Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@04:52:11 GMT

نصب تابلو های هشدار در مسیر گردشگری آب‌ملخ

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۸۸۱

نصب تابلو های هشدار در مسیر گردشگری آب‌ملخ

سعید سلیمانیان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: روستای هدف گردشگری آب ملخ ، چشمه و آبشار  تخت سلیمان یکی از پدیده های کم نظیر طبیعی این شهرستان است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت قرار گرفته و آن‌ها پس از حضور در روستا و طی کردن یک مسیر پیاده روی نیم ساعت به محل چشمه و آبشار که در بین بازدید‌کنندگان و مردم به  آبشار دو طبقه نیز مشهور است، رسیده و از آن دیدن  می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمیرم افزود: مسیر دسترسی یک مسیر زیبا و دیدنی است که  از کنار حاشیه رودخانه و در قسمت‌هایی  از میان باغات و دیگر درختان خودرو طبیعی عبور کرده، ولی در عین حال در قسمت‌هایی کم عرض است که گردشگران بایستی در حین حرکت موارد ایمنی رعایت و با تجهیزات مورد نیاز از جمله کفش و لباس مناسب مسیر را طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در فواصل مختلف این مسیر خصوصاً مکان‌هایی که احتمال خطر وجود دارد بنرها و تابلوهای هشدار دهنده ایمنی توسط اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تهیه و با همکاری مسؤولین محلی در مکان‌های مورد نظر نصب شد.

سلیمانیان تصریح کرد: از تمام علاقه‌مندانی که به این روستا و مجموعه گردشگری تخت سلیمان سفر می‌کنند درخواست داریم تمام موارد ایمنی را چه در طول مسیر و چه در هنگام حضور در محل چشمه تخت سلیمان رعایت و از چادر زدن و توقف طولانی‌مدت و همچنین شنا کردن در حاشیه رودخانه و محله چشمه جداً پرهیز کنند.

انتهای پیام /۶۳۱۱۱/ن10

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلاب در ۵ استان جنوب‌غربی کشور/ مسافران نوروزی احتیاط کنند

وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام هشدار سیلاب در ۵ استان جنوب‌غربی کشور، از تمام مردم و مسافران نوروزی درخواست کرد از ۲۹ اسفندماه احتیاط لازم را در سفرهای خود داشته باشند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در این اطلاعیه تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار قرمز برای 5 استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام، از مردم و مسافران نوروزی درخواست می‌شود با رعایت بیش از پیش مباحث ایمنی، از ایستادن یا تردد در حریم رودخانه‌ها پرهیز کرده و نسبت به رعایت همه نکات ایمنی برای حفظ جان و مال خود اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده است: پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد، حجم و شدت بارش‌های در برخی نقاط بالاخص در خوزستان و برخی استان‌های هم‌جوار بسیار بالا بوده و در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای شدت بارندگی بیش از 200 میلی‌متر پیش‌بینی شده است.
این حجم بارش در یک نقطه خاص احتمال وقع سیلاب در جاده‌ها و مسیرها را افزایش می‌دهد و اشباع بودن خاک به خاطر بارش های اسفندماه، ذوب شدن برف ها در پی گرم شدن هوا، همزمانی بارش ها با افزایش سفرهای نوروزی باعث بالا رفتن خطرات احتمالی در استان‌های مذکور شده است.  
در این اطلاعیه تاکید شده است؛ با توجه به اینکه استان‌های مذکور به ویژه استان‌های خوزستان، لرستان و کرمانشاه در ایام نوروز جزو مقاصد اصلی سفر گردشگران است، تمامی شرکت‌های وزارت نیرو به ویژه بخش آب و آبفا ضمن آماده‌باش کامل، باید در کنار سایر سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان، کلیه تمهیدات لازم را برای مدیریت شرایط و کاهش خسارت‌های احتمالی مدنظر داشته باشند.
روابط عمومی وزارت نیرو با تبریک آغاز سال جدید هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، از همه مردم خواست با مدنظر قرار دادن الزامات ایمنی و توجه به هشدارهای مسئولان، نزول باران رحمت الهی، منبعی برای برکت و فراوانی برای این استان‌ها باشد و این ایام، بدون هرگونه خسارت در بخش زیرساخت‌های کشور سپری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین مسیر‌های جدید گردشگری در بافت تاریخی یزد
  • اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی برای مسافران نوروزی در گیلان
  • هشدار سیلاب در استان بوشهر/ مسافران و هم‌استانی‌ها مراقب باشند
  • 30 گشت راهداری گلستان در طرح نوروزی فعال هستند
  • هشدار سیلاب در ۵ استان جنوب‌غربی کشور/ مسافران نوروزی احتیاط کنند
  • تابلو‌های راهنمای گردشگر در بافت تاریخی یزد نونوار شد
  • آغوش مازندران برای بهار/ از شهر پله ای تا جادوی سورت
  • معرفی جاذبه‌های گردشگری قروه/اژدهای سنگ شده را باید دید
  • بافت تاریخی اردکان به تابلو‌های مسیریابی مزین می‌شود
  • جاذبه گردشگری پل نوسود در مسیر دوآب