Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@11:20:27 GMT

جهانگیری: دغدغه آب در خوزستان تا فردا حل می شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۰۵۴

جهانگیری: دغدغه آب در خوزستان تا فردا حل می شود

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اعمال مدیریت منابع آب ویژه استان خوزستان بر اساس مصالح بخشهای کشاورزی گفت: با این وجود با راهکارهایی که اندیشیده می شود، تلاش خواهد شد که دغدغه آب در خوزستان تا فردا حل شود.

به گزارش ایمنا، اسحاق جهانگیری شامگاه جمعه در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور سران عشایر و نخبگان در محل استانداری اظهار کرد: هدف از سفر امروز به استان خوزستان رسیدگی و رفع مشکلات موجود در استان است و این در حالی است که در آستانه پایان دولت دوازدهم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان معاون اول رئیس جمهوری، نشست‌های سخت زیادی را شرکت کرده‌ام و همواره خود را جزئی از مردم می‌دانم که سطوح مدیریتی را طی کرده‌ام.

معاون اول رئیس جمهوری خوزستان را به عنوان یک استان استراتژیک برای کشور دانست و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، این استان قلب تپنده کشور است.

جهانگیری تصریح کرد: خوزستان منطقه‌ای است که از آن به تمام کشور، کمک‌های زیادی شده است؛ لذا چشم همه ایران به خوزستان است و بر همین اساس نمی‌توان نسبت به این استان بی تفاوت بود.

وی با بیان اینکه شخصاً به خوزستان علاقه دارم و این به دلیل شهادت ۲ تن از برادران من در این منطقه است گفت: یکی از آنها در روزهای نخستین روزهای دفاع مقدس به همراه شهید چمران در سوسنگرد به شهادت رسید که بعد از ۴۰۰ روز استخوان‌های او را تحویل گرفتیم.

معاون اول رئیس جمهوری به جریان شهادت برادر دوم خود و مفقودالاثر شدن وی در جریان عملیات بدر در جزیره مجنون اشاره کرد و گفت: بر همین اساس، مانند هر انسان علاقمند به کشور، خوزستان را دوست داشته و به آن علاقه زیادی دارم.

جهانگیری با بیان اینکه از آخرین سفر خود به خوزستان کمتر از ۶ ماه گذشته است افزود: در دوران خدمتم به عنوان معاون اولی، ۱۰ سفر به خوزستان انجام شده که برخی از آنها مهم و راهبردی بوده است.

وی به بحران ریزگردها در سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و گفت: همزمان با این بحران، سفری ۲ روزه به خوزستان صورت گرفت تا مشکلات و چالش‌هایی که به واسطه آب و برق برای مردم ایجاد شده بود را ساماندهی و رفع شوند.

معاون اول رئیس جمهوری یکی از مهمترین آثار مربوط به اقدامات صورت گرفته از سال ۱۳۹۵ ویژه استان خوزستان را کاهش عوارض ناشی از پدیده گرد و خاک در خوزستان دانست و گفت: علاوه بر این نیز دولت طی مصوبه‌ای در سال ۱۳۹۶، منابع و برنامه‌ریزی های بسیار خوبی برای بهبود شرایط زیرساخت‌ها در استان خوزستان را به تصویب رساند.

جهانگیری اضافه کرد: مصوبات هیأت دولت، محدود به یک دولت خاص نیست و همه دولت‌ها در جمهوری اسلامی مکلف به اجرا و رعایت آنها هستند؛ لذا از همه نخبگان خواسته می‌شود تا این تعهدات دولت را در آینده نیز پیگیری و دنبال کنند.

وی همچنین به بروز سیلاب در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: قبول داریم که همیشه سدسازی خوب نیست اما باید توجه داشت که اگر این سدها در استان خوزستان ایجاد نشده بود، در جریان سیلاب سال ۱۳۹۸ خسارات به وجود آمده قطعاً بیشتر می‌شد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین به مصوبه اخیر دولت در خصوص اختصاص منابع مورد نیاز برای کاهش اثرات ناشی از خشکسالی و تنش آبی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز از رئیس جمهور منتخب نیز نظرخواهی شد تا اگر وعده و برنامه‌ای برای کاهش مشکلات استان دارد نیز در این مصوبات لحاظ گردد.

