Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه هر مسوولی در هر مسوولیتی که قرار گیرد نمی‌تواند نسبت به خوزستان بی‌تفاوت باشد؛ درخصوص مساله تنش آبی در خوزستان خطاب به مردم استان، گفت: حتما به خواسته‌های شما توجه داریم و کاری خواهیم کرد که شما در خوزستان بهترین بهره‌برداری را داشته باشید.

اسحاق جهانگیری امروز (یکم مرداد) در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان که با حضور عشایر و نخبگان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: من جلسات سخت زیاد شرکت کرده‌ام، مطالب مختلف زیاد شنیده‌ام، خودم از همین قشر مردم هستم و سختی را با جان خود حس کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا وقتی که می‌بینم مردمی که به مهمان‌نوازی شهره هستند، صدای‌شان را بلند می‌کنند؛ یعنی درد و مطالب زیادی دارند. بنده هم با نهایت علاقه صحبت‌های شما را شنیدم. من به دو دلیل به استان خوزستان علاقه دارم؛ یکی اینکه خوزستان استانی مهم، استراتژیک، تعیین کننده و قلب تپنده ایران است. هر مسوولی در هر مسوولیتی که قرار گیرد نمی‌تواند نسبت به خوزستان بی تفاوت باشد. دلیل دیگر عاطفی و شخصی است، دو برادر من در این دشت خفته‌اند، یکی در روزهای نخستین اشغال سوسنگرد و دیگری در عملیات بدر شهید شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: من در دوران مسئولیت، به استان خوزستان خیلی سفر کرده‌ام و آخرین سفر حدود پنج ماه پیش بود. در بین چند سفری که به استان داشتم، سه سفر، مهم و کاربردی بود. یکی از این جلسات در سال ۹۵ در اوج بحران ریزگردها، قطعی برق و آب بود. در آن جلسه تصمیم گرفته شد که جنگل‌کاری و آبرسانی شود و کانون‌های گردوغبار شناسایی شدند و البته بلافاصله مصوبه مهمی در ابتدای سال ۹۶ در این زمینه انجام شد. لذا خواهش می‌کنم که نخبگان استان این مصوبه را به عنوان مطالبه قانونی در دست بگیرند چراکه در آن مصوبه پیش‌بینی شده که چه اقداماتی باید انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: همه دولت‌ها متعهد هستند که مصوبات دولت‌های قبل را انجام دهند. سفر دوم من در فروردین سال ۹۸ بود، از استان‌های گلستان، مازندران، لرستان و سدهای کرخه و دز خوزستان بازدید داشتم. در سیلاب ۹۸ تصمیماتی گرفته شد. دغدغه ما در سیل ۹۸ نگهداری آب و رها نکردن آن بود اما اطلاع داده شد که سیلی در بالادست سد به اندازه ۸ هزار متر مکعب در ثانیه در حال حرکت است. یک لحظه تصور کنید که سد وجود نداشت.

جهانگیری افزود: امروز در استان هستیم و مطالب را شنیدیم. اینجا مهد تشیع است وابستگی به ولایت اینجا آموزش داده شد. ما می‌دانیم شما مشکلات دارید.

وی با بیان اینکه ما نفت داریم و خوزستان روی نفت نشسته است، گفت: اما شما هیچ کدام از من سوال کردید که در این جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ما شروع کرده، چقدر نفت صادر کرده‌اید؟ چگونه توانستید با تحریم‌ها گندم و دارو بخرید؟ شما فکر می‌کنید که ما واقعا نمی‌دانیم که مردم از چه چیزی رنج می‌برند؟ در عین حالی که باید چهار چشمی مواظب باشیم که در خوزستان و سیستان اتفاق بدی نیفتد و آمریکا جشن نگیرد که در جنگ اقتصادی پیروز شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید با تمام ظرفیت کار کنیم تا نیازهای اولیه مردم را تامین کنیم، تصریح کرد: ایران کشوری ثروتمند است، حق ایران است که کشوری توسعه یافته باشد، حق ایران است که مردم در بهترین امکانات زندگی کنند اما مگر دشمنان می‌گذارند آب خوشی از گلوی ما پایین برود؟ ما تا اکنون با همدیگر توانسته ایم جنگ صدام را به شکست برسانیم و بر مشکلات غلبه کنیم و با همدیگر می‌توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه با آقای رئیسی درباره خوزستان صحبت کرده‌ام، ادامه داد: ما از خدا می‌خواهیم و دعا می‌کنیم که آقای رئیسی بر همه مشکلات غلبه کند و ان‌شاالله غلبه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جهانگیری افزود: در خصوص مسائل آب خوزستان هم آنچه که امروز می‌بینیم، پشت سد کارون، کرخه، دز و مارون آب هست و دارد وارد می‌شود. اگر دغدغه ای وجود داشته باشد، عموما در این زمینه بوده که آیا برای فصل پاییزی که ممکن است خشکسالی باشد، اگر آب بیشتر رها شود، خسارت وارد خواهد شد یا خیر؟ این تنها دغدغه است، وگرنه کسی نمی‌خواهد به این آب دست بزند. این آب برای خوزستان است.

وی گفت: من می‌دانم امسال خشکسالی است و فشار زیاد است. حتما به خواسته‌های شما توجه داریم و آمده‌ام تا کاری کنم تا خواسته‌های شما محقق شود. حتما کاری خواهیم کرد که شما در خوزستان بهترین بهره‌برداری را داشته باشید.

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اسحاق جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توکیو ؛ تفاوت های یک منظره از 1945 تا کنون! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خانه 56 متری با معماری برتر ژاپنی! (عکس)

دیگر خبرها

  • توکیو ؛ تفاوت های یک منظره از 1945 تا کنون! (عکس)
  • اولین شکست طلایی پوشان در هفته پنجم
  • تولید سالانه بیش از ۴۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان همدان
  • جذب ۱۸میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون در استان همدان
  • تفاوت مناجات و دعا چیست؟ + فیلم
  • الزام مسئولان و متولیان به اجرای قانون هوای پاک در خوزستان
  • اصلاح‌طلبان، ظریف را وادار به عذرخواهی کردند | ماجرای فایل صوتی درز کرده از مهمانی؛ ظریف چه گفته بود؟
  • هشدار مدیریت بحران نسبت به بارش شدید باران و تگرگ در خوزستان
  • مسوولان و متولیان ملزم به اجرای قانون هوای پاک هستند
  • داکونیا: نسبت به بازی استقلال پیشرفت کردیم