Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس قوه قضاییه با صدور پیامی درگذشت والده آیت‌الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از قوه قضاییه، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به شرح ذیل است:

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

إِنَّا لله وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُون

حضرت آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار (دامت توفیقاته)

درگذشت والده ماجده، حاجیه خانم شرعی را به حضرتعالی و بیت شریف شب زنده دار و خاندان معزز شرعی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحومه که دوشادوش والد فقیدتان، مرحوم‌ حضرت آیت‌الله حسین شب‌ زنده دار، فرزندانی‌ عالم و وارسته و مروّج معارف ناب اهل بیت (ع) تربیت کردند، غفران الهی و همنشینی با بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین محسنی اژه‌ای

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیت الله زنده دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: استاد عباس نجفی، گنجینه زنده بشری و هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع دستی در رشته آهنگری سنتی درگذشت.   حسین ایزدی افزود: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.   او با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در جلنگری، گفت: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و افزود: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد   مرحوم عباس نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • نادر کاشانی درگذشت + سوابق
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران