Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه برای نخستین بار از زمان تصدی این سمت، تلفنی با ولیعهد ابوظبی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه تلفنی با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری امارات، این نخستین گفت‌وگوی تلفنی میان بن‌زاید و بنت از زمان آغاز نخست وزیری نفتالی بنت به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تماس تلفنی که توسط بنت انجام شده دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن و برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.

بنت در این تماس تلفنی با تبریک عید قربان، برای ولیعهد و مردم امارات آرزوی سلامتی، کامیابی و پیشرفت کرد.

بن زاید نیز با تبریک به بنت برای تصدی پست نخست وزیری، بر همکاری دوجانبه برای دستیابی به صلح و ثبات برای منطقه تاکید کرد.

بن زاید و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص در زمینه تحقق صلح و شکوفایی برای تمامی مردم منطقه صحبت کردند.

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی انجام می‌شود که صبح امروز روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که نخست‌وزیر و «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مجددا توافق نفتی با امارات را مورد بررسی قرار خواهند داد.

پس از عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ابوظبی، شرکت صهیونیستی «کاتسا» (شرکت خطوط نفتی اروپا-آسیا) توافقی با امارات امضاء کرد که این امکان را به ابوظبی داد تا از راه فلسطین اشغالی به جهان نفت صادر کند.

«کارین الهرار» وزیر انرژی جدید تل‌آویو علنا گفته است که توافق مذکور «به منافع اسرائیل کمکی نمی‌کند و برای ساکنان و اقتصاد اسرائیل فایده‌ای در برندارد و در صورت لغو این توافق، ما ضرری در این زمینه نمی‌بینیم».

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود خاطر نشان کرد که تصمیم کابینه تل‌آویو برای بازنگری توافق زمانی انجام شد که «گیلا گاملیل» وزیر امور محیط‌زیست رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با این توافق اعلام و توافق مذکور را رد کرد.

بر اساس این گزارش، تحقیقات وزارت محیط‌زیست تل‌آویو نشان داده است که انتقال نفت امارات از طریق بندر «ایلات» و «اشدود» از صخره‌های مرجانی ایلات گرفته تا بیابان‌های فلسطین و اشدود به محیط زیست این مناطق به شدت آسیب خواهد رساند.

هاآرتص همچینن گزارش داد تصمیم گرفته شده که نشستی گسترده‌تر در این خصوص به‌ویژه با مشارکت وزارت امور محیط‌زیست، وزارت خارجه، وزارت دارایی، وزارت انرژی و دادگستری برگزار شود.

این در حالی است که پیش‌تر، یک مقام بلندپایه در ابوظبی به روزنامه «اسرائیل هیوم» در این خصوص گفته بود چنانچه تل‌آویو توافق مذکور را لغو کند، این می‌تواند روابط دو طرف وارد بحران کند.

این مقام اماراتی که اشاره‌ای به نام نشده بود، همچنین تصریح کرده بود که در صورت لغو این توافق، این احتمال وجود دارد که توافق‌های عادی‌سازی روابط موسوم به «ابراهیم» نیز به خطر بیفتند.

امارات و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر گذشته با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی موسوم به ابراهیم را امضاء و رسما روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند.

پس از امضای این توافق، روابط دو طرف در مدت زمان کوتاه شاهد پیشرفت چشمگیری بود تا جایی که ابوظبی و تل‌آویو با اعزام چند هیأت در زمینه‌های مختلف توافق همکاری امضاء کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بن زاید نفتالی بنت سازش با اسراییل خیانت امارات رژیم صهیونیستی گفت وگوی تلفنی نخست وزیر محیط زیست بن زاید تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وان کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد


به گزارش تابناک به نقل از "ان تی وی"، ولز بریتانیا، برای اولین بار یک نخست وزیر سیاهپوست دارد.

وان گتینگ، پس از پیروزی در انتخابات در این منطقه گفت که او "افتخار تبدیل شدن به اولین رهبر سیاهپوست یک کشور اروپایی را دارد." انتظار می رود که این مرد 50 ساله روز چهارشنبه به عنوان نخست وزیر ولز سوگند یاد کند. رهبر قبلی این منطقه ، مارک دریکفورد، در ماه دسامبر استعفای خود را اعلام کرد.

گتینگ پس از پیروزی در انتخابات به اعضای حزب کارگر خود در کاردیف، پایتخت ولز گفت: امروز ما فصل جدیدی را در تاریخ کشورمان آغاز می کنیم. تاریخی که ما با هم می نویسیم.

"کیر استارمر"، رهبر حزب کارگر در بریتانیا، نیز اهمیت تاریخی زیادی به مراسم تحلیف آتی گتینگ داد. وی در این باره گفت: انتصاب وی به عنوان وزیر اول ولز و اولین رهبر سیاه پوست در بریتانیا، لحظه ای تاریخی خواهد بود که گواه پیشرفت و ارزش های ولز مدرن است.

گتینگ در زامبیا، آفریقای جنوبی، از پدری سفیدپوست اهل ولز و مادری زامبیایی متولد شد. پس از ادای سوگند وی به این ترتیب سه نفر از چهار رهبر بخش‌های بریتانیایی انگلیس سیاستمداران غیرسفید پوست خواهند بود: همزا یوسف، نخست وزیر اسکاتلند، پسر مهاجران پاکستانی است. ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس هم اصالتاً هندی است. در ایرلند شمالی، میشل اونیل نخست وزیر، که از ابتدای فوریه بر سر کار آمده است هم با تبدیل شدن به اولین ملی گرای ایرلندی که این مقام را بر عهده دارد، تاریخ ساز شد.

حزب کارگر انگلیس برای بیش از 100 سال است که در راس ولز که بیش از 3.1 میلیون نفر جمعیت دارد قرار دارد. این حزب با سیاست های لیبرال خود اغلب در مقابل دولت مرکزی محافظه کار لندن قرار می گیرد. این دولت منطقه ای دارای اختیارات گسترده ای است، به عنوان مثال در سیاست زیست محیطی و آموزشی و تا حدی در مالیات.

وان گتینگ»، نخست‌وزیر آتی ولز اعلام کرد: پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس حزب کارگر در ولز که 25 سال است در کاردیف قدرت را در دست دارد، «مفتخر» است که اولین رهبر سیاه‌پوست در اروپا شود.

گتینگ وزیر اقتصاد کنونی و وکیل سابق 50 ساله، روز چهارشنبه جانشین «ارک دریکفورد» (69 ساله) نخست‌وزیر کنونی ولز خواهد شد که در ماه دسامبر پس از پنج سال نخست‌وزیری استعفای خود را اعلام کرد.

وان گتینگ به عنوان رهبر جدید حزب کارگر در ولز در جریان رای‌گیری درون حزبی انتخاب شد که در آن 51.7 درصد آرا را در برابر جرمی مایلز وزیر آموزش به دست آورد.

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو در مورد غزه
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی؛ محور رایزنی وزیر خارجه امارات و امیر قطر
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • وان کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • درخواست رژیم صهیونیستی برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس
  • گفت وگوی امیر قطر و نخست‌وزیر بلژیک درباره تحولات غزه
  • احتمال ادامه گفتگو‌های برقراری آتش‌ بس در غزه
  • احتمال ادامه گفت‌وگوهای برقراری آتش‌بس در غزه