Web Analytics Made Easy - Statcounter


سعید سلمانیان شامگاه جمعه، در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: روستای هدف گردشگری آب‌ملخ در کنار چشمه و آبشار تخت سلیمان، در همین منطقه یکی از پدیده‌های کم نظیر طبیعی و کوهستانی این شهرستان است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران و علاقمندان به طبیعت قرار گرفته است.

به گفته وی، گردشگران و کوهپیمایان پس از حضور در روستا و طی کردن یک مسیر پیاده روی نیم ساعته به محل چشمه و آبشار که در بین بازدید کنندگان و مردم به آبشار دو طبقه نیز مشهور است می‌رسند و از آن دیدن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمیرم افزود: محدوده دسترسی یک مسیر زیبا و دیدنی است که از کنار حاشیه رودخانه و در قسمت‌هایی از میان باغ‌ها و دیگر درختان وحشی طبیعی عبور کرده، ولی در عین حال در قسمت‌هایی کم عرض، سنگی و ریزشی است که گردشگران باید در زمان حرکت موارد ایمنی رعایت و با تجهیزات مورد نیاز مانند کفش و لباس مناسب مسیر همجوار با دره‌ای شیب دار را طی کنند.

سلمانیان تصریح کرد: بنرهای متعدد، علائم و تابلوهایی در فواصل مختلف این مسیر بویژه مکان‌هایی که احتمال خطر وجود دارد نصب کردیم تا ذهن گردشگر درگیر سختی و خطرناک بودن منطقه در کنار زیبایی های آن شود.

این مسوول از تمام علاقمندان به این روستا و مجموعه گردشگری تخت سلیمان خواست تمام موارد ایمنی را چه در طول مسیر و چه در هنگام حضور در محل چشمه تخت سلیمان رعایت کنند و از چادر زدن و توقف طولانی‌ مدت و همچنین شنا  در حاشیه رودخانه و محل چشمه خودداری کنند.

مسوول جمعیت هلال احمر سمیرم نیز چندی قبل در خبری در خصوص پیدا شدن سه گردشگر ناپدید شده در همین منطقه گفته بود: در پنج سال گذشته بیش از ۴۰ نفر در این محل به داخل رودخانه افتاده‌اند چرا که گردشگران موارد ایمنی را رعایت نمی کنند و به علائم هشداردهنده توجه ندارند.

سید نورمحمد موسوی اظهار داشت: هر سال شاهد حضور گردشگران زیادی در این منطقه هستیم که گاهی دچار حادثه می شوند و گاهی نیز بر اثر همان حوادث سقوط می کنند که حتی در مواردی اجساد آنها نیز پیدا نمی شود.

به گزارش ایرنا، آب‌ملخ یکی از آبشارهای دوطبقه ایران است که چشمه جوشان و پرآب بالای این آبشار طبیعی، زیبای و چشم انداز بی‌مانندی دارد.

خروشان بودن آب این رودخانه و اینکه آب در پیچ و خم دره و سنگ‌ها بر روی هم موج می‌زند دو دلیل نام‌گذاری این منطقه است.

آب ملخ با وجود چشمه و تخت سلیمان در ۶۷ کیلومتری جنوب سمیرم، بخش پادنا واقع شده و هر سال بویژه در این فصل تابستان پذیرای مسافران و گردشگران است.

شهرستان کوهستانی و معتدل سمیرم در جنوب استان اصفهان، شمال یاسوج، شرق اقلید و آباده استان فارس و غرب لُردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

 پیشینه تاریخی، بافت عشایری، روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی از قبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب های همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر دنا و زاگرس، سمیرم را بعنوان یکی از مناطق پر ظرفیت مرکز کشور و استان اصفهان زبانزد کرده است.

برچسب‌ها سمیرم تابلو راهنما زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمیرم تابلو راهنما زاگرس سمیرم تابلو راهنما زاگرس تخت سلیمان آب ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نوروزگاه وبازارچه عشایری سمیرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرماندار سمیرم در آیین افتتاح نوروزگاه‌ها در این شهرستان گفت: مسافران نوروزی که در مسیر جاده‌های این شهرستان در تردد هستند می‌توانند از ظرفیت این نوروزگاه‌ها بهره‌مند شوند.
اصغر هدایت، هدف از برپایی این نوروزگاه‌ها را معرفی فرهنگ و آداب و رسوم اقوام شهرستان با حفظ شان و منزلت ماه مبارک رمضان بیان کرد و افزود: دراین نوروزگاه‌ها محصولاتی از جمله صنایع دستی، لبنیات، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی بومی منطقه برای ارائه به مسافران و گردشگران عرضه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: حضور سه قوم فارس، لر و ترک در کنار هم در این شهرستان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان است که در کنار هم فرهنگ و رسوم سنتی خود را در هم آمیخته و حفظ کرده اند.
فرماندار گفت: تلاش شده در این نوروزگاه آداب و رسوم و فرهنگ عشایری شهرستان سمیرم به نمایش گذاشته شود که صنایع‌دستی، سوغات، لبنیات و محصولات بومی شهرستان را شامل می‌شود و آئین‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی را در طول ایام نوروز در بخش وردشت به نمایش خواهیم گذاشت.
شهرستان سمیرم با ۵۴ نقظه گردشگری مقصد طبیعت گردی و با شش شهر چهار بخش و ۱۲۰ روستا و ابادی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

 

دیگر خبرها

  • هفت واحد آموزشی میزبان مسافران نوروزی سمیرم
  • غار سهولان مهاباد، جلوه شگفت‌انگیز طبیعت در زیر زمین
  • برپایی نوروزگاه وبازارچه عشایری سمیرم
  • رانندگان نوروزی از سفر بدون استراحت پرهیز کنند
  • «نطنز» باغ‌شهری در میانه راه کاشان به اصفهان
  • افتتاح نخستین نوروزگاه و بازارچه عشایری سمیرم
  • وجود۳۵۰ اثر تاریخی و جاذبه‌های گردشگری درتربت حیدریه
  • محور ورودی شمالی نصف‌جهان ایمن‌سازی شد
  • معرفی جاذبه‌های گردشگری قروه/اژدهای سنگ شده را باید دید
  • باغ سپهسالار باغ نوری شد