Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@06:18:40 GMT

۱۰تمرین برای جلوگیری از ابتلا به درد سیاتیک

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۷۲۷

۱۰تمرین برای جلوگیری از ابتلا به درد سیاتیک

به گزارش اقتصادآنلاین، معمولاً سیاتیک فقط یک طرف بدن شما را درگیر می کند. در هنگام زیاد شدن درد سیاتیک، ممکن است انجام برخی از حرکات برای شما دشوار باشد، اما داشتن فعالیت مهم است. از انجام ورزش های پرتحرک که ناحیه سیاتیک را خسته می کنند، خودداری کنید.

از هرگونه فعالیت، حرکت یا وضعیتی که باعث افزایش درد می شود خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع تمرینات و فعالیت هایی را که از ابتلا به سیاتیک جلوگیری می کنند پیدا کنید، به علاوه تمریناتی که انعطاف پذیری، تحرک و قدرت شما را بهبود می بخشند را نیز در نظر داشته باشید.

ورزش، کشش و فعالیت هایی برای جلوگیری از ابتلا به سیاتیک :

برای جلوگیری از ابتلا به سیاتیک، فقط لازم است به بدن خود گوش فرا دهید و از هرگونه فعالیتی که باعث درد می شود دوری کنید. برخی از تمرینات می توانند علائم سیاتیک را تشدید کنند، به خصوص اگر این تمرینات باعث فشار به کمر و پاها شوند. گرچه افزایش قدرت و انعطاف پذیری در این مناطق مهم است، اما باید این کار را به آرامی و با اطمینان انجام دهید.

از فعالیت های با شدت زیاد که می توانند علائم را تشدید کرده و باعث آسیب شوند، خودداری کنید. اگر درد شدید دارید، از شدت فعالیت خود کمی بکاهید. از آن طرف، کم تحرکی یا نشستن طولانی مدت نیز ممکن است علائم را بدتر کنند، بنابراین در صورت امکان ورزش های سبک یا کششی را هدف قرار دهید.

در ادامه تمرینات، کشش ها و فعالیت هایی آورده شده که در صورت ابتلا به سیاتیک باید از انجام آنها خودداری کنید. اگر به طور کلی کمردرد و درد سیاتیک هم ندارید، بهتر است از این تمرینات دوری کنید.

دراز نشست :

این ورزش می تواند باعث گرفتگی و اسپاسم در ناحیه کمر، لگن و عضلات همسترینگ شما شود، که باعث تشدید درد سیاتیک می شود.

کشش گهواره ای :

این کشیدگی باعث ضربه زدن به باسن، ران و عضلات همسترینگ شما می شود. خمیدگی لگن در حالی که جلو می روید فشار بیشتری به پشت شما وارد می کند.

حلقه زدن با پا به سمت پشت :

این ورزش پیلاتس، در حالی که پای خود را به صورت دورانی می چرخانید، باعث کشش می شود که می تواند باعث درد شده، عصب سیاتیک را تحریک کرده و باعث آسیب زدن به همسترینگ می شود.

بالابردن دو پا :

این ورزش خوابیده شامل بلند کردن و پایین آوردن همزمان هر دو پا است، که عضلات شکم و عضلات پا را درگیر می کند اما با این حال می تواند درد سیاتیک را تشدید کند، خصوصاً اگر از فرم نامناسب در انجام این ورزش استفاده کنید.

حالت مثلث چرخشی :

این حالت ممکن است باعث کشش بیش از حد ستون فقرات، باسن و عضلات همسترینگ شود، که می تواند درد سیاتیک را تشدید کند.

بورپیس :

این تمرین شامل حرکات با ضربه زیاد است که می تواند درد کمر و مفصل ران را تشدید کند. خم شدن مکرر به جلو و پریدن می تواند علائم سیاتیک را تشدید کند.

خم شدن :

این ورزش شبیه به وزنه برداری می تواند کمر شما را تحت فشار قرار داده و عصب سیاتیک را تحریک کند، خصوصاً اگر این کار را با ستون فقرات خمیده انجام دهید، می تواند باعث التهاب، دیسک، فتق یا آسیب دیگر شود.

اسکوات وزنی :

وزنه های وزنه برداری باعث افزایش فشار در کمر، اعصاب و دیسک های بین مهره ای می شوند. این وزنه ها  همچنین می توانند به پاهای شما فشار وارد کرده و منجر به درد و آسیب شوند. در عوض انجام این تمرینات بدون وزنه را اگر امتحان کنید ، می توانید عضلات خود را درگیر کرده و کمرتان را در وضعیت خنثی نگه دارید. در صورت احساس درد یا گرفتگی در کمر، حرکت را متوقف کنید.

دوچرخه سواری :

دوچرخه سواری ممکن است فشار را بر روی ستون فقرات و عصب سیاتیک شما، به ویژه روی صندلی دوچرخه محکم افزایش دهد. سوار شدن به حالت خمیده یا متمایل به جلو می تواند درد سیاتیک را تحریک کند، به خصوص اگر صندلی و دسته شما در وضعیت نادرستی قرار گرفته باشد.

ورزشهای پرتحرک :

از هر نوع فعالیت با فشار زیاد یا ورزشی که باعث می شود حرکات ناگهانی انجام دهید یا فشار فیزیکی به بدن وارد شود، خودداری کنید. این فعالیت ها شامل تمرینات بسکتبال، فوتبال، تنیس، والیبال، دویدن می باشند.

چه تمریناتی را می توان با داشتن درد سیاتیک نیز انجام داد؟

چندین تمرین و کشش وجود دارند که به درمان سیاتیک کمک می کنند. ورزش کردن به بهبود بافت نرم کمک می کند، به سیستم عصبی شما کمک می کند و باعث می شود نسبت به درد حساسیت کمتری داشته باشید. انجام فعالیت های بدنی روزانه مهم است، حتی اگر فقط کشش های ملایم باشند. تمرینات پیاده روی، شنا و آب درمانی نیز گزینه های بسیار خوبی هستند.

