Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، تهدیدی ناخوشایند برای ثبت نام کاربران تلفن‌های اندرویدی در برنامه‌های اشتراک حق بیمه، که بسیار گران قیمت هم هستند، طراحی شده است.

این آخرین اخطار تیم Zimperium است که با گوگل همکاری می‌کنند تا به کاربران بگویند از دانلود برنامه‌های آلوده در تلفن‌های هوشمند جلوگیری کنند.

بدافزار جوکر خود را در برنامه‌ ها پنهان می‌کند

محققان امنیتی می‌گویند که افزایش قابل توجه کاربران را در برنامه‌ های آلوده به بدافزار Joker دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر برنامه‌های مرتبط با این تهدید به شکل برنامه‌های قانونی هستند و به کاربران فیلتر‌های سرگرم کننده، بازی‌ها، تصاویر پس زمینه و روش‌های ترجمه متن را ارائه می‌دهند.

پس از نصب، این برنامه‌ها که در فروشگاه Google Play هم هستند، بدافزار Joker ارائه می‌شود. این بدافزار، قابلیت نصب نرم افزار‌های جاسوسی مخفی و شماره گیر‌های برتر را روی دستگاه‌ها دارد که به این ترتیب می‌توانند کاربران بی گناه را در برنامه‌های اشتراک ماهانه گران قیمت که هرگز نمی‌خواستند و توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند، ثبت نام کنند.

تیم Zimperium می‌گوید از آخرین گزارش خود در مورد این مشکل در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰۰ نمونه جدید از جوکر‌ها دیده شده است.

این شرکت هشدار می‌دهد که سارقان اینترنتی به طور معمول روش‌های جدید و منحصر به فردی برای معرفی این بدافزار به فروشگاه‌های رسمی و غیررسمی پیدا می‌کنند.

این بدان معناست که برخی از این برنامه‌های مخرب ممکن است به فروشگاه Play نیز راه پیدا کنند. مورد دوم معمولاً راهی امن برای دارندگان تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند اندرویدی برای مرور و نصب برنامه‌های جدید در نظر گرفته می‌شود. گوگل از محافظت‌های شدیدی برخوردار است، با این وجود بدافزار همچنان می‌تواند به فروشگاه نفوذ کند.

این تیم افزود: در حالی که این بدافزار‌ها عمر کوتاهی دارند، اما تداوم آن‌ها نشان می‌دهد که چگونه بدافزار قابل حمل، دقیقاً مانند بدافزار سنتی در نقطه پایانی، از بین نمی‌رود، اما در یک بازی موش و گربه همچنان به اصلاح و پیشرفت ادامه می‌دهد. بسیار مهم است که همه کاربران اندروید قبل از دانلود برنامه در دستگاه خود تحقیقاتی انجام دهند، زیرا به محض آلوده شدن به جوکر ممکن است هزینه‌های زیادی را بدون اطلاع کاربر به او تحمیل شود.

راه‌ هایی برای جلوگیری از آلوده شدن به جوکر

در ماه گذشته، محققان آزمایشگاه‌های امنیتی Quick Heal 8 برنامه آلوده به جوکر را پیدا کردند که این شرکت از کاربران اندروید خواست آن‌ها را بلافاصله حذف کنند. آنها همچنین چند نکته ساده در مورد چگونگی دوری از تهدیدات مخرب دیگر را اعلام کردند:

• برنامه‌ها را فقط از منابع معتبر مانند فروشگاه Google Play دانلود کنید.

• بیاموزید که چگونه برنامه‌ های جعلی را در Play Store ردیابی کنید.

• روی پیوند‌های عجیب و غریب دریافت شده از طریق پیام‌ها یا سایر سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی کلیک نکنید.

• نصب را از گزینه منبع ناشناخته متوقف کنید.

