Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:30:00 GMT

یک نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کشته  شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۸۴۷

یک نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کشته  شد

  به گزارش ایرنا به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، "یعقوبلی فرمان  " نظامی آذربایجانی بر اثر تیراندازی تک تیرانداز ارمنی از منطقه مرزی " باسارکچر " ارمنستان ، جان خود را از دست  داده است .

  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با اعلام این که نیروهای این کشور دست به اقدام  پیشگیرانه در این مسیر زدند ، افزود : ارمنستان با چنین  تحریکات تلاش می کند اوضاع در مرز مشترک دو کشور را وخیم تر کند و مسوولیت این خرابکاری بر عهده  این  کشور است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی  ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمینهای  خود  از جمله شهرستان  مرزی " کلبجر" در قره باغ را از اشعال نیروهای ارمنستان آزاد کند .

  این درگیری های نظامی ۲۰ آبان  ماه سال گذشته با امضای بیانیه های سه  جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان ، پایان یافت .

برچسب‌ها آذربایجان مناقشه قره باغ باکو ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان مناقشه قره باغ باکو آذربایجان مناقشه قره باغ باکو ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، آمادو عبدالرحمن، سخنگوی دولت نیجر در بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور توافقنامه نظامی با آمریکا را که به این کشور اجازه حضور نظامی در خاک نیجر را می‌داد، لغو کرده است.

در بیانیه سخنگوی دولت نیجر آمده است: دولت نیجر با در نظر گرفتن خواسته‌ها و منافع مردم و در راستای انجام مسئولیت‌های خود، تصمیم گرفت تا توافقنامه مربوط به حضور پرسنل نظامی آمریکا و کارمندان غیرنظامی وزارت دفاع این کشور در قلمرو نیجر را لغو و باطل کند.

عبدالرحمن با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا غیرقانونی و ناقض همه قوانین اساسی و دموکراتیک است، تاکید کرد که توافق لغو شده ناعادلانه بوده و در ۶ ژوئیه ۲۰۱۲ به صورت یکجانبه از سوی آمریکا تحمیل شد.

آمریکا حدود هزار نظامی را به بهانه مبارزه با سازمان‌های تروریستی در نیجر مستقر کرده بود.

در پایان سال گذشته، دولت نیجر قرارداد‌های همکاری نظامی با فرانسه را نیز لغو کرد و این کشور را مجبور به خروج نیرو‌های خود در تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته از نیجر کرد.

نیرو‌های گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مردادماه جاری محمد بازوم رئیس‌جمهوری این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

نظامیان نیجر در تلویزیون دولتی این کشور پس از برکناری بازوم از بسته شدن مرز‌ها و برقراری منع آمد و شد خبر دادند. کودتاچیان نیجر ششم مرداد ماه ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پیام نوروزی «الهام علی‌اف» با چاشنی کری‌خوانی برای ارمنستان
  • نگرانی پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران
  • ارمنستان: نهایت تلاش خود را برای عادی‌سازی روابط با باکو انجام می‌دهیم
  • جنگ همسایه های ایران جدی شد؟ | طالبان پاسخ حمله پاکستان را داد+ جزئیات
  • استقبال ناتو از مشارکت دیرینه با جمهوری آذربایجان/ وضعیت در اوکراین بسیار دشوار است
  • تهدید بی‌سابقه پاکستان از سوی طالبان
  • ارتش پاکستان از کشته شدن هشت تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد
  • پیام «جو بایدن» به «الهام علی‌اف»
  • هشدار تهدیدآمیز ترامپ درباره راه افتادن حمام خون در آمریکا/ اعلام آماده باش نظامی رهبر کره شمالی برای جنگ/ حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد