Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@17:20:42 GMT

مردم خوزستان مخالف انتقال آب و سد سازی هستند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۷۵۹

مردم خوزستان مخالف انتقال آب و سد سازی هستند

به گزارش تابناک به نقل از مهر، شیخ موسی کروشات جمعه شب در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهور و سران عشایر و نخبگان اظهار کرد: خیلی متأسفم هستیم که هر بار باید مقام معظم رهبری به مسئولان برای رفع مشکلات خوزستان تذکر بدهد، ولی هیچ وقت این مسئولان اقدام عاجل و مؤثری را انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاش به فرمایشات ایشان در طول دوران انقلاب در خصوص خوزستان عمل می‌شد که امروز به چنین وضعیتی نرسیم.

نماینده شیوخ عرب خوزستان تصریح کرد: خوزستان زرخیز و مظلوم دارای جمع تناقض‌های بسیار است؛ خوزستان پر از آب، اما تشنه، خوزستان پر از نفت، اما بیکار، خوزستان پر از گاز، اما با محرومیت‌های بسیاری در تمام مناطق است.

شیخ کروشات با اشاره به اینکه خوزستان با این همه ثروت‌ها آمار بیکاری بالای ۴۰ دارد، تاکید کرد: همچنین عوایدی از این استان باید به مردم خوزستان برسد، ولی مردم محجوب، شریف و ولایتمدار این استان مظلوم واقع شده‌اند.

نماینده شیوخ عرب خوزستان با اشاره به اینکه از تمام اعضای مجلس خبرگان رهبری و نماینده، ولی فقیه و دیگر فرهیختگان استان برای دفاع از رفع مشکلات خوزستان تقدیر و تشکر داریم، اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که مردم مطرح می‌کنند، بحث سدسازی انبوه در بالادست رودخانه‌های کرخه، دز و کارون است چرا که در بسیاری از نقاط جهان سد‌های ساخته شده را تخریب می‌کنند، ولی ما هنوز سدسازی می‌کنیم.

شیخ کروشات با اشاره به اینکه مخالفت شدید مردم با انتقال آب از سرشاخه‌ها آن هم برای مصارف کشاورزی و صنعتی یکی از مهمترین مسائل است، بیان کرد: اغلب مجوز‌های انتقال با فشار به محیط زیست برای آب شرب صادر شده، ولی آن را برای مصارف صنعتی و مافیای فولاد و کشاورزی استفاده کردند که سبب بحران فعلی است و در صورت عدم حل آن بحران‌های آینده بسیار بدتر از امروز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مردم هرگونه اعتراض را از مجاری قانونی خواسته و هرگز از چارچوب اعتراض مسالمت آمیز خارج نشدند، تصریح کرد: مشکل مردم در استان خوزستان صرفاً موضوع آب نیست بلکه بیکاری، محرومیت، فرهنگ و امکانات فرهنگی و ورزشی، آب و فاضلاب از جمله مشکلات مردم خوزستان است.

نماینده شیوخ عرب خوزستان با اشاره به اینکه در استان خوزستان مردم آب را برای شرب خریداری می‌کنند و از لوله‌های شبکه توزیع آب استفاده نمی‌کنند و در عین حال هزینه قبوض آب را پنج برابر استان‌های دیگر پرداخت می‌کنند در خصوص خواسته‌های مردم این استان گفت: اعلام ممنوعیت برداشت آب از سرشاخه‌های کارون، کرخه و دز برای مصارف صنعتی و کشاورزی توسط مقامات عالی اجرایی کشور، جبران خسارت‌های وارده به دامداران، کشاورزان و صیادان به شکل جدی و سریع، تزریق حق آبه محیط زیست بع تالاب‌های خوزستان و اعلام آن توسط مقامات عالی اجرایی کشوری و همچنین رفع ممنوعیت کشت برنج (در تهیه الگوی کشت برای خوزستان ممنوعیت کشت اعمال شده که این با پیشینه تاریخی کشاورزی استان در تضاد است) از جمله خواسته‌های مردم خوزستان است.

شیخ کروشات با تأکید بر اینکه دیگر نباید به دشمنان فرصت سوءاستفاده داد و باید فرصت را در اختیار مسئولان قرار داد تا خدمات رسانی داشته باشند، یادآور شد: رفع تبعیض در انتخاب مدیران استان و استفاده از نخبگان بومی در مدیریت‌های استانی، توجه به مقوله اشتغال جوانان با توجه به آمار بیکاری ۳۸ درصدی در اکثر مناطق استان، آزادی همه بازداشت شدگان حوادث اخیر (با اصرار بسیاری نسبت به آن) و همچنین بازنگری عوال پیش آورنده و مسببان این حوادث و محاکمه آن‌ها از دیگر درخواست‌های مردم خوزستان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان شیوخ عرب خوزستان انتقال آب بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان مردم خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ در غزه هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، اکثر آمریکایی ها مخالف جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

نتایج نظرسنجی جدید گالوپ نشان داد که ۵۵ درصد از آمریکایی ها با تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه مخالف هستند. این رقم در مقایسه با نظرسنجی نوامبر ۲۰۲۳، افزایش ۱۰ درصدی از خود نشان می دهد.

بر اساس این نظرسنجی جدید، میزان حمایت آمریکایی ها از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۵۰ درصد در نوامبر به ۳۶ درصد در ماه میلادی جاری کاهش یافته است.

میزان حمایت آمریکایی ها از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، نشان دهنده یک شکاف حزبی شدید در آمریکا است. ۶۴ درصد جمهوری خواهان از جنگ غزه حمایت می کنند، در حالی که تنها ۱۸ درصد دموکرات ها از جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه حمایت کردند.

نظرسنجی گالوپ ازاول تا ۲۰ مارس برگزار شد.

آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی در جنایت های ماه های اخیر در نوار غزه بوده است.

کد خبر 6064417

دیگر خبرها

  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ در غزه هستند
  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • عاملان تحرکات خلاف موازین شرع در جشن نوروز شناسایی می‌شوند | ما مخالف شادی و نشاط مردم نیستیم، اما...
  • اجرای پویش «نذر خون» در استان سمنان/ مراکز آماده پذیرایی است
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • یاد شهدا همواره موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شده است
  • هافبک فولاد رسما آبی پوش شد | انتقال دیرهنگام برای نیم فصل دوم
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • با اقدام شتابزده در اجرای طرح تقاطع غیر هم‌سطح مدرس مخالفیم