Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، احساس خستگی و بی‌حالی بعضی اوقات می‌تواند برنامه روزانه شما را به چالش بکشد. در بعضی از موارد، خستگی می‌تواند به حدی باشد که شما را از رفتن به محل کار، مدرسه یا حتی کارهایی که دوست دارید، بازدارد.

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به اینکه چه چیزی باعث می‌شود قبل از پریود احساس خستگی کنید و چه کاری می‌توانید انجام دهید تا در زمان فرارسیدن پریود، احساس سرحال بودن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا احساس خستگی قبل از پریود طبیعی است؟

بله. در واقع، خستگی یکی از رایج‌ترین علائم PMS است؛ بنابراین اگرچه کمی قبل از پریود شدن احساس کمبود انرژی می‌تواند ناخوشایند و آزاردهنده باشد، اما این کاملاً طبیعی است.

در بیشتر موارد، احساس خستگی قبل از پریود جای نگرانی نیست. بااین‌حال، خستگی شدید همراه با احساسات خاص می‌تواند نشانه‌ای از اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی (PMDD) باشد که نوع شدیدتری از PMS  است که اغلب به درمان نیاز دارد.

PMDD  معمولاً حدود ۷ تا ۱۰ روز قبل از پریود اتفاق می‌افتد و علائم مشابه PMS را دارد. علاوه بر علائمی مانند خستگی، نفخ، مشکلات گوارشی و سردرد، افراد مبتلا به PMDD علائم عاطفی مانند موارد زیر را دارند:

نوبت‌های متوالی گریه عصبانیت غمگینی عدم علاقه به فعالیت‌ها و روابط معمول عدم کنترل احساس تند مزاج بودن چه عواملی باعث احساس خستگی قبل از پریود می‌شود؟

تصور می‌شود که خستگی قبل از پریود با کمبود سروتونین، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط است که می‌تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد. قبل از شروع قاعدگی در هر ماه، سطح سروتونین شما ممکن است به طور قابل‌توجهی نوسان کند. این می‌تواند منجر به افت شدید سطح انرژی شما شود که می‌تواند بر روحیه شما نیز تأثیر بگذارد.

خستگی شما همچنین ممکن است به دلیل مشکلات خواب مرتبط با علائم جسمی شما قبل از قاعدگی باشد. علائم PMS مانند نفخ، گرفتگی و سردرد می‌تواند شما را در شب بیدار نگه دارد. همچنین، درجه حرارت بدن شما قبل از پریود افزایش می‌یابد که می‌تواند خواب را نیز دشوار کند.

چگونه با خستگی قبل از پریود مقابله کنیم؟

اگر با خستگی خفیف تا متوسط ​​قبل از دوره مواجه هستید، روش‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد:

یک روال سالم برای خوابیدن ایجاد کنید:

این امر خصوصاً در روزهای منتهی به پریود اهمیت زیادی دارد. یک روال سالم برای خواب می‌تواند شامل یک استحمام آرامش‌بخش عصرانه، کنارگذاشتن وسایل دیجیتال حداقل یک ساعت قبل از خواب، خوابیدن در ساعتی مشخص در هر شب، و پرهیز از وعده‌های غذایی سنگین و کافئین چهارتا شش ساعت قبل از خواب باشد.

روی غذاهایی که قند کمتری دارند تمرکز کنید:

داشتن یک رژیم غذایی سالم و پرهیز از الکل می‌تواند سطح انرژی شما را بالا نگه دارد. سعی کنید از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های حاوی شکر اضافه مانند نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های انرژی‌زا خودداری کنید. همه اینها می‌تواند باعث جهش قند خون و در نتیجه انفجار انرژی شود.

تمرین بدنی خود را در اولویت قرار دهید:

طبق یک مطالعه معتبر، مقدار متوسط ​​ورزش هوازی می‌تواند به افزایش سطح انرژی شما، بهبود تمرکز و تسکین بیشتر علائم PMS کمک کند. سعی کنید دو ساعت قبل از زمان خواب ورزش نکنید زیرا ممکن است خوابیدن را دشوار کند.

داروی چینی را امتحان کنید:

یک بررسی در سال ۲۰۱۴ بهبود قابل‌توجهی در علائم PMS و PMDD - از جمله خستگی - توسط افرادی که از داروهای گیاهی چینی و طب سوزنی برای درمان علائم خود استفاده کرده‌اند را نشان داد. وایتکس اگنوس کاکتوس، گیاه سنت جان و گیاه گینکگو بیلوبا برخی از داروهای گیاهی قابل‌توجه بودند.

اتاق‌خواب خود را خنک نگه دارید:

برای نگه‌داشتن اتاق‌خواب خودبین ۶۰ تا ۶۷ درجه فارنهایت (۱۵٫۵ تا ۱۹٫۴ درجه سانتیگراد) از پنکه، کولر یا پنجره باز استفاده کنید. با وجود بالارفتن دمای بدن، ممکن است انجام این کار به خواب رفتن و خواب ماندن کمک کند.

