Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@04:33:19 GMT

کابل سیطره طالبان بر ۹۰ درصد مرز‌ها را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۷۷۳

کابل سیطره طالبان بر ۹۰ درصد مرز‌ها را رد کرد

به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از راشاتودی، «فواد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با رد ادعا‌های طالبان مبنی بر کنترل ۹۰ درصد از مرز‌های افغانستان توسط این گروه در یک پیام توئیتری نوشت که «ادعای طالبان مبنی بر کنترل مرز‌های افغانستان یک دروغ و یک [ادعای]بی اساس است- این اساساً پروپاگاندا است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امان در ادامه و در یک پیام توئیتری دیگر نوشت که اکثر بخش‌های افغانستان از جمله مرز‌های آن همچنان تحت کنترل نیرو‌های دفاعی و امنیت ملی افغانستان است و دولت این کشور به تدریج در حال کسب مجدد قلمرو خود است.

گفتنی است، اظهارات سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در حالی مطرح شد که پیش‌تر طالبان در روز پنج شنبه اعلام کرد که مرز‌های مشترک افغانستان با کشور‌های تاجیکستان، ازبکستان و ایران تحت کنترل این گروه قرار دارد؛ مرز‌هایی که ۹۰ درصد از خطوط مرزی افغانستان را تشکیل می‌دهند.

شایان ذکر است که تعیین صحت و سقم این ادعای طالبان کاری دشوار است، چون به رغم آنکه طالبان کنترل بخش قابل توجهی از خاک افغانستان را به دست آورده است، اما ژنرال «مارک میلی» فرمانده ستاد مشترک ارتش ایالات متحده برآورد می‌کند که طالبان کمتر از آنچه که ادعا می‌کند، تحت کنترل و سیطره خود دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان طالبان وزارت دفاع افغانستان مرز های افغانستان بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی

همزمان با گرم شدن روابط کابل-مسکو، دیپلمات حکومت طالبان در مسکو از معرفی وابسته نظامی هیئت حاکمه افغانستان در روسیه خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حافظ یاسر قندوزی» دیپلمات حکومت طالبان در روسیه اظهار داشت حکومت افغانستان وابسته نظامی در مسکو معرفی کرده است.

وی افزود «احمد یاسر» به عنوان وابسته نظامی حکومت افغانستان در مسکو معرفی شده است.

قندوزی تأکید کرد: امارت اسلامی خواهان روابط مثبت و خوب با تمام جهان از جمله روسیه با احترام متقابل است.

احمد یاسر پیش از این به‌عنوان رئیس تشریفات دفتر «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان فعالیت می‌کرد.

وی پسر «استاد یاسر» از سران حکومت طالبان است که نقش مهمی در بسیج حمایت از طالبان در افغانستان پس از 11 سپتامبر ایفا کرد.

کابلوف: امکان همکاری روسیه برای ترمیم تجهیزات نظامی افغانستان وجود داردحقانی در دیدار با نماینده پوتین: امنیت در افغانستان به نفع منطقه و روسیه است روسیه: گفتگو با طالبان منافع امنیتی و توسعه اقتصادی منطقه را تأمین می‌کند

استاد یاسر عضو ارشد طالبان در دسامبر سال 2008 توسط آژانس‌های امنیتی پاکستان از خانه‌اش در پیشاور دستگیر شد و همچنان ناپدید است.

کارشناسان بر این باورند که تعیین وابسته نظامی توسط طالبان در روسیه درحالی‌که اخیراً نیز رئیس جمهور چین نیز شخصاً استوارنامه سفیر افغانستان در پکن را پذیرفت، به‌وضوح نفوذ دیپلماتیک منطقه‌ای حکومت کابل را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان خواهان حضور در نشست شانگهای
  • طالبان کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد
  • اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان در کابل
  • طالبان خواستار حمایت چین برای حضور در نشست شانگهای شد
  • انفجار در کابل
  • نخستین موضع نماینده ویژه پاکستان درباره افغانستان پس از استقرار دولت جدید در اسلام‌آباد
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • کابل: «یوناما» می‌تواند تحکیم کننده روابط افغانستان با جهان باشد
  • گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی