Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@10:41:45 GMT

نجات جان مادر باردار مبتلا به کرونا در درگز

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۰۷۳

نجات جان مادر باردار مبتلا به کرونا در درگز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، متخصص عفونی بیمارستان درگز اظهار کرد: بانوی ۳۴ ساله که در هفته ۳۰ بارداری قرار داشت با علائم ابتلا به کرونا ویروس این مرکز مراجعه و در بخش کرونا بستری شد و پس از یک هفته مراقبت‌های تخصصی پزشکی و پرستاری با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

دکتر علی محمد محتشم افزود: در چند هفته گذشته، مواردی از مادران باردار مبتلا به کوئید وجود داشته که با توجه به اهمیت موضوع و جهت جلوگیری از به خطر افتادن جان مادر و کودک، لازم است مادران باردار به محض وجود علائمی مانند تب، سرفه، گلو درد، تنگی نفس، خستگی، درد عضلانی و اختلال در بویایی و چشایی با داشتن ماسک طبی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ابتلا به کووید ۱۹ برای مادر باردار می‌تواند عوارضی چون زایمان زودرس و یا حتی سقط داشته باشد نیاز به بررسی و توجه ویژه دارد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: مادر باردار مبتلا به کرونا درگز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند

ایسنا/سمنان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با تاکید بر لزوم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، گفت: شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند.

دکتر سید سعید کساییان امروز، ۲۸ اسفندماه با بیان این مطلب اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقشی مهم در حفاظت فردی در ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا دارد و انتظار می‌رود آحاد جامعه از سهل‌انگاری در این زمینه بپرهیزند. طی ۲ ماه گذشته ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روند افزایشی داشت، اما اکنون وضعیت روبه بهبود است.

وی تصریح کرد: گزارش‌های شیوع بیماری‌های حاد تنفسی به صورت هفتگی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد و در صورت اهتمام شهروندان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با توجه میزان درگیری افراد با بیماری‌های حاد تنفسی طی ۲ ماه گذشته و وجود آنتی بادی در بدنشان پیش‌بینی می‌شود نوروز میزان ابتلا روند کاهشی داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان سمنان اضافه کرد: تب، آبریزش بینی، کم اشتهایی، بی‌حالی، سرفه، سردرد و گلودرد، از علایم مشترک در بیماری سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا به شمار می‌رود و استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، نقشی مهم در پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: مصرف مایعات فراوان، استراحت و مصرف مواد غذایی مقوی برای تامین قوای از دست رفته بدن به دلیل تب ۴۰ درجه‌سانتیگرادی، از ضرورت‌ها در درمان بیماری‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا است.

همچنین رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: همه آمبولانس‌های عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بروزرسانی و به سامانه موقعیت یاب جغرافیایی( GPS) تجهیز شدند.

پژمان قرائیان افزود: تعیین موقعیت، سرعت و وضعیت آمبولانس‌های عملیاتی مجموعه اورژانس پیش بیمارستانی اقدامی موثر و سودمند در بهبود عملیات و ارتقای کیفیت خدمات پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از سال ۱۳۹۸ برای ارتقای کیفیت عملیات خدمات اورژانس پیش بیمارستانی نسبت به تجهیز آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی به سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی اقدام کرد و در اسفند امسال تمامی آمبولانس‌های عملیاتی مجهز و بروز رسانی شدند.

قرائیان گفت: با توجه به طرح تجمیع مراکز پیام و راه اندازی دیسپچ متمرکز در این استان و با هدف پایش مستمر آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی در ماموریت‌ها توسط واحد اعزامی و راهبری مرکز ارتباطات، هدایت و پایش عملیات دانشگاه نیاز به استفاده از سامانه موقعیت یاب جغرافیایی بیش از پیش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات جان مادر باردار در مناطق صعب‌العبور شهرستان دلفان
  • ممنوعیت‌های تغذیه‌ای مادران باردار در ماه رمضان + فیلم
  • تاکید اورژانس بر انتقال مادران باردار و سالمندان از ۵ استان
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • مادران باردار مناطق سخت گذر دزفول به مناطق قابل دسترس بیایند
  • زایمان موفق مادر مبتلا به التهاب درون شامه قلب، در مشهد
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه