Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، هاروی واینستاین غول تهیه کنندگان هالیوود که ده ها پرونده محرز تجاوز او منجر به جنبش بزرگ «من هم» (me too) در سراسر آمریکا و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی شده حالا از سوی دادگاه لس آنجلس بی گناه اعلام شد.

هاروی وینستین روز چهارشنبه اولین حضور خود در دادگاه در لس آنجلس را به انجام رساند و در پرونده ۱۱ فقره تجاوز جنسی و تعرض جنسی بی گناه تشخیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واینستاین که با صندلی چرخدار در دادگاه حاضر شد فقط یک بار در جلسه استماع کوتاه صحبت کرد و برای قاضی «سرجیو تاپیا» آرزوی موفقیت کرد.

واینستاین خطاب به قاضی دادگاه لس آنجلس گفت: «بسیار متشکرم.»

این تهیه کننده بانفوذ و قدرتمند هالیوودی روز سه شنبه از نیویورک استرداد شد و در کانون اصلاح و تربیت برج های دوقلو در مرکز شهر لس آنجلس نگهداری می شود.

«مارک وکسمن » وکیل وی در هنگام دادرسی همچنین خواستار ارزیابی پزشکی شد. وی گفت همچنین به سه مورد از اتهامات این پرونده اعتراض خواهد کرد، به این دلیل سه مورد از ۱۱ فقره اتهام را به دلایل پیش شرط قانون موضوعه به چالش می کشد.

این سه مورد شامل اتهامات مربوط به تجاوز و تعرض جنسی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ و یک مورد تعرض جنسی در سال ۲۰۱۰ است.

ورکسمن وکیل واینستاین در خارج از دادگاه گفت که این اتهامات باید کنار گذاشته شوند زیرا آنها برای پیگرد قانونی بسیار قدیمی هستند و وی افزود که آنها با هیچ مدرک علمی ثابت نمی شوند.

وکسمن گفت: او کاملاً قاطعانه و صریح اتهامات مربوط به این پرونده را رد می کند. ما اطمینان داریم که اگر بتوانیم دادرسی عادلانه داشته باشیم، آقای واینستاین کلا تبرئه خواهد شد.

دادستان ها گفته اند که آماده اند تا ظرف ۱۲۰ روز به طور کامل به این دادرسی رسیدگی کنند، اگرچه به نظر می رسد که امور پیش از دادرسی می تواند این جدول زمانبندی را طولانی تر کند.

واینستاین در فوریه ۲۰۲۰ در نیویورک به جرم تجاوز و تعرض جنسی به ۲۳ سال زندان محکوم شد. وکلای وی با استدلال اینکه قاضی یک سری احکام نادرست صادر کرده و دادرسی عادلانه وی را رد کرده است، از این محکومیت درخواست فرجام خواهی دارند.

در مورد پرونده لس آنجلس، واینستاین با اتهامات پنج زن از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ روبرو است. در صورت محکومیت در همه موارد، وی حداکثر با ۱۴۰ سال زندان مواجه می شد.

دادستان های لس آنجلس کیفرخواست قبلاً مهر و موم شده را در این پرونده اعلام کردند، اگرچه وجود کیفرخواست به دلیل اختلافات قانونی در نیویورک از قبل مشخص بود.

دادگاه لس آنجلس قبلاً به دلیل کندی روند دادرسی ها ناشی از همه گیری کرونا، بارها به تأخیر افتاده است.

دادگاه ها اکنون برگزاری جلسات کیفری را از سر گرفته اگرچه پرونده های قابل توجهی در اتهامات و جرم های قضایی این غول تهیه کنندگان هالیوود باقی مانده است.

