Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری جمعه شب در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهور و سران عشایر و نخبگان با بازخوانی بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: مردم فقط اعتراضات دارند و برخی وقایع اخیر هیچ ارتباطی با مردم خوزستان ندارد؛ خوزستانی‌ها فقط رفع مشکلات این استان را خواستار هستند که مقام معظم رهبری نیز تذکرات لازم را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به جهانگیری بیان کرد: فریاد امروز مردم از زخم‌های انباشت شده استان خوزستان است؛ آب بهانه است و مشکلات دیرینه ای دارند که اگر به رفع آنها توجه نشود، زمینه‌های بروز بحران همچنان برقرار و پایدار است.

وی با تقدیر از اعزام هیئت‌های مختلف مسئولان ارشد ملی، نهادهای انقلابی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) افزود: این اقدامات اخیر همه مُسَکن هستند و اصلاً ریشه‌ای نیستند.

آیت الله حیدری با انتقاد از اینکه بازسازی بعد از جنگ فقط ماله کشی بوده است، عنوان کرد: قبل از جنگ رتبه برخورداری خوزستان سه و بعد از جنگ به ۱۷ تنزل پیدا کرد و این روزها حوالی رتبه ۳۰ کشور است که شایسته خوزستانی نیست که دین خود را به اسلام ادا کرده است؛ ۳۳ سال از جنگ گذشته و بار مشکلات باقی مانده از آن هنوز بر دوش مردم سنگینی می‌کند و این پدیده حاشیه نشینی قبل از جنگ نبوده ولی امروزه یک سوم جمعیت اهواز حاشیه نشین است که چالش‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی با گلایه از اینکه تنها ۱۲ درصد از نظر مقام معظم رهبری برای احیای دو میلیون هکتار اراضی کشاورزی در خوزستان اجرایی شده که به تدریج از آن رقم تا ۵۵۰ هزار هکتاری کاهش داشت، تصریح کرد: اجرای این طرح نصف و نیمه کافی نیست و باید مشکلات مردم برطرف تا معیشت آنها به خطر نیفتد؛ باید بیکاری رفع شود، مردم کشور از منابع نفت و گاز یا کشاورزی بهره مند می‌شوند ولی فقط دود نفت نصیب مردم خوزستان می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم خوزستان صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند، خطاب به وزیر نیرو گفت: خوزستان یک سوم آب کشور را داشته ولی امروز رودخانه‌های آن بی رمق و خشکیده شده که ریشه آن را باید در انتقال آب پیدا کرد؛ نباید آب را به بهانه شرب ولی برای مصارف کشاورزی، صنعت و یا آبیاری باغات انتقال داد.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه تأکید مسئولان ملی از جمله رئیس جمهور برای عدم انتقال آب برای غیر شرب تاکنون محقق نشده است، اضافه کرد: از پنج سال قبل وقوع این فاجعه را پیش بینی کرده بودیم ولی گوش هیچ مسئول ملی بدهکار نبود تا وضعیت به اینجا رسید.

وی خطاب به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه برای صنایع فلات مرکزی باید از خلیج فارس آب منتقل کرد، گفت: خواستار اجرایی شدن دو مصوبه هستیم؛ یکی بستن دریچه‌های انتقال آب برای جان گرفتن رودخانه‌های کارون و دز و دوم اینکه سدهای کشاورزی را به برق آبی تبدیل کنند تا مشکلات فعلی نیز حل شوند.

کد خبر 5264083

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان مشکلات معیشتی کم آبی خوزستان اسحاق جهانگیری ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان واکسن کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل ایلام گرگان مردم خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط

در حالی که تیم فولاد خوزستان در آستانه سقوط از لیگ برتر قرار دارد، سرمربی این تیم خواهان قرارداد سه ساله با باشگاه خوزستانی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فولاد خوزستان در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر حال و اوضاع خوبی ندارد و یکی از کاندیدای سقوط به لیگ دسته یک به شمار می‌رود. این تیم در فصل جاری چهار مرتبه مربی استخدام کرده و آخرین بار عبدالله ویسی در 26 اسفند ماه 1402 به‌عنوان سرمربی خوزستانی‌ها انتخاب شد.

مورد عجیب بازیکن فولاد؛ 7 فصل و فقط 16 دقیقه بازی

ویسی در فوتبال خوزستان شناسنامه‌دار است. او با استقلال خوزستان توانسته است به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر برسد و فصل گذشته با حفظ صنعت نفت آبادان در لیگ برتر خودش را اثبات کرد، اگر چه ابتدای این فصل اوضاع بر وفق مراد ویسی پیش نرفت. ویسی در نیم‌فصل اول نتوانست با نفت آبادان نتایج خوبی بگیرد، با این وجود او از انتخابش به‌عنوان مربی فولاد در مقطع فعلی خیلی خوشحال نیست، چرا که معتقد است وقتی حال و اوضاع تیم‌های خوزستانی خوش نیست به وی اعتماد می‌شود. این سرمربی بارها مستقیم و غیرمستقیم به این موضوع اشاره کرده است که باشگاهی مانند فولاد را با برنامه‌ای سه ساله در اختیار وی قرار بدهند تا در سال آخر به جایگاه موردنظر هواداران برساند. البته او تأکید دارد، طی سه سال نباید انتقادی از وی صورت بگیرد.

این در حالی است که فولاد ابتدا باید چالش بقا در لیگ برتر را برای خودش حل کند. بازی‌های باقیمانده این تیم خوزستانی مقابل رقبایی مانند آلومینیوم، تراکتور، استقلال و نساجی است که عملیات بقای این تیم را بسیار سخت می‌کند. به نظر می‌رسد ویسی باید ابتدا تمرکزش را در بازی‌های باقیمانده حفظ و با کارش اثبات کند که بهترین گزینه برای قرارداد بلندمدت با باشگاه خوزستانی است. قطعاً امثال این مربی ایرانی هر نتیجه‌ای کسب کنند بهتر از مربی خارجی اسپانیایی است که بدون دستاورد باعث خروج ارز از کشور می‌شوند.

نباید فراموش کرد که فولاد به گفته مدیرعاملش بالاترین سقف بودجه لیگ برتر را داشته است و براساس این بودجه توقع بهترین نتایج از آن می‌رود، تیمی که در حال حاضر قعرنشین لیگ برتر است و هواداران این تیم از ابتدای فصل گذشته با مدیران این باشگاه خوزستانی برای انتخاب مربیان اختلاف داشتند و آستانه تحمل‌شان برای فصل بعد بسیار پایین خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • ویسی به یاد ۹ بازیکن خوزستانی در تیم ملی
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد