Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-19@05:17:23 GMT

طباطبایی تنها نماینده ایران در جام جهانی شطرنج(عکس)

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۰۴۰

رقابت های جام جهانی شطرنج با صعود طباطبایی و حذف دو نماینده ایران ادامه یافت.

به گزارش "ورزش سه "،جام جهانی شطرنج  در مرحله برگشت  دور چهارم  در شهر سوچی روسیه پی گیری شد.


در این مرحله محمد امین طباطبایی که در بازی رفت برابر سوپر استاد بزرگ هندی هاریکریشنا پیروز شده بود در بازی برگشت و با مهره سیاه برابر حریف نامدار خود با سابقه قهرمانی آسیا با مهره سیاه و در شروع روی لوپز بعد از 115حرکت و در نبردی سخت و دشوار  به تساوی رسید تا به دور پنجم رقابتها صعود کند و یکی از شانزده نفر منتخب این مرحله باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طباطبایی تنها نماینده تاریخ شطرنج ایران در این مرحله است.


دیگر نماینده کشورمان پویا ایدنی که در بازی اول برابر دودا سوپر استاد لهستانی به تساوی رسیده بود در مصاف با او و با مهره سفید در شروع پتروف شکست خورد تا از گردونه رقابتها کنار برود. پویا که عملکردی خوب تا اینجای رقابتها داشت برابر حریف صاحب نام و  با سابقه زیاد در دنیای شطرنج شکست خورد. 


دودا لهستانی و 23 سال سن دارد. او در سال 2008 قهرمان نوجوانان زیر 10 سال جهان شده است.


 ریتینگ او 2733 است که بیشترین میزان آن 2758 در ماه دسامبر بوده است.


ریتینگ بازی بلیتس سرعتی دودا بیش از 2800 است.


 از نکات جالب توجه قدرت شطرنجی وی می‌توان به دو بار شکست مگنوس کارلسن اشاره کرد:


بار اول در می 2020 و در جریان دور هفتم مسابقات سریع «لیندورس ابی» که با گشایش انگلیسی کارلسن را مغلوب خود کرد.


 بار دوم در تاریخ 10 اکتبر 2020 در جریان مسابقات آلتی باکس نروژ که علیرضا فیروزجا هم در آن شرکت داشت، کارلسن را بعد از اینکه در 125 بازی پی‌درپی شکست نخورده بود با یک دفاع کاروکان شاخه‌ی تارتاکوور شکست داد.


.
در بخش بانوان نیز سارا خادم الشریعه که روز گذشته  برابر تان ژونگی چینی قهرمان سابق جام جهانی با مهره سفید و در شروع انگلیسی  مساوی کرده بود.امروز با مهره سیاه در شروع هندی وزیر شکست خورد تا او هم همانند پویا ایدنی از گردونه رقابتها خارج شود.


شکست سارا برابر حریفی قدرتمند از چین رقم خورد.


تان ژونگی که  اکنون 30 سال سن  دارد، در سال 2000 و 2001 قهرمان زیر 10 سال بانوان جهان شده است.


او در سال 2015 قهرمان بانوان شطرنج چین شده است.


در سال 2016 مدال طلای میز چهارم چهل و دومین المپیاد شطرنج جهان را دریافت کرده است.


در سال 2017 و در جریان مسابقات قهرمانی بانوان جهان در تهران، بعد از تساوی با آنا موزیچوک در فینال و ورود به بازی‌های تایبرک و کسب دو تساوی  علاوه بر کسب عنوان «استادبزرک» قهرمان بانوان جهان نیز شده است.

 

محمد امین طباطبایی تنها نماینده کشورمان در دور پنجم  و از روز یکشنبه باید به مصاف هایک مارتروسیان ارمنستانی برود.

 

تصاویر ارسالی از سوچی:محمد خیرخواه

 

 

هایک مارتیروسیان، حریف دور پنجم محمدامین طباطبائی

 

 

پویا ایدنی منتظر حضور دودا لهستانی ؛او نتوانست از فرصت استفاده از مهره سفید استفاده کند

 

 

پرچمدار شطرنج  ایران در جام جهانی،طباطبایی  برای رسیدن به 8نفر برتر جهان ،به مصاف حریف ارمنستانی خواهد رفت.

 

 

خنده های سارا و محمد امین قبل از آغاز دور پنجم.روحیه بالای خادم الشریعه برابر قدرت حریف چینی کارساز نبود و او از دور رقابتها کناررفت.