وکلای وی از ماه آوریل درمورد استرداد با این استدلال که دادستان ها نتوانسته اند مدارک مناسب را ارائه دهند و واینستاین برای درمان بیماری های چشمی برای جلوگیری از کور شدن چشم به درمان در وند، در نزدیکی بوفالو، نیویورک نیاز دارد، تلاش کرده اند. اما اداره کلانتری شهرستان لس آنجلس و دفتر دادستان این منطقه اطمینان داده اند که واینستاین می تواند مراقبت های پزشکی کافی را دوره نگهداری در مرکز برج های دوقلو دریافت کند.

هاروی واینستاین زادهٔ ۱۹ مارس ۱۹۵۲ تهیه‌کننده فیلم آمریکایی است. او و برادرش، باب واینستین شرکت سرگرمی میراماکس را تأسیس کردند، که این شرکت چندین فیلم مستقل موفق از جمله فیلم‌های دروغ و نوار ویدئویی (۱۹۹۸)، بازی گریه (۱۹۹۲)، داستان عامه‌پسند (۱۹۹۴)، موجودات آسمانی (۱۹۹۴)، لاس زدن با فاجعه (۱۹۹۶) و شکسپیر عاشق (۱۹۹۸) را تولید کرد.

واینستین یک جایزه اسکار به خاطر تولید فیلم شکسپیر عاشق و هفت جایزه تونی برای بازی‌ها و موزیکال‌های گوناگون از جمله آگوست: اوسیج کانتی دریافت کرده‌ است. او و برادرش بعداً در سال ۲۰۰۵ واینستین کمپانی را تأسیس کردند.

در اکتبر ۲۰۱۷، پیرو اتهامات آزار جنسی علیه واینستاین او از شرکتش و آکادمی علوم و هنرهای سینما اخراج شد. تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷، بیش از ۸۰ زن اتهاماتی را علیه واینستین وارد کرده بودند.

اتهامات باعث به وجود آمدن کمپین رسانه اجتماعی «من‌ هم» و ادعاهای بسیاری در رابطه با سوءاستفاده جنسی مشابه واینستاین، علیه مردان قدرتمند در سراسر جهان شد که اثر واینستین نامیده شد و باعث عزل و برکناری بسیاری از آنان شد.

در ۲۴ فوریه ۲۰۲۰، دو مورد از مجموع پنج مورد اتهامات مرتکب شده در ایالت نیویورک واینستاین در دادگاهی در این ایالت تأیید شد و او به ۲۳ سال حبس محکوم شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات جنسی او در ایالت کالیفرنیا به دلیل دنیاگیر شدن بیماری کروناویروس تا امروز به تعویق افتاد که امروز خبر اعلام بی گناهی وی از سوی دادگاه در سطح گسترده ای رسانه ای شد.

نکته حائز اهمیت این که واینستاین از جمله حامیان و کمک کنندگان دیرپای حزب دمکرات و کمپین‌های ریاست جمهوری باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جان کری است.

او از کمپین ریاست جمهوری ۲۰۰۸ کلینتون حمایت کرد و در خانه‌اش در وستپورت کنکتیکت برای رئیس‌جمهور اوباما در سال ۲۰۱۲ مراسم جمع‌آوری کمک مالی برگزار کرد. طی آخرین اخبار وی متهم به آزار جنسی بیش از پنجاه نفر شده‌ است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هاروی واینستاین تجاوز هالیوود تجاوز جنسی تعرض جنسی تعرض جنسی لس آنجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه استغفار کنیم؟

حضرت محمد (ص) در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان اینگونه دعا کردند: اَللّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ عِبَادِک الصَّالِحِینَ الْقَانِتِینَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ أَوْلِیائِک الْمُقَرَّبِینَ بِرَأْفَتِک یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ؛ خدایا! مرا در این ماه از آمرزش‌جویان و از بندگان شایسته فرمان‌بردار و اولیای مقرّبت قرار ده، به رأفتت‌ای مهربانترین مهربانان.