هنگام پیاده روی با سرعت ملایمی حرکت کنید و از پیاده روی در سربالایی خودداری کنید. روی افزایش انعطاف پذیری و ایجاد قدرت در عضلات کمر، عضلات و پای خود کار کنید. همچنین باید وضعیت، چینش و الگوهای حرکتی خود را بهبود بخشید. فقط تا جایی که راحت هستید کشش داشته باشید و به یاد داشته باشید که انعطاف پذیری می تواند روزانه متفاوت باشد. در صورت احساس درد  کشش را متوقف کنید.

«خلاصه و نتیجه گیری»

از ورزش هایی که باعث درد یا تشدید علائم سیاتیک می شوند دوری کنید. بر خود مسلط باشید و بر حرکاتی تمرکز کنید که با خیال راحت علائم را کاهش داده و قدرت، تحرک و همسویی ایجاد می کنند. برای تقویت و بهبودی، از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، سطح استرس خود را پایین بیاورید و به میزان کافی بخوابید.

همچنین می توانید به سراغ طب سوزنی، ماساژ یا درمان های کایروپراکتیک بروید. داروهای ضد درد موضعی، بریس کمر و سرماخوردگی نیز گزینه های دیگر هستند. اگر درد سیاتیک شدید یا بیشتر از چند هفته طول می کشد به پزشک یا فیزیوتراپیست مراجعه کنید. این افراد می توانند یک برنامه تمرینی شخصی برای کاهش درد، ایجاد قدرت و بهبود فیزیک بدنی شما تنظیم کنند.

پربیننده ترین بهترین حالات خوابیدن هنگام کمردرد این خوراکی ها را در روزهای گرم نخورید! + عکس علل و روش درمان تق تق کردن زانو + عکس خوراکی‌ های انرژی زا برای تابستان + عکس عوارض جدی شکستن قولنج!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیاتیک ابتلا به سیاتیک انعطاف پذیری خودداری کنید تواند درد داشته باشید درد سیاتیک فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به بیماری اسهال و استفراغ و آبله مرغان در کودکان و نوزادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،عضو هیات علمی و سرپرست گروه اطفال دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباداولین و مهمترین اقدام در خصوص اسهال و استفراغ نوزادان و کودکان را پیشگیری دانست و گفت: بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا کودکان و نوزادان به اسهال و استفراغ، شست‌و‌شوی منظم و کامل دست و صورت و تمیز کردن سطوح آلوده است.

 دکتر راحله درفشی افزود: با توجه به اینکه راه انتقال این بیماری از طریق دهان و آب و غذای آلوده است، اگر کودکان به بهداشت دست توجه نکنند احتمال ابتلا خود و تمامی اعضای خانواده به ویروس اسهال و استفراغ وجود دارد.

وی با بیان اینکه طول دوره ویروس اسهال و استفراغ معمولا ۷ روز است، گفت: در این بیماری کودکان و نوزادان به مدت دو روز دچار تب و استفراغ می‌شوند و پس از آن اسهال شروع که ممکن است به ۱۵ مرتبه در روز نیز افزایش یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد مهمترین اقدام در اسهال را آبرسانی به کودک عنوان و افزود:: اگر در اسهال و استفراغ آب مورد نیاز بدن کودک تامین شود، این بیماری در کودکان به بهبودی و سلامتی کامل منجر می‌شود.

دکتر درفشی گریه کردن بدون اشک، کاهش حجم ادرار، خشک شدن مخاط دهان، بی قراری و خواب آلودگی را از مهمترین علائم کاهش آب بدن کودک عنوان وگفت: بهترین مایع برای جبران کم آبی بدن در اسهال و استفراغ، O.R.S است که به صورت مختلف پودری، قرص جوشان و ترکیبات مایع وجود دارد.

وی طعم ناخوشایند O.R.S را یکی از مشکلات والدین دانست و افزود: بهترین راه برای حل این مشکل خنک کردن او. ار. اس و جرعه جرعه دادن آن به کودک است به گونه‌ای که هر ۳ تا ۵ دقیقه ۵ سی‌سی آهسته آهسته به کودک داده شود تا طی یک ساعت مایع دفع شده جبران شود.

دکتر درفشی با بیان اینکه نوزادان زیر ۳ ماه با اسهال و استفراغ نیاز به بستری و همچنین کودکانی که دارای تب بالای ۳۹ درجه سانتیگراد هستند به ویزیت و ارزیابی نیاز دارند، گفت: اگر کودک و یا نوزاد سابقه بیماری خاص، نقص سیستم ایمنی بدن، بیماری زمینه‌ای، استفراغ‌های سرکش و حتی شکم برآمده دارد، توصیه می‌شود این کودک یا نوزاد بستری و اقدامات درمانی لازم برای او انجام شود.

او استراحت را در کودکان مبتلا به اسهال و استفراغ مهم دانست و افزود: برای جلوگیری از انتشار ویروس در بین سایر کودکان، والدین تا زمان بهبودی نسبی کودک مبتلا به ویروس اسهال و استفراغ را در منزل تحت مراقبت قرار دهند.

دیگر خبرها

  • با خوردن این غذا از آلزایمر پیشگیری کنید
  • این نوع لبنیات ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد
  • این ویتامین مانع ابتلا به پوکی استخوان می‌شود
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • افزایش ابتلا به بیماری اسهال و استفراغ و آبله مرغان در کودکان و نوزادان
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • تاثیر تنوع ژنتیکی بر فشار خون
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه