Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@11:47:55 GMT

دولت بایدن به دنبال جلوگیری از فروش نفت ایران به چین

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۷۴۰

دولت بایدن به دنبال جلوگیری از فروش نفت ایران به چین

یک رسانه غربی به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده دولت آمریکا در حال انجام بررسی‌های لازم برای جلوگیری از مبادلات نفتی ایران و چین است.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی شامگاه جمعه گفت ایالات متحده در حال انجام بررسی‌های لازم برای جلوگیری از فروش نفت ایران به چین است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام آمریکایی نوشته واشنگتن، در حال آماده شدن برای شرایطی است که ایران نخواهد به مذاکرات بر سر برجام بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن چند ماه پیش به پکن گفته بود هدفش از سرگیری پایبندی به توافق هسته‌ای برجام است و چنانچه این موضوع محقق شود نیازی برای جریمه شرکت‌های چینی که اقدام به خریداری نفت خام از ایران می‌کنند وجود نخواهد داشت.

خبرگزاری رویترز نوشته این موضع آمریکا اکنون با توجه به ابهام‌ها در خصوص زمان از سرگیری هفتمین دور مذاکرات وین دستخوش تغییراتی شده است.

۶ دور مذاکره در وین

مذاکرات وین در برجام از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و مجاب کردن ایران به متوقف کردن اقداماتش در جهت کاستن از تعهدات برجامی خود آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده با توجه به خروج آمریکا از برجام با نمایندگان این کشور گفت‌وگو نمی‌کند. آمریکایی‌ها از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران مطلع می‌شوند.

ششمین دور این مذاکرات، از روز ۲۲ خردادماه آغاز شد و تا روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ادامه داشت. «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین در آن زمان گفت ملاک ایران  رسیدن به یک توافق خوب است. او درباره روند مذاکرات گفت: «به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود.»

هنوز مشخص نیست هفتمین دور مذاکرات چه زمانی برگزار خواهد شد. «رابرت مالی»، نماینده آمریکا در امور ایران روز ۲۳ تیرماه گفت دولت «جو بایدن» آماده است هر گاه ایران برای ادامه مذاکرات هسته‌ای به وین بازگشت به این گفت‌وگوها بازگردد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو رابرت مالی امریکا توافق هسته ای برجام برجام مذاکرات هسته ای دولت بایدن مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره ایران و آمریکا در شرایط انتخاباتی از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حشمت الله فلاحت پیشه، استاد دانشگاه و رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس دهم، درباره مذاکرات اخیر با آمریکا در عمان درباره مسائل هسته‌ای و دریای سرخ به گفت: من معتقدم این گفتگوها برای رفع دغدغه‌های بایدن است. بعید به نظر می‌رسد که امتیازی در این گفتگوها برای ایران حاصل شود. به هر حال عملاً دولت بایدن دستورالعملی برای پایان دادن به تنش و اختلافات با ایران ندارد. دغدغه‌هایی در دریای سرخ و منطقه برای بایدن وجود دارد، در مسائلی مانند شایعه فروش موشک‌های بالستیک به روسیه و... که تماماً دغدغه‌های انتخاباتی بایدن است؛ لذا قبل از انتخابات، بایدن سعی می‌کند نقاط ضعف سیاست خارجی را از بین ببرد و میز مسقط را به صورت نیم بند شکل دهد.

وی در گفتگو با انتخاب ادامه داد: من بعید می‌دانم که امتیازی نصیب ایران شود.

وی در رابطه با احتمال بهبود شرایط ایران در پی این گفتگوها بیان کرد: ایران به صورت میانگین از زمانی که جنگ اوکراین شروع شد، روزانه ۱.۳ میلیون بشکه نفت فروخته و تغییری در آن صورت نگرفته است. در شرایط کنونی آمریکایی‌ها دستورکاری برای پایان دادن به تحریم‌های ایران و احیا برجام ندارند. فقط دغدغه‌های بایدن در این بین وجود دارد.

وی درباره تأثیر انتخابات آمریکا در این گفتگوها اشاره کرد: الان سه موضوع در انتخابات آمریکا مطرح است. اول مهاجرینی که به آمریکا وارد می‌شوند که نقطه ضعف بایدن است. موضوع اقتصاد که بایدن کارنامه قابل رقابتی دارد، اما نقطه ضعف اصلی او، مسائل سیاست خارجی است که می‌تواند بایدن را به دردسر بیندازد؛ بنابراین بایدن سعی می‌کند از تمامی امکانات برای حل آن استفاده کند. باید یک نظام تحلیلی ارزیابی شکل داد که در قالب آن اگر به جنگ غزه پایان داده شود و از گسترش آن به لبنان جلوگیری کرد، یک دستاورد است.

او در رابطه با علت مذاکره با آمریکا در شرایط انتخاباتی این کشور اظهار داشت: من معتقدم تنها چیزی که می‌تواند یک مذاکره را ۸ ماه قبل از انتخابات آمریکا توجیه کند این است که ایران یک ساز و کار با دولت بایدن شکل داده باشد تا مانع بازگشت سیاست فشار حداکثری علیه ایران شود. تنها دستورکاری که می‌تواند مذاکره را در شرایط فعلی توجیه کند تنها همین مسأله است. اگر ترامپ روی کار بیاید به فشار حداکثری رو می‌آورد و بایدن هم اگر بتواند مسأله انرژی را حل کند، فشار بیشتری به ایران می‌آورد. بایدن به شدت به این مذاکرات نیاز دارد و نباید تهران در این گفتگوها، خواسته‌های کوچک طرح کند.

فلاحت پیشه درباره سیاست خارجی دولت رئیسی در مقابل آمریکا گفت: به نظر من دولت رئیسی در زمینه تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است. رئیسی فرصت احیا برجام را از دست داد. زمانیکه میز مسقط هم شکل گرفت، چون ساز و کار مشخص و اعتقاد به تنش زدایی وجود نداشت، این میز هم به نتیجه نرسید. میزی که الان شکل گرفته در خزان مسقط شکل گرفته است. این دولت به شدت تحت تأثیر مافیای تحریم و تنش است؛ مافیایی که سودش در تداوم تنش با آمریکاست.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885662

دیگر خبرها

  • فؤاد ایزدی: دولت بایدن ضررهای بیشتری را به ایران وارد کرده است / آمریکایی‌ها از برجام عبور کرده‌اند
  • مذاکره ایران و آمریکا پیش از انتخابات از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • مذاکره ایران و آمریکا در شرایط انتخاباتی از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • فلاحت پیشه: دولت رئیسی در حوزه تنش زدایی با آمریکا شکست خورد
  • کفش‌های مرموز بایدن برای جلوگیری از زمین خوردن
  • کفش‌های مرموز بایدن برای جلوگیری از زمین خوردن + تصاویر
  • عکسی از کفش مرموز بایدن برای جلوگیری از زمین خوردن!
  • کفش‌های مرموز بایدن برای جلوگیری از سکندری خوردن
  • در آستانه برقراری آرامش احتمالی در خاورمیانه
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