‌دولت در جنگ اقتصادی سنگینی به سر می‌برد

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ظرفیت‌های اقتصادی استان خوزستان در زمینه تولید نفت و گاز بیان داشت: درست است که استان خوزستان از ذخایر نفت و گاز زیادی برخوردار است اما باید این سوال نیز پرسیده شود که در طول این مدت، درآمد حاصل از فروش نفت دولت چه میزان بوده است.

وی ادامه داد: در پاسخ به چنین سوالی باید گفت که بخش مهمی از این درآمد صرف تأمین دارو برای کشور شده است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در شرایط عادی، کشور از ثروت عظیم و بسیار زیادی برخوردار است افزود: لذا حق ایران است که کشوری توسعه یافته باشد و رفاه را برای مردم ایجاد کند.

جهانگیری با تاکید بر اقدامات خصمانه آمریکا مانع از تحقق بسیاری از برنامه‌ریزی های دولت شد اضافه کرد: با این وجود همواره این اعتقاد وجود دارد که می‌توان کشوری توسعه یافته داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه کشور در آستانه تغییر دولت قرار دارد گفت: امیدواریم که علیرغم مشکلات زیاد، رئیس جمهوری منتخب بر شرایط فعلی غلبه کند.

‌آب موجود در پشت سدها متعلق به مردم خوزستان است

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های بسیار مهم برای برنامه‌ریزی منابع آب موجود کشت پاییزه است گفت: بخشی از این منابع در حال رها سازی است اما ممکن است بر روی الگوی کشت فصل پاییز تأثیراتی داشته باشد.

جهانگیری ادامه داد: آب موجود در پشت سدها متعلق به مردم استان خوزستان است؛ بنابراین تلاش می‌شود تا با برنامه‌ریزی هایی که صورت می‌گیرد، آب مورد نیاز کشت شلتوک در سطح یک تا سه هکتار برای هر کشاورز جوابگو باشد.

وی بیان داشت: فردا در نشست مشترک مدیریت بحران با راهکارهایی که وزرای نیرو و کشاورزی ارائه خواهند داد، این بخش از دغدغه حوزه آب مردم رفع خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوری از نخبگان استان خوزستان خواست تا برابر با مصلحت استان، با توجه به احتمال بروز محدودیت آب ویژه کشت پاییزه اعلام نظر کنند عنوان کرد: این در حالی است که کشاورزان بر اساس منافع اقتصادی در فصل‌های مختلف اقدام به کشت می‌کنند و هیچ مدیری نمی‌توانند با اعمال دستورات اداری مانعی برای نوع کشت کشاورزان ایجاد کند.

تأمین منابع برای پرداخت مابقی خسارات سیلاب ۹۸ به میزان ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد ریال

جهانگیری همچنین به اهتمام دولت برای کاهش مشکلات استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در مصوبه اخیر هیأت دولت در هفته گذشته، منابع مالی مربوط به مابقی خسارات باقی از سیلاب ۹۸ تأمین و پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در این بین نیز، دولت خسارات مربوط به احشام و همچنین نخیلات آسیب دیده از خشکسالی و تنش آبی را نیز پرداخت خواهد کرد.

انتقاد حق مردم است

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از این نشست به جوانان خوزستان اطمینان داد که آنها از جمله صاحبان این کشور هستند و باید مطالبه گر باشند.

وی گفت: همواره اعتقاد داریم که انتقاد حق مردم است و می‌توانند در جایی که نارسایی وجود دارد نسبت به آن اعتراض کنند.

