Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، صمدالله محمدی روز جمعه پس از بازدید مسئولان استانی از مناطق سیل زده بافت در نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان با حضور استاندار کرمان افزود: با جدیت و پیگیری مردم و مدیران استان بایستی این خسارت‌ها را جبران کرد و در این زمینه مدیران گزارشی از پیگیری های اعضای ستاد بحران را روزانه تا رفع مشکلات مردم به استاندار کرمان برسانند که کارها سریع پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اگر قنات ها در اسرع وقت بازسازی و تعمیر نشود زندگی مردم را دچار مشکل می کند؛ این شهرستان صنعت قابل توجهی ندارد و عمده اشتغال مردم در حوزه کشاورزی است.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم این شهرستان‌ها هم اکنون نیاز به توجه ویژه مسئولان دارند، دام های خانوار روستایی تلف شده و اماکن و علوفه آنان از بین رفته که باید این مشکلات مردم رفع شود.

شهرستان‌هایی با ضعف در همه زیرساخت‌ها

وی تصریح کرد: یکی از ضروریات امدادرسانی جاده است و شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در همه مباحث زیرساختی دچار ضعفند، امسال عملیات اجرایی باند دوم محور کرمان - بافت از محل اعتبارات ماده ۵۶ به اتمام برسد که در صورت حادثه حداقل بتوانیم از این محل به مردم امدادرسانی کنیم.

این نماینده مجلس افزود: رودخانه های شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه باید مطالعه شود اما متاسفانه تاکنون کار لازم در این زمینه انجام نشده و سبب افزایش خسارت‌های سیلاب اخیر شده است.

محمدی گفت: مظلومیت در تمامی موضوعات مردم شهرستان بافت می‌بارد و رودخانه های محدوده این شهرستان اگر ساماندهی شده بود آسیب ها و خسارت‌های سیلاب کاهش می یافت.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که ساماندهی رودخانه های بالادست و ملاحظات فنی در ابنیه ارتباطی اتفاق می افتاد، خسارت های سیل اخیر به این شکل نبود.

شهرستان‌هایی با ضعیف ترین آنتن‌دهی تلفن همراه 

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ابتدای جاری شدن سیلاب در روستای تلخه چار و باغ فخروییه چوپانی از بالا دست به علت آنتن نداشتن تلفن همراه نتوانست مردم را در ابتدا از خطر سیل آگاه کند اما به سختی این کار را انجام داد که اگر انجام نمی شد، اکنون تلفات بیشتری داشتیم.

وی ادامه داد: شهرستان‌های بافت، رابر، ارزوییه و راور ضعیف ترین آنتن دهی در حوزه تلفن همراه استان کرمان را دارند.

شهر بافت سیل بند ندارد

وی یادآور شد: اکنون بالادست شهر بافت هم سیل بند مناسبی نداریم لذا احتمال داشت این خسارت در شهر رخ دهد.

محمدی تاکید کرد: آبخیزداری از ضروریات حفاظت از جان و مال مردم است و تامین منابع مالی آن دینی است که آیندگان از ما دارند که در این خصوص باید توجهی ویژه به نقاط در معرض خطر سیل شود و جنگل کاری می تواند در این مواقع نجات دهنده باشد.

وی بیان داشت: معین های اقتصادی در خرید ماشین آلات همکاری کنند که کمبود امکانات این شهرستان جبران شود؛ ضمن اینکه هلال احمر نیز نیاز به تجهیزات دارد.

شهرستان بافت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری کرمان قراردارد و سیل اخیر در این شهرستان علاوه بر خسارت‌های اعلام شده، جان پنج نفر از مردم این منطقه را گرفت.

پربیننده ترین حکم دادگاه برای دختران قمه کش در اصفهان ماجرای شکایت مادر علی انصاریان از پزشک معالج + فیلم کشف یک محموله سلاح و مهمات جنگی از سوی سپاه پاسداران جزئیات واژگونی اتوبوس در محور هراز زلزله بخش هایی از استان اصفهان را لرزاند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیل شهرستان های بافت رابر و ارزوییه شهرستان ها خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیراب شدن کویر کرمان در بهار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،بارش رحمت الهی برای دومین روز بخش های زیادی از خاک تشنه استان را سیراب کرد و بخشی از کمبود بارندگی در سال آبی جاری را کاهش داد.

هشدارها و  اقدامات دستگاه های امدادی نیز باعث شده علیرغم شدت زیاد بارندگی / خسارت ها به حداقل برسد.

حسن‌زاده مدیر بهره‌برداری سد نساء بم نیز عنوان کرد: با ورود سامانه بارشی ورودی آب باران به سد نساء ۵ برابر شده است..

وی افزود: حدود ۸۰ درصد سد نساء بم خالی است.

مدیرکل بحران استانداری کرمان هم با بیان اینکه سیلاب‌ها خسارت جانی در استان کرمان نداشت، گفت: برآورد خسارات سیل پس از فروکش کردن سیلاب‌ها انجام می‌شود.

سالخورده با اشاره با اینکه این سامانه جوی تا فردا در استان کرمان فعال است و همه باید همکاری لازم را با مجموعه مدیریتی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان داشته باشند تا به سلامت از این شرایط عبور کنیم، بیان کرد: تاکنون تلفات جانی ناشی از سیل در استان نداشتیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • سیراب شدن کویر کرمان در بهار
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان
  • (ویدئو) اعتراف اسرائیلی‌ها به تحمیل خسارت سنگین از اقدام تنبیهی ایران
  • آغاز بارش‌ها در جنوب کرمان
  • بخاری‌هایی که هوای پسته کرمان را دارند + عکس و فیلم
  • بخاری‌هایی که هوای پسته کرمان را دارند