Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، امروز (جمعه) اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تماس می‌گیرد تا حمایت واشنگتن را از دولت افغانستان اعلام کند.

ساکی در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید تأکید کرد که  بایدن معتقد است که هیچ راه حل دیگری جز مذاکره برای دستیابی به صلح پایدار در افغانستان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز گذشته در جمع خبرنگاران از خروج ۹۵ درصد نظامیان آمریکا از افغانستان خبر داد و افزود که تعدادی از نظامیان برای حفاظت از دیپلمات‌ها در این کشور باقی ماندند.

او با بیان اینکه ارتش افغانستان توانایی دفاع از کشور خود را دارد، افزود: «نیرو‌های ما برای هرگونه سناریو در افغانستان آماده خواهند بود.»

میلی با تأکید بر اینکه آینده افغانستان در دست مردم افغانستان، ارتش و دولت آن‌ها است، بر حمایت کامل آمریکا از ارتش افغانستان، مطابق با دستورالعمل‌های  جو بایدن و لوید آستین، وزیر دفاع این کشور تأیید کرد.

پیش از این ،آمریکا از تعهد سران ارشد افغانستان و طالبان در آخرین گفتگوهای خود در۱۷ تا ۱۸ ژوئیه برای تسریع در مذاکرات به منظور دستیابی به یک توافق جامع  استقبال کرده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر اظهار داشته بود که تنها یک توافق با مذاکره می‌تواند پایان بیش از ۴۰ سال درگیری را در افغانستان به ارمغان آورد.

همچنین قرار است  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز برای گفتگو پیرامون طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله افغانستان با توجه به نقش ویژه هند در این کشور، به دهلی نو سفر کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن تحولات افغانستان انتونی بلینکن اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در کل کشور به راه خواهد افتاد

دونالد ترامپ مدعی است که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز نشود، پایان دموکراسی آمریکا فرا خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور پس از کسب آرای لازم درون‌حزبی رسما به عنوان نامزدهای حزب خودشان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده انتخاب شدند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» روز شنبه در جریان گفت‌وگو با حامیانش در ایالت اوهایو مجددا به ادعای خود مبنی بر «تقلب در انتخابات ۲۰۲۰» اشاره کرد و گفت: «اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر پیروز نشوم، به معنای پایان دموکراسی آمریکا خواهد بود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود و امسال هم همانند سال ۲۰۲۰ بایدن و ترامپ وارد رقابت‌های اصلی انتخابات خواهند شد.

ترامپ در ادامه سخنرانی‌اش افزود: «اگر ما در انتخابات پیروز نشویم، فکر نمی‌کنم انتخابات دیگری در این کشور داشته باشیم.»

ترامپ سخنان خود را در شهر دیتون با ادای احترام به هوادارانش آغاز کرد که در حال حاضر به دلیل شورش کنگره ایالات متحده در ششم ژانویه ۲۰۲۱ در زندان به سر می‌برند؛ طرفدارانی که در راستای ادعای ترامپ، به دنبال جلوگیری از پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ بودند و این رئیس‌جمهور سابق آمریکا آنها را «میهن‌پرست و گروگان» می‌خواند.

نظرسنجی جدید وبگاه یواس‌ای تودی و دانشگاه سافولک که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری از «جو بایدن» پیشی گرفته است. این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ترامپ جمهوری‌خواه با ۴۰ درصد از بایدن دموکرات با ۳۸ درصد پیشی گرفته است و این بیانگر آن است که این ۲ نامزد انتخابات آمریکا که از طرف حزب‌های متبوع خودشان نامزد انتخابات پنجم نوامبر شدند، رقابت بسیار نزدیکی خواهند داشت.

دونالد ترامپ در میانه بخشی از سخنان خود درباره وضع تعرفه بر خودروهای وارداتی و رقابت خارجی برای صنعت خودروسازی آمریکا تاکید کرد: «اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در کل کشور به راه خواهد افتاد.»

«جیمز سینگر» سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر «حمام خون»، ابتدا «افراط‌گرایی» این رئیس‌جمهور سابق و سپس «عطش او برای انتقام و خشونت سیاسی‌» را محکوم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مارک‌ میلی درباره خروج آمریکا از افغانستان
  • مذاکره ایران و آمریکا در شرایط انتخاباتی از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف با نتانیاهو استعفا کرد/ رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز / هشدار آژانس اطلاعاتی آمریکا در رابطه با تشدید تنش در منطقه + ع
  • کاخ سفید: تصمیمات بایدن بر اساس امنیت آمریکا گرفته می‌شود نه مشکلات غزه
  • ترامپ: اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در کل کشور به راه خواهد افتاد
  • کاخ سفید در جستجوی واکنش به سرپیچی نتانیاهو از برنامه جنگی بایدن
  • درخواست کاخ سفید از کنگره برای پایان تحقیقات استیضاح بایدن
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم (!)
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!
  • واکنش تند به یک پیشنهاد؛ همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!