Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: خانواده بانو مریم رودباری بامداد جمعه اول مرداد با اهدای کبد این جان آفرین ۵۸ ساله بندرعباسی به یک بیمار نیازمند موافقت کردند و به وی زندگی دوباره ای بخشیدند.

 دکتر محمود حسین پورعصر جمعه دراین زمینه افزود:  این جان آفرین ، ۲۷ تیر با تشخیص کاهش سطح هوشیاری و علائم سکته مغزی، توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید محمدی منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد با وجود بستری شدن بیمار در بخش ICU و دریافت مراقبت های ویژه، به دلیل پیشرفت آسیب های مغزی، سه روز بعد، در تاریخ ۳۰ تیر، مرگ مغزی شد  .

حسین پور ادامه داد: بعد از تایید مرگ مغزی وی، توسط متخصص داخلی مغز و اعصاب،متخصص جراح مغز و اعصاب متخصص بیهوشی و در نهایت متخصص پزشکی قانونی، مشاوره لازم در خصوص اهدا عضو، توسط کارشناسان واحد اهدا عضو به خانواده ارائه شد.

حسین پور گفت: بعد از رضایت خانواده مبنی بر اهدا عضو، کبد این جان آفرین را طی عمل هاروست برداشت و جهت پیوند به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل کردند.

وی ضمن تقدیر از خانواده ایثارگر و فداکار رودباری گفت: PMP (شاخص تعداد اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت)  در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۶ درصد رشد داشته  و در حال حاضر استان هرمزگان رتبه دوم اهدا عضو را در بین استان های با جمعیت بین یک و نیم تا دو میلیون نفر را دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اهدا عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پی تداوم کمک مدارس استان یزد به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مبلغ ۳۰ میلیون تومان از طرف دانش آموزان دبستان پسرانه پورفسور سمیعی یزد برای آزادی یک زندانی غیر عمد اهدا شد.

سید علی اکبر میر ابراهیمی مدیر و موسس این مدرسه در این خصوص گفت: با توجه به فرار رسیدن سال جدید پویشی ویژه آزادی یک زندانی غیر عمد برگزار شده که با کمک دانش آموزان و اولیای آنها این مبلغ جمع آوری گردید و به ستاد دیه استان یزد اهدا شد.

دیگر خبرها

  • اهدای ۴۵سری جهیزیه به نوعروسان سلماسی
  • اهدای ۴۲ فقره جهیزیه به نوعروسان کامیارانی
  • اهدای مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ‍ افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار
  • افزایش۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو دردانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد
  • جوان مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید
  • اهدای ۶۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند نهاوندی
  • نجات ۱۰۰ نفر با اهدای عضو در یزد
  • پیوند کبد خوک به یک بیمار مرگ مغزی