استغفار یعنی درخواست آمرزش گناهان از خدا به صورت زبانی با گفتن عبارت استغفرالله و به شکل عملی. از نگاه برخی مفسران در تفسیر آیاتی که توبه و استغفار در کنار هم آمده، مراد این است که از کار‌های گذشته آمرزش بخواهیم و برای آینده تصمیم به اطاعت و ترک گناه بگیریم. برخی دیگر این‌گونه معنا کرده اند که از خدا آمرزش بخواهیم و سپس همان حال را حفظ کنیم و برخی نیز گفته اند که آشکارا و با زبان استغفار کنیم و در دل از گذشته پشیمان باشیم.

حجت الاسلام سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل از ماه‌های رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان اینگونه یاد می‌کند که سه ماه باید حالتان فرق کند و در این سه ماه برای ۹ ماه توشه بگیرید. حافظ در وصف این سه ماه گفته است «نگویمت که همه ساله می‌پرستی کن؛ سه ماه می‌خور و ۹ ماه پارسایی کن»

حجت الاسلام علی‌رضا شاه فضل قمصری درباره استغفار گفت: در دعای روز پنجم از خدا می‌خواهیم که ما را در زمره کسانی قرار دهد که همواره از گناهان خود استغفار می‌کنند. در روایت آمده است خوشا به حال کسانی که پای هر گناه خود، یک استغفار دارند. همچنین در روایت داریم که پیامبر اکرم (ص) با اینکه معصوم بودند، روزانه ۷۰ مرتبه استغفار می‌کردند.

این حافظ قرآن افزود: پیوستن به مستغفرین به این معناست که انسان در این روز و در این ماه گناهانش آمرزیده شود و با چهره‌ای پاک در مهمانی الهی وارد شود. طبیعتاً کسانی که پاکیزه باشند و در مهمانی الهی شرکت کنند، بهره برداری بیشتری از این مهمانی خواهند داشت.

برخی از استغفار به عنوان یکی از آموزه‌های دینی نگاه می‌کنند که باید برای رسیدن به آن چندین بار تلاش کرد. حجت الاسلام حسن عامری استاد حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) درباره فراز ابتدایی روز پنجم ماه رمضان گفت: در این دعا به یک نقطه اساسی می‌رسیم و توصیه بسیار شده که در روز‌های ماه مبارک رمضان به درگاه الهی استغفار کنیم. چون برخی موانع به گونه‌ای است که برای برداشتن آن باید چندین بار تلاش کرد.

وی افزود: در روز پنجم دوباره از خدا می‌خواهیم تا به ما توفیق استغفار دهد و بتوانیم گناهان را از خود دور سازیم که یکی از این گناهان و آلودگی‌ها مربوط به گناهان زبان و چشم و مانند آن است که مانع بزرگی برای درک مفاهیم اسلامی می‌باشد.

عامری یکی از شرایط بندگان صالح را قنوت دانست و گفت: انسان باید قانت باشد. قنوت یعنی فرمانبرداری محض که در مقابل آن نباید، چون و چرا کنیم و همچنین نباید فرمان الهی را کم یا زیاد کنیم. گاهی اوقات بدون توجه به فرامین الهی برای خودمان برنامه ریزی می‌کنیم و حتی دستورات الهی را کنار می‌گذاریم و مصلحت اندیشی‌های خودمان را حاکم می‌کنیم در حالی که چنین کار‌هایی با فرمانبردای انسان مغایرت دارد.

این استاد حوزه اضافه کرد: اگر این موارد حاصل شود و انسان بتواند در پنج روز اول ماه مبارک رمضان جزو بندگان شایسته الهی شود، آنگاه به مرحله‌ای ورود می‌کند که جزو اولیای مقرب الهی قرار می‌گیرد. کسی که تمام وجودش طاعت محض از خداست، قطعا جزو مقربین است. البته هرچند در گام‌های اولیه انسان به این مقام می‌رسد ولی رسیدن به چنین مقامی به خاطر استحقاق و طلب او نیست و پیامبر اکرم (ص) تذکر می‌دهد که همه این‌ها به رافت الهی است و خدا می‌خواهد تا به انسان لطف کند و بهانه‌ای نیاز دارد که بهانه آن، اطاعت محض انسان است.