جهانگیری افزود: قبول داریم که ما مسئولان به جهت ایجاد ارتباط و گاهی نیز بخاطر سیاست‌هایی که اعمال می‌شود؛ دارای اشکالاتی هستیم.

وی به موضوع توسعه و نوع کارکرد آن در کشور بیان داشت: به عنوان مدیری که بخش زیادی از عمر خود را در حوزه توسعه گذرانده‌ام، نوعی از توسعه در کشور رقم زده شد که عوارض این چنینی (بروز مشکلات متعدد در زیرساخت‌های استان خوزستان) را در پی داشته است.

معاون اول رئیس جمهوری بیان داشت: توسعه باید همراه با رضایت و نظر مردم باشد و از بروز بی عدالتی و بی توجهی به مردم پیشگیری شود؛ در این صورت توسعه واقعی محقق خواهد شد.

جهانگیری مصداق توسعه نامتوازن در کشور را شرایط به وجود آمده در ماهشهر عنوان کرد و گفت: ماهشهر به عنوان مرکز سرمایه گذاری کشور از نظر صنعتی محسوب می‌شود اما مردم آن دچار رنج و تبعیض شده اند.

انتقال آب از خلیج فارس به کرمان، یزد و اصفهان گواه رعایت ممنوعیت انتقال آب غیرشرب

وی با بیان اینکه انتقال آب بین حوضه‌ای (از سرچشمه‌های کارون به اصفهان) تنها برای شرب صورت گرفته است گفت: گواه این ادعا نیز اقدامات دولت مبنی بر انتقال آب از دریای خلیج فارس و عمان به سمت کرمان، یزد و در آینده نیز اصفهان است.

وی بیان داشت: دولت تاکنون یک قدم برخلاف ممنوعیت انتقال آب غیر شرب برنداشته است به همین منظور برای تأمین آب مورد نیاز (غیر شرب) دیگر مناطق، برداشت آب از دریا آغاز شده است.

دولت در اجرای احیا زمین‌های کشاورزی خوزستان کار ارزشمندی انجام داده است

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اجرایی شده است گفت: پیش از این دولت، بخش محدودی از این طرح اجرایی شده بود.

جهانگیری به اهتمام دولت یازدهم و دوازدهم برای تأمین منابع مالی اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در بودجه امسال نیز، منابع مورد نیاز برای فاز دوم مطالعه و همچنین اجرای آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دولت آینده نیز قطعاً این راهبرد مهم در حوزه کشاورزی را ادامه خواهد داد گفت: این مطالبه مبنی بر اجرای بخش‌های دیگری از این طرح در شمال خوزستان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 509099

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری وضعیت قرمز کرونا در خوزستان بحران کم آبی در خوزستان بحران آب در خوزستان بحران آبی در خوزستان بحران بی آبی در خوزستان حل بحران آب در خوزستان بی آبی در خوزستان اعتراضات خوزستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون اول رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت استان خوزستان برنامه ریزی مورد نیاز انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح ظریف درباره فایل صوتی

آفتاب‌‌نیوز :

ظریف نوشت: ظاهرا یک میهمان در سمینار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو خیانت کرده و گفتگو‌های کلاسی را در‌اختیار دیگران قرار داده است. دیگران نیز آن را در اختیار وب‌سایتی در خارج از کشور گذاشته اند که مدعی آزادی بیان است؛ اما بر خلاف همه اصول حرفه‌ای با دستکاری، تقطیع، جابجایی و تیترسازی‌های فرا متنی آن را منتشر کرده است.