• قبل از پذیرش / اجازه دادن به هرگونه مجوز جدید، پیام‌های پنجره‌ای را که از اندروید دریافت می‌کنید، بخوانید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جوکر بدافزار برنامه های آلوده برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید

به گزارش خبرآنلاین محمود گبرلو منتقد باسابقه و مجری اسبق برنامه سینمایی هفت نوشت : در دوره ای احساس می‌شد نیروهای معتقدتر به اهداف انقلاب اسلامی، می‌توانند با طی دوره‌های آموزشی وارد عرصه فیلمسازی شوند و بر این اساس مورد حمایت جدی قرار گرفتند اما به مرور زمان، تولیداتشان نشان داد اینها، فیلمساز یا سریال‌ ساز نیستند که بتوان به تولیدات شان “اثر هنری” و یا “فیلم ماندگار” نامید بلکه تولیداتی تصویری هستند که فقط، مورد خوشایند عده ای قرار می‌گیرد که نیاز ایدئولوژیک شان برآورده می شود.

نمونه‌اش آقای ابوالقاسم طالبی با “اژده‌های هفت سر “و آقای مسعود ده نمکی با “رستگاری ” است که سریال شان در ماه مبارک رمضان پخش شد.

نمی‌توان از مضمون دینی، انقلابی و متناسب با نیاز جامعه در این سریال ها و مشابهه ان ناراضی بود اما اگر شناختی از فرم و ساختار جذاب فیلم سازی و سریال سازی وجود نداشته باشد، یک شکست و نابودی و به هدر دادن وقت و سرمایه و امکانات و بخصوص تماشاگر ایرانی است که این دو سریال مصداقشان است.

آقای طالبی چند فیلم و سریال ساختند که بجز یک یا دو تای آن، اصلا ساختار درست سینمایی نداشتند. نه در جذب تماشاگر موثر بودند و نه حتی در انتقال مفاهیم ارزشمند و مهم تر اینکه، برهمگان آشکار شده حمایت های پشت پرده جریانات جناحی و یا برخوردهای غیر حرفه ای او، برخی مواقع مدیران را مجبور به حمایت کرده است.

آقای ده نمکی که روزنامه نگار با سابقه ای است و در این عرصه و همچنین آثار مستند موفق بوده با سه گانه اخراجی ها وارد عرصه فیلمسازی شد، هرچند همان ایام انتقاد جدی به فیلم‌هایش بود اما چون احساس می شد میتواند همچون آثار مستندش موفق باشد، مورد حمایت قرار گرفت.

اما بعد از آن، تولیداتش نشان داد در حال افول است تا اینکه در “رستگاری” به اوج ضعف تکنیک و ساختار رسید ، کاملا معلوم شد او نمی‌تواند فیلمساز یا سریال ساز باشد مگر آنکه تحولی در آموزه ها و آموخته های خود ایجاد کند.

سالهای دور فکر میکردند میتوان با نیروهای متعهد و انقلابی، فیلمساز متناسب با این اهداف، تربیت کرد و تجربه هم نشان داد اینکار شدنی است. اما نکته مهم این است که تنها آموزش و تربیت کفایت نمیکند بلکه بضاعت، توانایی فردی و شناخت درست از تاثیرگذاری درام و خلاقیت و نوآوری، نقش کلیدی دارد، چنانکه در این مسیر فیلم های خوبی از برخی فیلمسازان تربیت شده می‌بینیم.

اما آنانکه موفق نبودند نباید عمر خود را به بطالت بگذرانند و تکلیف خودشان را، خودشان باید معلوم کنند، نباید منتظر بمانند تا تماشاگر کنارشان بگذارد.

کسی، فقط با عقیده و ایدئولوژی و یا زور ، تهمت و تهدید نمی‌تواند تحمیل کند که هنرمند و یا فیلمساز است بلکه اثرش باید معرفش باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پوستر سریال «هفت سرِ اژدها» رونمایی شد   رپ خواندن حمید صفت در سریال ماه رمضانی صدا و سیما (فیلم) مجری جدید برنامه سینمایی «هفت» کیست؟ آقای افخمی راحت باش! چیزی که زیاد است پول بیت المال برای دُن‌ کیشوت بازی شماها ...

دیگر خبرها

  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید
  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