Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز یک مقام مطلع در دولت بایدن در این باره گفت به عنوان بخشی از این قرارداد فایزر از جمله ۶۵ میلیون دوز واکسن کرونا برای تزریق در کودکان زیر ۱۲ سال فراهم خواهد کرد که باید به محض تایید شدن این واکسن برای این گروه سنی در اختیار قرار گیرند.

دولت آمریکا همچنین گزینه خرید یک گونه روزآمد شده این واکسن بر ضد سویه‌های جدید جهش‌یافته ویروس را نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضای این قرارداد در هنگامی صورت می‌گیرد که سویه‌ی دلتای کروناویروس در سراسر آمریکا شیوع یافته است و باعث افزایش عفونت‌ها شده و بحث درباره اینکه آیا لازم است آمریکایی‌ها در پاییز امسال یک دوز یادآور واکسن دریافت کنند یا نه بالا گرفته است.

دولت آمریکا قبلا در ماه ژوئن (خرداد) ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونای شرکت مدرنا را هم خریده بود.

به این ترتیب شمار کل دوزهای واکسن فایزر/بیونتک فروخته شده به آمریکا ۵۰۰ میلیون دوز می‌رسد که حدود ۲۸۰ میلیون دوز آن قبلا تحویل داده شده است.

آلبرت بورلا، مدیر عامل فایزر گفت: «این دوزهای اضافی به دولت آمریکا کم خواهد کرد که دسترسی در سال آینده هم دسترسی کاملی به واکسن داشته باشد.»

فایزر سال پیش قراردادی تقریبا ۲ میلیارد دلاری برای تحویل ۱۰۰ میلیون دوز با گزینه خرید ۵۰۰ میلیون دوز اضافی با دولت آمریکا امضا کرده بود.

فایزر و بیونتک گونه جدیدی از واکسنشان را طراحی کرده‌اند که سویه‌ی دلتای کروناویروس را هدف قرار می‌دهد و قصد دارند آزمایش آن را در هفته‌های آینده شروع کنند.

فایزر در ابتدی این ماه اعلام کرده بود که به دنبال کسب مجوز از سازمان‌های ناظر دارویی آمریکا و اروپا برای تزریق یک دوز یادآور واکسن کرونایش است.

دولت آمریکا اعلام کرده است است افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، در حال حاضر نیاز به تزریق دوز یادآور واکسن ندارند.

«کمیته مشاوره روندهای ایمن‌سازی» (ACIP) در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز پنجشنبه درباره تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد دچار نقصان ایمنی شدید به بحث پرداخت و چند عضو تزریق دوز سوم واکسن را به این افراد علاوه بر سایر اقدامات احتیاطی مانند ماسک زدن و اطمینان حاصل کردن از واکسیناسیون اطرافیان را توصیه کردند.

این کمیته که قدرت قانونی برای توصیه رسمی تجویز دوز سوم واکسن را ندارد، در جلسه‌اش داده‌هایی را ارائه کرد که نشان می‌دهد تزریق دوز سوم یادآور واکسن برای افراد دچار نقصان شدید ایمنی به علت سرطان یا مصرف داروهای قوی برای درمان بیماری‌های خودایمنی یا جلوگیری از رد پیوند، آسیبی ایجاد نمی‌کند و ممکن است سودمند هم باشد.

کد خبر 616212 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا- فایزر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا فایزر یادآور واکسن دولت آمریکا میلیون دوز تزریق دوز دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی سرازیری سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید سهند اعلام کرد: عملیات تعریض سرازیری سهند به طول ۳۰۰ متر انجام و سنگ‌های مسیر جمع آوری و اقدامات لازم برای استقرار نیوجرسی در این محور انجام شد و امروز شاهد استقرار نیوجرسی و ایمن سازی این محور هستیم.

 سعیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند هزینه ایمن‌سازی این محور را حدود ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با انجام عملیات تعریض مسیر و همچنین استقرار نیوجرسی در این محور خطرات ناشی از ریزش سنگ مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۲۲ نقطه حادثه خیز در خوزستان
  • ماجراجویی یک کاندیدا در انتخابات آمریکا؛ رابرت کندی جونیور کیست؟
  • ایمن سازی سرازیری سهند
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • سرازیری شهر جدید سهند ایمن‌سازی شد
  • ایمن سازی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در بهبهان
  • استقرار ۵۰ اکیپ راهداری در جاده‌های همدان
  • استقرار ۵۰ گروه راهداری در طرح نوروزی
  • ایمن‌سازی دو تقاطع مهم و حادثه‌خیز ازنا
  • امحای ۵۰۰ دیوارنوشته در قزوین