Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-19@06:21:09 GMT

اولین محموله واکسن اهدایی ژاپن وارد کشور شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۸۹۹

اولین محموله واکسن اهدایی ژاپن وارد کشور شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور در توییتی نوشت: «‏نخستین محموله واکسن اهدایی دولت و ملت ژاپن شامل افزون بر یک میلیون دز واکسن آسترازنکا تولید ژاپن ساعاتی پیش با حضور سفیر ژاپن در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تحویل شد.»

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین گفت: اولین محموله از مجموعه واکسن اهدایی دولت و ملت ژاپن عصر امروز وارد کشور شد که دربردارنده بیش از یک میلیون دوز واکسن آسترزنکا تولید شده در ژاپن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محموله با هماهنگی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و با عملیات اجرایی UNOPS ساعاتی پیش وارد کشور شد. با توجه به آغاز بازی‌های المپیک، هماهنگی‌های فشرده‌ای برای انتقال این محموله صورت پذیرفته است.

جهانپور افزود: محموله بعدی انشاءالله جمعه هفته بعد وارد کشور می‌شود که حدود یک میلیون و هشتصد هزار دوز واکسن خواهد بود.

به گفته او با توجه به ظرفیت فعلی تزریق واکسن در کشور، محموله‌های اینچنینی می‌تواند واکسن مورد نیاز کشور را تا زمان کفایت واکسن‌های تولید داخل تامین کند.

بنا بر اعلام وبدا، سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآور شد: حمل و نقل بین‌المللی DHL بعد از مدت‌ها برای انتقال این محموله همکاری‌های خود را با ایران برای انتقال دارو و واکسن‌ آغاز کرده است.

کد خبر 616206 برچسب‌ها واکسن آسترازنکا ژاپن واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واکسن آسترازنکا ژاپن واکسن وارد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد

ایتنا - سازمان غذا و داروی آمریکا در یک اقدام تاریخی، اولین داروی درمان بیماری کبد چرب غیرالکلی موسوم به NASH یا استیاتوهپاتیت متابولیک مرتبط با عملکرد نامناسب را تایید کرد.
این دارو تحت نام تجاری «رزدیفرا» توسط شرکت داروسازی مادریگال تولید شده و از ماه آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

بنا بر گزارش‌ها، پس از این تاییدیه سهام مادریگال در بورس نیویورک، با جهش ۲۴ درصدی همراه شد.

بیماری NASH که اخیراً استیاتوهپاتیت متابولیک نامگذاری شده، حدود ۱.۵ میلیون نفر در آمریکا را درگیر کرده اما تاکنون هیچ درمان تاییدشده‌ای برای آن وجود نداشته است.

بیل سیبولد، مدیرعامل مادریگال، ضمن اعلام دسترس‌پذیری این داروی خوراکی از آوریل آینده، ابراز امیدواری کرد که فروش سالانه آن از مرز ۵ میلیارد دلار عبور کند.

شرکت سازنده اعلام کرد این دارو برای بیماران مبتلا به NASH با فیبروز کبدی پیشرفته تا مرحله ۲ یا ۳ تایید شده است.

لورن استیل، مدیرعامل بنیاد حمایت از بیماران کبدی آمریکا، این تاییدیه را یک لحظه تاریخی پس از یک دهه تلاش‌های ناکام برای یافتن درمان بیماری NASH توصیف کرد.

بیماری NASH که با چاقی، دیابت، اختلالات تیروییدی و چربی خون ارتباط دارد، از آسیب کبدی ناشی از رسوب چربی در سلول‌های آن سرچشمه می‌گیرد.

علائم این بیماری در ابتدا کم‌رنگ هستند اما می‌تواند در صورت پیشرفت، به سیروز و نارسایی کبدی بیانجامد.

تاییدیه اخیر سازمان غذا و دارو برای نخستین بار یک روزنه امید را برای میلیون‌ها بیماری که تاکنون هیچ گزینه درمانی نداشته‌اند، گشوده است.

دیگر خبرها

  • ارسال کمک‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • پاسخ جالب شهاب زاهدی به ماجرای جدایی از پرسپولیس
  • زاهدی: از انتقال به لیگ ژاپن خوشحال هستم
  • مراکز انتقال خون اروند آماده پذیرش خون های اهدایی ماه رمضان
  • ببینید | پاس گل شهاب زاهدی در اولین بازی در ژاپن
  • امشب محموله ۳۰ تنی گوشت وارد همدان می‌شود
  • (ویدیو) پاس گل شهاب زاهدی در اولین مسابقه خود در ژاپن
  • خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد
  • ثبت اولین برد برای تیم ملی گلبال بعد از دو باخت
  • تخلیه بار اولین کشتی حامل کمک‌ها در سواحل غزه