Web Analytics Made Easy - Statcounter

  بنا  به  این گزارش ، واحد های ارتش جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از آتش در این  مسیر مرز مشترک  دو کشور مستقر هستند.

  وزارت دفاع  جمهوری آذرربایجان شامگاه امروز ( جمعه ) در گزارشی در باره کشته شدن  یک  نظامی این کشور بر اثر تیراندازی  نیروهای ارمنستان در مسیر شهرستان  مرزی آزاد شده " کلبجر " خبر داده بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان نیز در باره مجروح شدن سه  نظامی ارمنی بر  اثر تیراندازی های امروز در مرز مشترک دو کشور خبر داد .

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی  44 روزه سال گذشته توانست سرزمینهای  خود  از جمله شهرستان  مرزی " کلبجر" در قره باغ را از اشعال نیروهای ارمنستان آزاد کند .

  این درگیری های نظامی 20 آبان  ماه سال گذشته با امضای بیانیه های سه  جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان ، پایان یافت .

برچسب‌ها آذربایجان مناقشه قره باغ باکو ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان مناقشه قره باغ باکو آذربایجان مناقشه قره باغ باکو ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین| غرب تنها بعد از پیروزی روی روسیه حساب می‌کند

شرکت مستقیم آمریکا در درگیری در اوکراین، زلنسکی متحدان غربی را به کوته بینی متهم کرد، عدم تمایل کی‌یف برای تمدید قرارداد با شرکت گازپروم و مخالفت اتریش با اعزام نیرو به اوکراین، از جمله مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده صبح امروز، دوشنبه، در مصاحبه با خبرگزاری تاس ابراز عقیده کرد، کشورهای غربی تنها در صورتی روی روسیه حساب خواهند کرد که در درگیری‌های نظامی در اوکراین به پیروزی کامل دست یابد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ دورنمایی برای بهبود روابط بین واشنگتن و مسکو  وجود ندارد، گفت: «لازم نیست به کسی نگاه کنید. ما باید دقیقاً موقعیت خود را دانسته و به جلو حرکت کنیم آنها تنها زمانی به ما توجه خواهند کرد که در میدان نبرد به پیروزی کامل دست پیدا کنیم.»

آنتونوف همچنین تاکید کرد که در حال حاضر کار دیپلمات‌های روسیه در خارج از کشور نیز نقش مهمی در دفاع از منافع این کشور دارد.

آنتونوف تاکید کرد که ایالات متحده با تأمین تسلیحات آمریکایی برای کی‌یف، یک شرکت کننده مستقیم در درگیری نظامی در اوکراین است. سفیر روسیه افزود: تامین تسلیحاتی ارتش اوکراین به معنای مشارکت مستقیم ایالات متحده در درگیری است، اما به نوبه خود، آمریکایی‌ها معتقدند که آنها "برای دموکراسی می‌جنگند و نه چیزی بیشتر".

به گفته او، این در حالی است که مقامات کاخ سفید به طرف روسی اطمینان می‌دهند که ایالات متحده "استفاده از سلاح‌های دوربرد آمریکایی را تشویق نمی‌کند"، این دیپلمات در پایان گفت: با این حال، اظهارات طرف آمریکایی هیچ اثر عملی ندارد و خطوط قرمز در این رابطه در حال شکسته شدن است.

پیش از این، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز یادآور شد که هیچ یک از کشورهای غربی که به اوکراین تسلیحات می‌رسانند نباید از مسئولیت این موضوع فرار کنند.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و پنجاه و چهارمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

زلنسکی متحدان اوکراین را به کوته بینی متهم کرد

 ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور شب گذشته اعلام کرد که کوته فکری متحدان کی‌یف منجر به کمبود تسلیحات دوربرد ارتش اوکراین شده است. زلنسکی در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود گفت: در چنین شرایط سختی، کوته‌اندیشی نیروهای مسلح ما، نتیجها کوته‌اندیشی آشکار برخی شرکای خارجی است.»

وی به طور جداگانه از کانادا برای پیوستن به ائتلاف هواپیماهای بدون سرنشین تشکر کرد و کارایی این نوع تسلیحات را ستود.

زلنسکی همچنین از کشورهایی که بسته‌های کمکی جدید به کی‌یف ارائه کردند، تشکر کرد و به ویژه به آمریکا، دانمارک، یونان و آلمان اشاره کرد.