محمدجواد ظریف در واکنش به انتشار یک فایل صوتی از وی نوشت:

سلام دوستان

«رسم عاشق کشی و شیوه شهرآشوبی» فراگیر شده است. ظاهرا یک میهمان در سمینار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو خیانت کرده و گفتگو‌های کلاسی را در‌اختیار دیگران قرار داده است. دیگران نیز آن را در اختیار وب‌سایتی در خارج از کشور گذاشته اند که مدعی آزادی بیان است؛ اما بر خلاف همه اصول حرفه‌ای با دستکاری، تقطیع، جابجایی و تیترسازی‌های فرا متنی آن را منتشر کرده است. سرانجام این صوت دزدانه و دستکاری شده، مورد دستکاری دوباره و بهره‌برداری کسانی قرار گرفته که در پی‌اهدافی خاص، همواره از آب گل‌آلوده ماهی میگیرند.اما چند نکته که برای دانشجویانم روشن است؛ ولی، چون مطالب در عرصه عمومی مطرح شده، تکرار آن را شایسته می‌دانم: 

همواره مخالف تندروی از سوی هر گروه و جناحی بوده و اشاره‌ام به اندک تندروانی از اصلاح‌طلبان بوده است که در همان زمان هم رفتارشان مورد تایید اکثریت اصلاح‌طلبان و رهبران آن نبوده است. ولی متاسفانه رفتار آن‌ها به پای کلیت اصلاح‌طلبان نوشته شده و می‌شود.

 گفت‌وگوی بی‌سیمی، اشاره به یک روایت برساخته و یا بزرگنمایی شده‌ای است که در همان زمان مجله گل‌آقا نیز در کاریکاتور روی جلد خود با ظرافت به آن طراحی اشاره کرده بود.

برایم منافع ملی ایران شرط اول اندیشگی و رفتاری است؛ بنابراین هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم. نگاه انتقادی به رفتار همه احزاب و جناح‌ها لازمه پایبندی به منافع ملی است. همواره کوشیده‌ام چنین باشم.

 بحثی که در کلاس صورت گرفت، پیرامون نقش و رفتار برخی افراد در تنظیم فهرست‌های انتخاباتی بوده است.

دانشجویان حاضر در کلاس گواهی صادق بر نادرستی برداشت‌هایی هستند که برخی فرصت‌پیشگان در پی القای آن هستند. با این‌همه، در آستانه نوروز و سال جدید، لازم می‌دانم اگر برای فرد یا گروهی آزردگی ایجاد شده است، به سهم خود پوزش بخواهم.

غمناک نباید بود از طعنِ حسود‌ای دل / شاید که چو وابینی خیرِ تو در این باشد

براساس آنچه روزنامه کیهان منتشر کرده است، ظریف در این فایل صوتی گفته: درسته که من پیرارسال بالاترین رای رو آوردم در جبهه اصلاحات واسه رئیس‌جمهوری. ولی اونم نه به خاطر عشق به من بود، به خاطر این بود که باور داشتن تنها کسی که شانس رای‌آوری داره، منم. جریان اصلاحات در سال ۷۸ رفت به سراغ حذف. یعنی گفتش که من می‌خوام «قانون اساسی» رو عوض کنم. بعد از این که انتخابات، مجلس ششم بود. معلومه توی حذف شما اگه بیای، این‌جا قواعد رئالیستی حاکمه. وقتی شما بقای یک طرف رو تهدید می‌کنید، اون هم می‌آد بقای شما رو تهدید می‌کنه. اگر نه، بین ۷۶ تا ۷۸، واقعا زمینه برای پیشرفت بود... یعنی اشتباهات خودمون رو به پای اشتباه دموکراسی نذاریم. به نظر من جناح چپ توی انحصارطلبی، دست جناح راست رو از پشت می‌بنده. یه بار من به آقای خاتمی گفتم. گفتم این رفیق‌های شما وقتی که تند بودن، با ما مخالف بودن؛ می‌گفتن این لیبراله. الان هم که اومدن، از ما لیبرال‌تر شدن، هنوز هم با ما مخالفن. 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش می‌گوید: واقعیت امر اینه که ما تا با نگاه واقع‌گرایانه به انتخابات نگاه نکنیم، به کشور نگاه نکنیم، تغییر حاصل نمی‌شه. اون که گفتم آرزومندیم، آره، ما آرزو کردیم که اگر در انتخابات شرکت نکنیم، یه کسی صدای ما را بشنوه. خب این یه کس کیه؟ شما هم بگین این کسی که قراره صدای شما رو بشنوه، کیه؟... حالا شما به من بگید. حالا حربه‌تون رو استفاده کردین دیگه. سه دوره هم هست که دارین این حربه رو استفاده می‌کنید. کی پیامتون رو گرفته؟ ... ابزار مدنی، رای دادنه. ابزار مدنی، رای ندادن نیست. پریروز هم تو دانشکده حقوق یک نفر اومد جلوی من و خیلی با عصبانیت که ما از تو این قدر دفاع کردیم که تو بری رای بدی نبویان؟ گفتم بابا من رای ندادم به نبویان، شما رای دادین به نبویان، با رای ندادن. من که رفتم به «علی عباسپور» رای دادم. راست هم هست. ولی یه آدم عاقلیه. من از جوانی می‌شناسمش. آدم بره به چهار تا آدم عاقل رای بده. حق داریم دیگه، نوکر علی مطهری نیستیم که.