 

 

 

شطرنج

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: شطرنج جام جهانی دور پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجویز دارو در ایران ۲ برابر استاندارد جهانی/ نیاز به بودجه ۱۵۵ هزار میلیاردی برای دارویار در سال آینده

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه میانگین تجویز دارو در هر نسخه دو برابر نرم جهانی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده ۱۵۵ هزار میلیارد تومان بابت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی نیاز داشته باشیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی ناصحی امروز در نشست خبری سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر میزان تحقق بودجه طرح دارویار در سال جاری و پیش‌بینی بودجه موردنیاز برای سال آینده اظهار کرد: بودجه‌ای که بابت اجرای طرح دارویار در سال 1402 در نظر گرفته شده بود تاکنون به میزان 70 درصد جذب و محقق شده است و قرار بود اگر اعتبارات مربوط به این طرح پایین بود متمم بودجه ارائه شود؛ ممکن است برای امسال حدود 10 هزار میلیارد تومان دیگر نیز محقق شود اما به هرحال میزان تحقق بودجه این طرح کمتر از میزان در نظر گرفته شده خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ اگر دارو و تجهیزات بخواهد در سال آینده تحت پوشش این طرح قرار بگیرد و یارانه آنها پرداخت شود به حدود 155 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلومت ایران از بالا بودن میانگین تجویز دارو در ایران خبر داد و افزود: در ایران به ازای هر نسخه حدود 4 قلم دارو تجویز می‌شود که بسیار بالاتر از نرم جهانی است. نرم جهانی 1.6 تا 1.9 قلم دارو در هر نسخه است و در ایران بیش از دو برابر تجویز و مصرف داریم.

ناصحی درباره اقدامات بیمه سلامت بیان کرد: با همکاری مجلس و دولت، مجموعه وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اقدام مهمی را در راستای بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه انجام دادند و به این ترتیب علاوه بر سه دهک اول که در سال گذشته به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، در سال جاری دو دهک دیگر هم اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند؛ در زمان حاضر 90 درصد هزینه‌های بستری و 70 درصد هزینه‌های سرپایی در بخش دولتی و دانشگاهی از سوی بیمه پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این که تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها نیز در نظر گرفته شده است؛‌ تصریح کرد: دهک ششم 20 درصد، دهک هفتم 30 درصد، دهک هشتم 40 درصد و دهک نهم 50 درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی از نشان‌دار شدن 2 میلیون بیمار در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خبر داد و گفت: اعتبار صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در حال حاضر 7 هزار میلیارد تومان است که برای سال‌های آینده باید افزایش پیدا کند.

ناصحی درباره پیشنهاد رشد 46 درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال آینده نیز تصریح کرد: خدماتی که در موسسات دولتی و خصوصی ارائه می‌شود باید مبتنی بر قیمت تمام شده باشد تا موسسات درمانی بتوانند به حیات خود ادامه دهند. الان شرایط مالی بخش‌ دولتی در حوزه درمان مناسبت نیست زیرا تعرفه‌ها در سالهای گذشته رشد قابل توجهی نداشته است بنابراین بیمه سلامت با رشد 46 درصدی تعرفه‌های پزشکی موافق است و باید تامین منابع آن نیز صورت بگیرد. .از آنجا که این موضوع باید به تایید سازمان یرنامه و بودجه برسد این موضوع زمان‌بر بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بیمه توان افزایش پوشش خدمات در صورت رشد 46 درصدی تعرفه‌ها را دارد؟ بیان کرد: در بخش‌های دولتی در صورت افزایش 46 درصدی تعرفه‌ها، سهم پرداختی از جیب مردم به طور چشمگیری افزایش نمی‌یابد زیرا بیمه باز هم 90 درصد خدمات بستری را پوشش می‌دهد اما در بخش خصوصی به دلیل تفاوتی که با بخش دولتی در تعرفه‌ها وجود دارد، میزان پرداخت از جیب مردم افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعداد از پیروزی تاکتیکی مسعود شجاعی سخن می‌گوید!
  • شکست شمس آذر مقابل تراکتورسازی
  • مهره مخفی گلزنی استقلال برابر هوادار!
  • سون هیونگ مین: شکست ۳-۰ برابر فولام به هیچ وجه پذیرفتنی نیست
  • تجویز دارو در ایران ۲ برابر استاندارد جهانی/ نیاز به بودجه ۱۵۵ هزار میلیاردی برای دارویار در سال آینده
  • شکست و سقوط تیم ملی تنیس به دسته ۳ دیویس‌کاپ
  • صعود منچسترسیتی به نیمه نهایی و تحقیر تاتنهام در جزیره
  • شکست تنیس ایران در پلی‌آف گروه دو جهانی
  • شکست تنیس ایران در پلی‌آف گروه دو جهانی/ بازگشت به گروه سه آسیا
  • دربی سرکاری!