آب کافی به بدنتان برسانید:

فراموش نکنید که با نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز بدن خود را مرطوب نگه دارید. کمبود آب بدن می‌تواند احساس خستگی و بی‌حالی در شما ایجاد کند و همچنین ممکن است سایر علائم PMS را بدتر کند.

تکنیک‌های تمدد اعصاب را امتحان کنید:

سعی کنید از تکنیک‌های تمدد اعصاب استفاده کنید که باعث آرامش قبل از خواب می‌شود. برخی از گزینه‌ها شامل تمرینات تنفس عمیق، مدیتیشن و آرام‌سازی درمانی پیش‌رونده است. همچنین ممکن است بخواهید برای کمک به تخلیه استرس اضافی که ممکن است قبل از قاعدگی احساس کنید، یادداشت‌برداری روزانه یا گفتگو درمانی را امتحان کنید .

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

بسیاری از اوقات، ورزش، داشتن غذای سالم، رساندن آب کافی به بدن و داشتن عادت سالم به هنگام خواب می‌تواند به افزایش سطح انرژی و بهبود خواب کمک کند.

اگر هنوز احساس خستگی می‌کنید و در عملکرد خود مشکل دارید، حتماً با پزشک خود پیگیری کنید تا از نظر PMDD غربالگری شوید یا اینکه پزشک بررسی کند، اگر مسئله دیگری وجود دارد که باعث خستگی شما شده است.

دریافت درمان PMDD می‌تواند علائم شما، از جمله خستگی را تا حد زیادی کاهش دهد. برخی از درمان‌های معمول PMDD عبارت‌اند از:

داروهای ضدافسردگی. مشخص شده است که مهارکننده‌های جذب مجدد سروتونین (SSRIs) مانند فلوکستین (پروزاک) و سرترالین (زولوفت) باعث کاهش خستگی، کاهش علائم عاطفی، کاهش تمایل به مصرف مواد غذایی و بهبود خواب می‌شوند.

قرص‌های جلوگیری از بارداری. قرص‌های ضدبارداری مداوم که خونریزی شما را کاملاً متوقف می‌کنند، می‌توانند علائم PMDD را کاهش دهند یا از بین ببرند.

مکمل‌های غذایی. متخصصان مصرف ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز (از طریق رژیم غذایی و مکمل‌ها) و همچنین ویتامین B-۶ ، منیزیم و ال- تریپتوفان را توصیه می‌کنند. قبل از شروع هرگونه مکمل غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

سخن آخر

احساس خستگی قبل از پریود علامت طبیعی PMS است، اما می‌تواند زندگی شما را دشوار کند. اقدامات خودمراقبتی مانند ورزش منظم، روش‌های آرام‌سازی و رژیم غذایی سالم می‌تواند باعث ایجاد حس بهتر شود. یک روال زمان خواب مناسب می‌تواند به شما کمک کند آرام باشید و ذهن و بدن خود را برای خواب آماده کنید.

در بعضی موارد، درمان خستگی دشوارتر است. اگر فکر می‌کنید PMDD یا بیماری دیگری دارید، برای تشخیص و گزینه‌های درمان با پزشک خود مشورت کنید. PMDD قابل‌درمان است و با داشتن نوع مراقبت مناسب، ممکن است بتوانید خستگی قبل از پریود را پشت سر بگذارید.

پربیننده ترین بهترین حالات خوابیدن هنگام کمردرد این خوراکی ها را در روزهای گرم نخورید! + عکس علل و روش درمان تق تق کردن زانو + عکس خوراکی‌ های انرژی زا برای تابستان + عکس عوارض جدی شکستن قولنج!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عادت ماهانه سطح انرژی علائم PMS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ عادت معمولی که شما را چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

ترکیب وعده‌های غذایی مغذی، ورزش منظم و یک برنامه کاهش وزن فکر شده ممکن است برای آب کردن چربی‌های اضافه کافی نباشد.

در این‌صورت ممکن است پای عادت‌های روزانه ساده به میان بیاید که از آن‌ها غفلت شده و نیاز به تجدیدنظر دارند. در این مطلب به‌نقل از «روزیاتو» مروری بر این عادات داریم که وزن‌تان را بالا می‌برند.

۱ ناهار نمی‌خورید| بعضی افراد ناهار نمی‌خورند، چون تصور می‌کنند کم غذا خوردن برای آن‌ها مفید است. بعضی هم صرفاً به دلیل مشغله زیاد ناهار خوردن را فراموش می‌کنند. اما نرساندن غذای کافی به بدن می‌تواند شما را دچار احساس خستگی و اضطراب کند، امری که هوس‌های غذایی و پرخوری با مواد غذایی ناسالم را بیشتر می‌کند. به علاوه، این کار می‌تواند منجر به برهم خوردن تعادل هورمونی بدن شود که جلوی چربی سوزی را خواهد گرفت.

۲شلوار‌های تنگ می‌پوشید | شلوار‌های تنگ شاید باعث شوند باریک‌تر دیده شوید، اما زیاد پوشیدن آن‌ها می‌تواند مشکلاتی به بار آورد. شلوار‌های تنگ به نقاط مختلف بدن فشار می‌آورند، امری که کارکرد تکیه‌گاهی عضلات را از آن‌ها می‌گیرد. عضلات بعد از قرار گرفتن تحت فشاری طولانی مدت، شل می‌شوند و رفته رفته حالتی آویزان پیدا می‌کنند.

