات حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در فروردین امسال در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور با موفقیت انجام شد.  

وی افزود: از این تعداد چاه هفت حلقه در گستره فعالیت شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و یک حلقه در اجرای پروژه‌های حفاری تکمیل نهایی و تحویل کارفرما گردید.

افشار با بیان اینکه همچنین در این مدت متراژ حفاری چاه‌ها به رقم ۸ هزار و ۵۹۸متر رسید، ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ دکل ناوگان حفاری شرکت در حال جابجایی در مناطق عملیاتی است.

معاون مدیرعامل در عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران اضافه کرد: براساس برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران در اجرای طرح‌های توسعه‌ای با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز، بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری در دست اجرا و از حداکثر ظرفیت‌های سازمان در ارتباط با پیشبرد و تحقق برنامه‌ها در سال ۱۴۰۳ استفاده به عمل می‌آید.  

دیگر خبرها

  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • در المپیک حریف دست و پا بسته ای نیستیم/قایقرانان سنگ تمام گذاشتند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی
  • تجهیز ۲۴۰۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند آب و برق در استان یزد
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان
  • کسب سهمیه المپیک توسط دانشجوی دانشگاه آزاد