Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@09:13:45 GMT

وزیر خارجه آمریکا به هند و کویت می‌رود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۷۲۲

وزیر خارجه آمریکا به هند و کویت می‌رود

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد بلینکن در این سفر بر تعهد واشنگتن در تقویت مشارکت و همکاری درباره اولویت‌های مشترک تاکید خواهد کرد.
بلینکن در هند با "نارندرا مودی" نخست وزیر و "اس جایشانکار" همتای هندی خود درباره امنیت منطقه‌ای مشترک، بحران اقلیمی و تلاش‌ها برای مقابله با همه گیری بیماری کووید ۱۹ گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در سفر به کویت نیز با مقامات ارشد این کشور درباره موضوعات مهم دو جانبه بحث و گفتگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته نیز با "محمد بن عبدالرحمان آل ثانی" همتای قطری خود که در واشنگتن به سر می‌برد، درباره مسایل امنیتی منطقه، کمک به نیرو‌های مسلح لبنان و همچنین تلاش برای تکمیل روند سیاسی جهت تشکیل حداقل دولت موقت در این کشور که نقش خود را در همکاری با صندوق بین‌المللی پول و برنامه اصلاحات در آن بازی کند، گفتگو کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته در گزارشی نوشت قطر و کویت از آخرین کشور‌هایی هستند که به عنوان میزبان احتمالی مترجمان و پیمانکاران افغانستانی که با آمریکایی‌ها همکاری داشته اند و اکنون احتمال می‌رود جان آن‌ها در خطر باشد، مطرح هستند، اما مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که هنوز توافقی در این زمینه نداشته اند.
به گفته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، مأموریت نیرو‌های نظامی آمریکا پس از دو دهه حضور در افغانستان تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) پایان می‌یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان وزیر خارجه آمریکا هند کویت بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ درصد شرکت‌های غربی همچنان در روسیه فعال هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به جنگ این کشور با اوکراین، همچنان شمار زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعالیت می‌کنند.

شالنبرگ در نشست خبری مشترک با آنتونی بلنیکن وزیر خارجه آمریکا گفت: اتریش ششمین سرمایه‌گذار بزرگ در اقتصاد اوکراین است و شرکت‌های اتریشی هم در اوکراین و هم در روسیه «حضوری پررنگ» دارند.

وی افزود: بله، شرکت‌های اتریشی در روسیه حضور داشتند و بخشی از آنها همچنان در این کشور فعال هستند؛ درست مثل حدود ۹۵ درصد شرکت‌های غربی که همچنان در مسکو حضور دارند.

وزیر خارجه اتریش اضافه کرد: باید به تحریم‌های بین‌المللی که علیه مسکو اعمال شده است، به طور تمام و کمال احترام گذاشت و نباید هیچ استثنایی قائل شد. ولادیمیر پوتین (رییس جمهور روسیه) در بحبوحه کشمکش با غرب، از گاز و غلات به عنوان اهرم استفاده می‌کند.

وی متعهد شد که اتریش همچنان به کاهش وابستگی خود به گاز روسیه ادامه خواهد داد و هدف عدم وابستگی ۱۰۰ درصدی وین به مسکو، تا سال ۲۰۲۷ محقق خواهد شد.

روزنامه پولیتیکو هفته گذشته گزارش داد که واشنگتن به یکی از بانک‌های بزرگ اتریش یعنی «رایفایزن اینترنشنال» برای خروج از روسیه فشار وارد کرده است. به نوشته این روزنامه، آنا موریس، سرپرست معاونت وزارت خزانه‌داری آمریکا به مقامات اتریشی اعلام کرده است که در صورت خودداری از برآوردن درخواست واشنگتن، سامانه مالی آمریکا ممکن است این بانک را از چرخه خارج کند.

کد خبر 6056261

دیگر خبرها

  • تظاهرات در مانیل در اعتراض به سفر وزیر خارجه آمریکا
  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • «بلینکن» برای ششمین بار به غرب آسیا سفر می‌کند
  • آمریکا عواقب حمله به رفح را برای اسرائیل روشن کند
  • مصر: آمریکا عواقب حمله به رفح را برای اسرائیل روشن کند
  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • گفت‌وگوی اردن و آمریکا برای آتش‌بس فوری در غزه
  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • ۹۵ درصد شرکت‌های غربی همچنان در روسیه فعال هستند