Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان ۲۷ تیر، از ۸ بندر تجاری کشور ۷ میلیون تن کالای اساسی با ناوگان کامیونی به سرزمین اصلی (داخل کشور) جابه‌جا شده است. بیشترین میزان کالای اساسی حمل شده، مربوط به بندر امام خمینی (ره) با ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار تن است. این میزان کالای اساسی بندر امام خمینی (ره) با ۱۸۴ هزار سفر به داخل کشور آورده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بندر شهید رجایی نیز ۸۶۰ هزار تن کالای اساسی منتقل شده است.

ستاد ویژه حمل کالای اساسی حدود ۲۹ روز پیش در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ادارات کل استانی تشکیل شد تا به تسریع تخلیه بنادر کمک کند.

با صاحبان کالا و دستگاه‌های اجرایی متولی در مبادی ورودی کشور شامل صاحبان کالای دولتی، سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و دیگر دستگاه‌های متولی جلسات میدانی برگزار شد تا مشکلات اجرایی در فرایند حمل کالا بررسی و رفع شود.

امکان صدور بارنامه برای شرکت‌های استان‌های دیگر جهت حمل کالای اساسی به استان خودشان فراهم شد، این کار برای اولین بار در حوزه حمل و نقل انجام شد و در حال حاضر هر استانی می‌تواند ۳ تا ۴ شرکت را معرفی کند تا از مبدأ بندر امام خمینی (ره) بتوانند بارنامه سیستمی صادر و ماشین ارسال کنند و کالای اساسی را حمل و بارنامه را نیز خود صادر می‌کنند.

تصمیم دیگری که برای تسهیل و تسریع تخلیه کالای اساسی اجرا شد، به کارگیری ناوگان ملکی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود تا حمل کالای اساسی از بنادر سرعت بگیرد و تا امروز این کار ادامه دارد و بار‌های دولتی را در بخش کالای اساسی حمل می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالاهای اساسی ناوگان کامیونی کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۵۱ قایق تفریحی آماده سفرهای نورزی/ ۱۳ مسیر دریایی مجاز وجود دارد

سخنگوی سفرهای دریایی نوروزی سازمان بنادر و دریانوری‌ گفت: ۶۷۵۱ فروند قایق تفریحی ۵ تا ۷ نفره با ظرفیت ۴۱ هزار و ۳۸۰ نفر برای سفرهای دریایی آماده شده است.

به گزارش ایسنا، اله‌مراد عفیفی‌پور در نشست تشریح اقدامات و برنامه‌های طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳، با تاکید بر ایجاد آمادگی کامل در ایستگاه‌های مسافری با کنترل بازرسی فنی و ایمنی همه شناورها بیان کرد: درحوزه شناورها بازدید و بررسی لازم انجام شده و هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم، بازرسی‌ها برای رفع نواقص رو به افزایش است تا آمادگی نسبی در شناورهای گردشگری انجام شود

وی ادامه داد: برای این ایام در حوزه شناورهای مسافری ۵۸ فروند با ظرفیت ۶۴۴۱ صندلی در جا و ۴۷ فروند لندیکرافت با ظرفیت ۱۹۳۲ دستگاه حمل خودرو و همچنین ۹۵ فروند شناور با کاربری تفریحی با ظرفیت‌های متفاوت و ۶۷۵۱ فروند قایق تفریحی ۵ تا ۷ نفره با ظرفیت ۴۱ هزار و ۳۸۰ نفر آماده شده است. البته پیش از این عنوان شده بود که ۱۲ هزار قایق تفریحی آماده شده که منظور قایق‌های صیادی هم هست که امکان اضافه شدن آنها به ظرفیت مسافری وجود دارد، اما آنچه امروز در طرح تدارک دیده شده، ۶۷۵۱ فروند قایق تفریحی است.

سخنگوی سفرهای دریایی نوروزی سازمان بنادر و دریانوری با بیان اینکه ۱۳ مسیر دریایی مجاز وجود دارد، گفت: این مسیرها شامل بندر شهید حقانی در بندرعباس به هرمز، لارک، قشم، هنگام و ابوموسی در غرب هرمزگان و همچنین از بندر چارک به کیش، از بندر لنگه به کیش و از بندر آفتاب به کیش است. این مسیرهای رسمی هستند که اعلام شدند و هر مسیری غیر از اینها غیرمجاز است.

عفیفی‌پور ادامه داد: البته ما ساحل گسترده‌ای در جنوب کشور داریم و جمعیت زیادی از این ظرفیت استقبال می‌کنند و به‌دلیل ناآگاهی مردم، برخی افراد سودجو به دنبال ارائه خدمات به مردم هستند. نمایندگان سازمان بنادر در تمامی مبادی رسمی و مبدا گردشگری حضور دایم دارند و از مردم تقاضا داریم از نقاط و مبادی مجازی استفاده کنند که نماینده سازمان بنادر در آنجا حضور دارد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • بیش از ۱.۳ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام وارد کشور شد
  • حال‌ و هوای بازار لرستان در روزهای پایانی سال + فیلم
  • مسیرهای مجاز سفرهای دریایی نوروز 1403
  • آمریکا در نزدیکی تایوان، یک بندر غیرنظامی تاسیس می‌کند
  • توسعه ناوگان سیاست اصلی است/ اگر تولید داخل نبود، باید از ظرفیت واردات استفاده شود
  • هشدار سازمان اطلاعات انگلیس، سفر شاپس به بندر «اودسا» را لغو کرد!
  • ساخت مسکن روستایی از مرز ۴۷۰ هزار واحد عبور کرد
  • رشد ۱۷ درصدی سفرهای دریایی در سال ۱۴۰۲/ صعود یک پله ای ظرفیت ناوگان ملی کشور
  • پیشرفت ۶۱ درصدی تعمیرات اساسی هتل بزرگ بندر امام خمینی
  • ۶۷۵۱ قایق تفریحی آماده سفرهای نورزی/ ۱۳ مسیر دریایی مجاز وجود دارد