Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، متن پیام تسلیت  آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در پی درگذشت والده آیت الله مهدی شب زنده دار از فقهای شورای نگهبان و  عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه  به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
آیت الله آقای حاج شیخ مهدی شب زنده دار دامت توفیقاته


درگذشت والده مکرمه حضرتعالی را به خاندان محترم شرعی و شب زنده دار خصوصا جنابعالی که از اساتید و شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه قم می‌باشید و همچنین به جناب حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان تسلیت عرض نموده و رحمت و غفران از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه و علو مقام برای مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ حسین شب زنده دار رحمت الله علیه مسئلت می‌نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین نوری همدانی
دوازدهم ذیحجه ١٤٤٢

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیام تسلیت حوزه علمیه قم شب زنده دار آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظم صدیقی کیست؟ / ماجرای جنجالی حوزه علمیه شیک و لاکچری ازگل

 عصر ایران نوشت: کاظم صدیقی (با نام کامل کاظم رجبی صدیقی) اول فروردین ۱۳۳۰ در شهرستان ابهر از توابع زنجان به دنیا آمد. او در ۱۲ سالگی راهی حوزه علمیه شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، وارد قوه قضاییه شد.

او در دستگاه قضایی، مسؤولیت‌های مهمی مانند ریاست محاکم عمومی تهران و ریاست دادگاه عالی انتظامی قضات را بر عهده گرفت و هم اکنون نیز مشاور رئیس قوه قضاییه است.

شهرت وی وقتی عمومی شد که به امامت جمعه موقت تهران منصوب شد و خطبه هایش که گاه همراه با وعظ و اشک بود، مورد توجه عموم قرار گرفت.

او در سال ۱۳۸۲ در منطقه ازگل در شمال تهران یک حوزه علمیه به نام مدرسه امام خمینی بنا نهاد و تولیت آن را بر عهده گرفت و نیز عهده دار تدریس دروس "امر به معروف و نهی از منکر"، تفسیر قران، اخلاق اسلامی و درس خارج فقه شد. همچنین در مسجد جامع ازگل تدریس درس اخلاق را به صورت هفتگی آغاز کرد.

کاظم صدیقی که در مدرسه تحت تولیت خودش، درس خارج فقه (اجتهاد) تدریس می‌کند در انتخابات چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری در حوزه تهران ثبت نام کرده بود؛ اما شورای نگهبان او را به دلیل عدم شرکت در امتحان اجتهاد رد صلاحیت کرد.

صدیقی در برنامه تلویزیونی

سمت ها:
ــ مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره)
ــ نائب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران
ــ امام جمعه موقت تهران از سال ۱۳۸۸
ــ مشاور عالی رئیس قوه قضاییه
ــ دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر
ــ رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور
ــ عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی

صدیقی در سال‌های اخیر، سخنانی گفته که بسیار مورد انتقاد قرار گرفته اند. از معروف‌ترین ادعا‌های وی، باز شدن چشم آیت الله مصباح و نگاه مهربانانه وی حین غسل میت بود.

"آیت الله مصباح یزدی را در خانه غسل دادند و کسی غسل داد که آیت الله حق شناس را غسل داده بود؛ دامادِ داماد ایشان آقای دکتر محمدی جزو مریدان آیت الله حق شناس بود او تعریف کرد آیت الله جاودان به ما پیام داد که اگر از آقای مصباح یک کرامتی دیدید به ما بگویید. غسال روایت می‌کند وقتی این پیام را دریافت کردم آرزو کردم که‌ای کاش آیت الله مصباح در آن دنیا شفاعتی بکند. تا این آرزو را کردم دیدم آیت‌الله مصباح چشمانشان را باز کردند و یک نگاه مهربانانه‌ای کرد و دوباره چشمانش را بست. " 

دیدار با آیت الله مصباح

بعد از موج انتقاد‌ها، صدیقی حرف خود را پس گرفت و گفت: شاید آن غسال به دلیل این که محبتی داشته است برایش توهمی پیش آمده است.

دو سال قبل هم در خطبه‌ها گفت: «اگر مردم خدا را در نظر می‌گرفتند مبتلا به مشکلات معیشتی نمی‌شدند»!

این سخن نیز مورد انتقاد قرار گرفت و منتقدان او را متهم کردند که مشکلات اقتصادی را به گردن مردم و عدم توجه آنها به خداوند می‌اندازد.

یک بار هم گفته بود: «آقای رئیسی در این شرایط به موقع حقوق کارکنان را می‌دهد و این امداد الهی است.»!

همچنین مدرسه علمیه‌ای که او تأسیس کرده و تولیتش را بر عهده دارد، همواره مورد نقد بوده است چرا که در یکی از گران‌ترین نقاط ایران و تهران و با معماری بسیار شیک ساخته شده است و منتقدان آن را مدرسه لاکچری می‌دانند و می‌گویند در حالی که مدارس استان‌های محروم کشور، در بدترین وضعیت از نظر ساختمانی هستند، ساخت این قبیل مدارس علمیه لاکچری چه توجیهی دارد؟

این روز‌ها نیز با مطرح شدن ماجرای باغ ۱۰۰۰ میلیاردی این حوزه بار دیگر نام این مدرسه و متولی آن بر سر زبان‌ها افتاده است.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • بررسی حقوقی حواشی مربوط به حوزه علمیه امام خمینی (ره) + فیلم
  • کاظم صدیقی کیست؟ / ماجرای جنجالی حوزه علمیه شیک و لاکچری ازگل
  • پیام مدیر حوزه‌های علمیه به سازمان جوانان حقوق بشر
  • آیت الله کاظم صدیقی استعفا کرد
  • بررسی حقوقی حواشی مربوط به حوزه علمیه امام خمینی (ره)
  • پنج سؤال از آیت‌الله صدیقی؛ مومنین منتظرند
  • جمعی از اساتید حوزه علمیه از آیت‌الله آملی لاریجانی قدردانی کردند
  • حوزه باید برخی از دوگانگی‌های جامعه را جمع کند
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه باید برخی از دوگانگی‌های جامعه را جمع کند
  • پیام تسلیت استاندار کرمانشاه در پی درگذشت آیت الله محمدعلی حجتی