برخی از کارشناسان نیز معتقدند باید حقیقت استغفار را دریافت. چرا که استغفار فقط برای گناهکاران نیست. حجت الاسلام محمدمهدی زارعی استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: تلقی برخی افراد از استغفار این است که ما کار بدی کرده ایم و باید کاری کنیم تا دلگیر بودن خدا برطرف شود. در حالی که چنین تصوری صحیح نیست. چون ما نمی‌توانیم اثری بر خدا داشته باشیم که به خاطر ما حال خدا از خوشی به ناخوشی تغییر یافته باشد. خداوند نه حالش عوض می‌شود و نه محل حوادث است و نه از حالی به حال دیگری تغییر و تبدل پیدا می‌کند.

وی افزود: گناهان سه اثر دارند که اولین اثر آن مربوط به دنیاست. یعنی گناه روی دنیای ما اثر می‌گذارد و برکت را از زندگی ما می‌برد و روایات فراوانی داریم که نشان می‌دهد گناه در زندگی ما اثر دارد. اثر دیگر گناه مربوط به آخرت است. یعنی گناه بر روی آخرت انسان اثر می‌گذارد که در روایات بر گناهانی مانند ظلم و اذیت دیگران تاکید شده است. اثر سوم گناه مربوط به آثار باطنی و روحی و شخصیتی است. گناه باعث می‌شود انسان از عبادت و انس با خدا منصرف شود و از لذت مناجات با پروردگار محروم شود. در استغفار با رو آوردن به خدا و یاد بدی گناهان و همچنین نیازی که به پروردگار داریم، در واقع تلاش می‌کنیم تا با این توجه‌ها آثار سه گانه گناه را از دل‌های خودمان بزداییم.

این استاد حوزه افزود: استغفار یعنی این که خدایا آثار گناه را از دل مان پاک کن. وقتی انسان، زشتی گناه را بداند، آنگاه رویکرد به سوی خدا در واقع روکردن به علم و نور است و رویکردن به گناه، رو کردن به ظلمت و جهل است. بنابر این انسان ضعف‌ها و ناتوانی‌هایی در مقابل وسوسه‌ها و جاذبه‌های نفس و شیطان داشته و در این زمینه کوتاه آمده و به عبارت دیگر خود را از نور محروم کرده و به سوی ظلمت رفته است.

وی اضافه کرد: در نتیجه، چنین عملکردی در انسان باعث حسرت می‌شود و باعث ایجاد حال استغفار می‌شود و چنین استغفاری، وجود او را از آلودگی‌ها پاک کرده و همنشین نور الهی قرار می‌دهد. بنابر این با استغفار به درگاه الهی بهره ما، آمرزش گناه و پاک شدن از آثار سوء گناهان در چشم، دل، زبان و فکرمان خواهد بود.
منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • واکنش به اتهامات علیه ایران درباره یمن و دریای سرخ
  • اتهامات علیه ایران درباره دریای سرخ و یمن بی‌اساس است
  • وضعیت خیابان‌های لس‌آنجلس پس از برگزاری مسابقه دوی ماراتن
  • وضعیت خیابان‌های لس‌آنجلس پس از برگزاری مسابقات دوی ماراتن
  • مأیوس نکردن گناه‌کاران + فیلم
  • ماجرای لقب هالیوود-راک در WWE چیست؟
  • (تصاویر) سلبریتی‌های ثروتمند هالیوود که برای خرید خانه وام گرفته‌اند
  • (ویدئو) فیلمی که جنجال به پا کرد؛ تصاویری از حمله اتمی روسیه به آمریکا
  • چگونه استغفار کنیم؟
  • دادگاه پرداخت حق السکوت ترامپ به تعویق افتاد