۳ لبنیات نمی‌خورید| کسانی که لبنیات مصرف می‌کنند، سوخت و ساز بهتری دارند و احتمال افزایش وزن در آن‌ها کمتر است، امری که به لطف کلسیم صورت می‌گیرد. با این‌حال، این تنها در صورتی است که مصرف لبنیات بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.

۴ کربوهیدرات و چربی مصرف نمی‌کنید| مصرف نکردن منابع مختلف کربوهیدرات و چربی‌های سالم به میزان کافی باعث برهم خوردن تعادل رژیم غذایی و منجر به افزایش وزن می‌شود. برای آن‌که از فواید بیشتری برخوردار شوید، مطمئن شوید که بیشتر، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های اشباع نشده مصرف می‌کنید.

۵ زیاد ورزش می‌کنید| ورزش منظم نه تنها کمک می‌کند از اندام متناسبی برخوردار شوید، بلکه راه بسیار خوبی برای کاهش اضطراب هم هست. با این‌حال، افراط در ورزش می‌تواند تأثیر عکس داشته باشد و سطح کورتیزول یا همان هورمون اضطراب را در بدن بالا ببرد. این امر باعث می‌شود بدن چربی بیشتری ذخیره و غذای بیشتری طلب کند.

۶ نوشابه‌های بدون قند مصرف می‌کنید| همه از معایب نوشابه‌های گازدار مطلع هستیم، اما عده‌ای فکر می‌کنند با مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند مصنوعی از این مضرات دور می‌شوند. شیرین کننده‌های مصنوعی شاید در کوتاه مدت باعث شوند کالری کمتری دریافت کنید، اما در دراز مدت می‌توانند مشکلات جدی برای سلامت‌تان ایجاد کنند. این مواد نه تنها روند کاهش وزن را مختل می‌کنند، بلکه تحقیقات نشان داده میان آن‌ها و ابتلا به دیابت و چاقی ارتباط وجود دارد. به علاوه، شیرین کننده‌های مصنوعی می‌توانند روی هوس‌های غذایی‌تان تأثیر بگذارند و باعث شوند بیشتر هوس شیرینی‌جات کنید.

۷ زیاد بیرون نمی‌روید| اگر هر روز خودتان را در معرض نور طبیعی قرار ندهید، ممکن است چربی بیشتری ذخیره کنید. تحقیقات نشان داده، نور روز بعد با نفوذ به درون پوست، به سلول‌های چربی هم می‌رسد. بعد از آن، سلول‌ها چربی کمتری ذخیره می‌کنند، چون لیپید‌های درون سلول‌ها کوچک و از آن‌ها خارج می‌شوند.

۸ قهوه تان را با شیر می‌خورید| قهوه به خودی خود کاهش وزن را مختل نمی‌کند، اما آن چیزی که تصمیم می‌گیرید به قهوه خود اضافه کنید، به طور حتم چنین تأثیری خواهد داشت. بسیاری از افراد صبح به جای نوشیدن یک لیوان قهوه ساده و تلخ، نوشیدنی خود را شیرین می‌کنند و آن را همراه شیر یا خامه می‌خورند. قند و چربی موجود در چنین قهوه‌ای می‌تواند میزان کالری دریافتی‌تان را افزایش دهد و مصرف منظم قهوه به این شکل خیلی زود باعث افزایش وزن خواهد شد.

۹ به اندازه کافی منیزیم دریافت نمی‌کنید| این ماده معدنی نه تنها برای نوسان‌های عصبی، ماهیچه‌ها و سلامت قلب ما ضروری است، بلکه کمبود آن می‌تواند به روند کاهش وزن هم لطمه بزند. منیزیم به بهبود حساسیت انسولینی و کنترل گلوکز کمک می‌کند. مصرف آن تأثیر مثبتی بر داشتن یک وزن سالم و حفظ آن دارد. مصرف شکلات تلخ، آجیل، حبوبات و ماهی‌های چرب به افزایش سطح این ماده در بدن کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۹ عادت معمولی که شما را چاق می‌کند
  • بازیکنانی با بیشترین حقوق ماهیانه در دنیای فوتبال؛ کریستیانو رونالدو در صدر
  • اجرای پویش نوروزی ما چشم به راهیم در استان قزوین
  • ۹ عادت صبحگاهی افراد شاد
  • رانندگان نوروزی از سفر بدون استراحت پرهیز کنند
  • ماه رمضان ماه رهایی از عادت های بد
  • ماهیانه به بیش از ۲۱ هزار نفر در بیمارستان رازی سراوان خدمات ارائه می‌شود
  • کمک حامیان به ایتام زنجانی ماهیانه قریب به ۲ میلیون تومان است
  • عادت عجیب سپاهان ترک نمی‌شود!
  • برگزاری دوره آموزشی آفت پروانه چوبخوار پسته