کاخ سفید علت عقب نشینی ارتش اوکراین را تمام شدن مهمات می‌داند

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید معتقد است که نیروهای مسلح اوکراین به دلیل کمبود مهمات در حال عقب نشینی از خطوط دفاعی در منطقه دونباس هستند.

او شب گذشته در مصاحبه با شبکه ABC گفت: مهمات آنها در دونباس در حال تمام شدن است و اکنون در حال عقب نشینی - به خط دوم و سوم دفاعی هستند. روسیه نیز از فرصت استفاده کرده و به پیشروی خود به سمت غرب ادامه میدهد. آنها به حمایت ما نیاز دارند و همین حالا باید به کی‌یف کمک کرد.»

علاوه بر این، کربی یادآور شد که ایالات متحده نگران کاهش ذخایر تسلیحاتی خود به دلیل ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین است.

اوکراین قرارداد با شرکت گازپروم را تمدید نخواهد کرد

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد که مقامات این کشور  قصد ندارند قرارداد ترانزیت گاز با شرکت روسی گازپروم را پس از تاریخ 31 دسامبر 2024 تمدید کنند.

گرمان گالوشنکو در برنامه تلویزیونی گفت: «من می‌توانم تأیید کنم که ما قصد نداریم به توافقات اضافی یا تمدید این توافقنامه بپردازیم.»

وزیر انرژی مشخص نکرد که آیا امکان ادامه انتقال گاز از روسیه با دور زدن قراردادهای گازپروم وجود دارد یا خیر، اما وی برنامه اتحادیه اروپا برای حذف کامل گاز روسیه از جمله خط لوله و سوخت مایع تا سال 2027 را یادآور شد.

وزیر خارجه اتریش اعزام نیرو به اوکراین را غیرقابل قبول خواند

الکساندر شالنبرگ، رئیس وزارت امور خارجه اتریش اعلام کرد که این کشور بی طرف است و به اوکراین هیچ سربازی نخواهد فرستاد. 

او گفت: «من چنین بحث‌هایی را غیرضروری می‌دانم. واضح است که اتریش به این پیشنهاد نه می‌گوید. ما به بی طرفی پایبند خواهیم بود. و با ارسال پرسنل نظامی، ارسال مواد نظامی، سلاح و مهمات برای اوکراین مخالفیم.»

شالنبرگ یادآور شد که در ناتو در این خصوص اتفاق نظری وجود ندارد.

وزیر دفاع اسپانیا: تهدید جنگ در اروپا دیگر یک فرضیه نیست

مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا در مصاحبه‌ای گفت که خطر جنگ "کلی و مطلق" در اروپا وجود دارد و جدی است. به گفته روبلز، پس از دو سال درگیری، وضعیت در جبهه نبرد به نفع اوکراین نیست.

روبلز در عین حال تایید کرد که اسپانیا از  نظریه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای اعزام پرسنل نظامی به اوکراین حمایت نمی‌کند. به عقیده او، اعزام سرباز به معنای تشدید تنش و حتی احتمال گسترش درگیری است که اسپانیا، مانند اکثر کشورهای ناتو، به هر قیمتی به دنبال اجتناب از آن است. 

تحولات اوکراین| آماده سازی افکار عمومی برای فرار آمریکا از اوکراینتحولات اوکراین| بایدن بسته جدید کمک نظامی به کی‌یف را کافی نمی‌داندتحولات اوکراین| هشدار سناتور آمریکایی درباره کشیدن پای ناتو به جنگ/ خودداری کی‌یف از بالا بردن پرچم سفید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار پاشینیان در مورد جنگی قریب الوقوع میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان
  • باکو سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند
  • پاشینیان: برای جلوگیری از جنگ باید مرز دقیق‌تری با آذربایجان ترسیم شود
  • پیام نوروزی «الهام علی‌اف» با چاشنی کری‌خوانی برای ارمنستان
  • نگرانی پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران
  • ارمنستان: نهایت تلاش خود را برای عادی‌سازی روابط با باکو انجام می‌دهیم
  • استقبال ناتو از مشارکت دیرینه با جمهوری آذربایجان/ وضعیت در اوکراین بسیار دشوار است
  • اوکراین| غرب تنها بعد از پیروزی روی روسیه حساب می‌کند
  • پیام «جو بایدن» به «الهام علی‌اف»
  • هشدار تهدیدآمیز ترامپ درباره راه افتادن حمام خون در آمریکا/ اعلام آماده باش نظامی رهبر کره شمالی برای جنگ/ حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن