Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@08:59:16 GMT

چگونه از کولر خودرو استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۰۰۱

چگونه از کولر خودرو استفاده کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،گرم‌شدن کره زمین و گرمای طاقت‌فرسایی که این روزها به سراغمان آمده، هشداری است که سال‌ها قبل با آن مواجه بودیم و متاسفانه بی‌توجه از آن عبور کردیم. در این شرایط نیاز به استفاده از سیستم‌های سرمایشی در منزل و خودرو بیشتر احساس می‌شود که اگر چنین نکنیم، دچار گرمازدگی می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین باید با برنامه‌ریزی از سیستم تهویه خودرو به بهترین شکل استفاده کنیم تا ضمن خنک‌کردن اتاقک خودرو به سلامت ما و موتور آن هم آسیبی وارد نشود.

در ادامه به نکاتی برای حفظ سلامت خودمان و خودرویمان اشاره می‌کنیم:

داشبورد خودرو، صندلی، اجزای کولر و به طور کلی همه اشیای خودرو از پلاستیک ساخته شده است که در محیط در بسته ماده‌ای سمی و سرطان‌زا به نام «بنزن» تولید می‌کند. زمانی که شما داخل خودرو می‌نشینید با روشن‌کردن کولر، گاز سمی به طور مستقیم وارد ریه‌های شما می‌شود. بنابراین برای حفظ سلامتی هنگام سوارشدن به خودرو قبل از روشن کردن کولر، پنجره‌ها را پایین بکشید تا هوای گرم داخل از خودرو خارج شود.

جالب است بدانید بنزن علاوه بر ایجاد سرطان، موجب کم‌خونی و کاهش گلبول‌های سفید خون می‌شود و احتمال سرطان خون را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند موجب سقط جنین در زنان باردار شود و به کلیه‌ها و کبد آسیب برساند.

سطح بنزن قابل قبول در داخل خانه برابر با ۵۰ میلی‌گرم در هر ۹ صدم متر مربع است. سطح بنزن در یک خودروی پارک‌شده در داخل خانه، با پنجره‌های بسته شامل ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم بنزن یعنی هشت برابر سطح قابل قبول است. خودروی پارک‌شده در آفتاب با دمای بالای ۱۶ درجه سانتی‌گراد، سطح بنزن بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی‌گرم، یعنی ۴۰ برابر سطح قابل قبول است. (با توجه به افزایش دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد این روزها قطعا این مقدار چندین برابر می‌شود.)

در ابتدای فصل گرما از سالم‌بودن کولر مطمئن شوید و فشار گاز آن را کنترل کنید، زیرا کولر خودرو مکان مناسبی برای رشد باکتری و قارچ است بنابراین از تمیز بودن فیلتر کولر مطمئن شوید.

تا آن‌جا که ممکن است خودروی خود را زیر آفتاب شدید پارک نکنید.

هنگام سوارشدن به خودرو ابتدا شیشه‌ها را پایین بکشید و دستگاه تهویه را بدون کولر روشن کنید.

وقتی کولر مشغول کار است ـ به‌ خصوص در خودروهای کمتر از شش سیلندر - قدری از توان خودرو کاسته خواهد شد. در این شرایط از حرکت با سرعت بالا، به‌ویژه در مسیرهای طولانی بپرهیزید و بی‌دلیل پدال گاز را فشار ندهید.

هنگام رانندگی در ترافیک شدید یا سربالایی‌هایی با شیب تند، کولر را چند دقیقه خاموش یا از درجات کمتر آن استفاده کنید.

بسته بودن پنجره‌ها فشار کمتری به کولر وارد می‌کند و موجب کاهش چشمگیر مصرف سوخت می‌شود.

بهترین شرایط، قرار دادن کولر خودرو در حالت خودکار است و تنظیم دریچه‌های کولر باید به صورتی باشد که باد کولر مستقیم به صورت نخورد.

زمانی که در هوای آلوده تردد می‌کنید به دلیل آلودگی هوا بهتر است که کولر در حالت گردش داخلی قرار بگیرد.

منبع:صدا و سیما
انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کولر خودرو تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل بیمارستان شفا به دست صهیونیست‌ها افتاد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرنگار شبکه العربی تاکید کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی بیمارستان شفا در شهر غزه را به طور کامل تحت کنترل خود گرفته و در جریان حمله به این بیمارستان یکی از نظامیان این رژیم هم زخمی شده است.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی از بازداشت ۸۰ فلسطینی در داخل بیمارستان شفا خبر داده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی بیان کرد که ارتش پس از حمله گسترده به بیمارستان شفا نتوانسته به هیچ یک از اسرای خود در داخل این بیمارستان دست یابد.

برخی منابع در داخل بیمارستان شفا گفتند ارتش صهیونیستی از بامداد امروز بیش از ۴۰ مرتبه این بیمارستان را بمباران کرده است.

عملیات خاک‌برداری اشغالگران صهیونیست در داخل بیمارستان هم همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه‌های نوروزی برای مدیریت مصرف سوخت
  • خودداری از هدایت آب‌های سطحی به داخل شبکه فاضلاب شهری
  • این تصویر از داخل متروی تهران حسابی سوژه شد / عکس
  • دستگیری ۴ سارق داخل خودرو در یزد
  • بازداشت سارق حرفه‌ای ۲۵ خودرو در غرب تهران
  • کنترل بیمارستان شفا به دست صهیونیست‌ها افتاد
  • کولر‌های گازی تا ۹ برابر کولر‌های آبی مصرف انرژی دارند
  • تعمیر کولر‌های گازی مدارس شهرستان میناب
  • دستگیری سارق با ۳۵ فقره سرقت در لرستان
  • دستگیری متهمان سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در تربت حیدریه