(یکی از حضار: الان همین ۱۴۰۰ پزشکیان تایید می‌شد، ریاست جمهوری به نظر من رای می‌آورد. مردم میومدن رای بدن یا مثلا من حتی می‌گم جهانگیری که تو تیمش گفته بود من «جنیدی» و «جلایی‌پور» رو می‌ذارم هم باز اونم به نظر من...)

ظریف: جهانگیری رای نمی‌آورد. اشتباهی که اینا کردن، این بود که جهانگیری و لاریجانی را رد صلاحیت کردن. هیچ کدوم‌شون رای نمی‌آورد. (یکی از حضار: آقای همتی سرخود ثبت‌نام کرد، درسته؟) سرخود ثبت‌نام کرد. دیگران باهاش صحبت کرده بودن که بره ثبت‌نام کنه، ولی آقای روحانی باهاش برخورد کرد که چرا بدون هماهنگی رفتی. برکنارشم کرد، ولی خب به همان اندازه هم واسه من چیز کرد. تبریک گذاشت که منم ثبت‌نام کنم.

ظریف در بخش دیگری از اظهاراتش درباره دولت خاتمی گفت: مردم در سال پایانی آقای خاتمی می‌گفتن خیانت کرده، چرا کنار نمی‌کشه فلان دیگه. (یکی از حضار: اگر اشتباه نکنم، سال ۷۸ همون موقع بحث سنگر به سنگر، سنگر بعدی، سنگر بعدی بحث صداوسیما شد؛ اینو از صداوسیما بگیریم، اون رو بگیریم). ظریف: اینا این کارا رو کردن. همه‌شون بودن. ببینید! مشکل اینه که مردم هم امید دارن. مثلا چرا، یکی از دلایلی که من نمی‌خوام کاندید بشم، اینه که چرا مردم از بهار ۹۷ شروع کردن می‌گفتن «برجام» هم که پایه‌ای نداشت. مردم می‌گفتنا! حاکمیت هم می‌گفت، ولی مردم هم می‌گفتن. آخه شما یه قرارداد بخوایین در شرایط عادی. آقای جهانگیری می‌گفت قرارداد فولاد مبارکه که ما نه تحریم بودیم، نه هیچی، دو سال مذاکره‌اش طول کشید.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در خوزستان تا فردا
  • تداوم بارندگی در خوزستان تا فردا
  • فلاحت پیشه: دولت رئیسی در حوزه تنش زدایی با آمریکا شکست خورد
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • تولید سالانه بیش از ۴۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان همدان
  • جذب ۱۸میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون در استان همدان
  • رقابت تیمهای خوزستان درلیگ برتر فوتبال
  • ذره‌بین شفافیت را بر شورای عالی کار بیندازید/ دغدغه معیشتی جامعه ۱۴ میلیونی کارگران اولویت چندم دولت است؟
  • توضیح ظریف درباره فایل صوتی