Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل عمویی، در خصوص اظهارات رئیس جمهور درباره قانون اقدام راهبردی مجلس گفت: این قانون با هدف فشار بر کشورهای غربی برای بازگشت به تعهدات خویش طراحی شد و بر همین اساس در این قانون مهلتی برای اقدامات آن‌ها درنظر گرفته شد از جمله اینکه در زمان تصویب تا اسفند ماه سال ۹۹ فرصت داشتند که تحریم‌ها را لغو کنند که در تاریخ ۵ اسفند ماه، اجرای داوطبانه پروتکل الحاقی را متوقف کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس کشورهای غربی از جمله آمریکایی‌ها حاضر نبودند که تحریم‌ها را بردارند حتی در مذاکرات فعلی طبق گزارشی که وزیر امور خارجه داد بیش از ۵۰۰ مورد از تحریم‌ها باقی مانده است. ادعای اینکه غربی‌ها و آمریکایی‌ها آماده بودند که تحریم‌ها برداشته شود، ادعای بی مبنایی است و سوال این است که برچه اساسی رییس جمهور این ادعا را طرح کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: گفتگوهای رسمی بین ایران و کشورهای ۱+۴ در وین که شش دوره آن برگزار شده است، پیرو مذاکراتی بود که از ۱۳ فروردین ماه آغاز شد. در واقع پیش از این زمان، موضوعی برای مذاکره وجود نداشت. از این جهت ادعایی که طرح شده که اسفند ماه امکان رفع تحریم‌ها وجود داشته است، زیر سوال است که بر چه مبنایی است و چگونه و براساس چه مستنداتی چنین پیشنهادی به ایران وجود داشته است؟

عمومی تاکید کرد: حتی در گزارش رسمی وزیر امورخارجه به مجلس که درخصوص برجام ارائه شده نیز به صراحت آمده است مذاکرات از فروردین ۱۴۰۰ شروع شده است. پس رییس جمهور با چه سند و مدرکی ادعا می‌کند که مذاکرات در اسفند ماه به نتیجه رسیده است؟

وی افزود: البته از دید ما، از همان ابتدایی که آقای بایدن وارد کارزار انتخاباتی شد، حاضر نبود که بازگشت بدون شرط به برجام را بپذیرد بلکه شروطی را تعیین کرد از جمله اقدام اولیه ایران و ماندن تحریم‌هایی که به موضوع هسته‌ای مرتبط نیست. همچنین بنا داشت فشار مضاعفی را بر ایران در موضوعات غیر هسته‌ای طراحی کند، از این جهت فشار آمریکایی‌ها همچنان باقی است و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به اهداف خود رسیده است از جمله اینکه برنامه هسته‌ای ما را تقویت کرده و آن‌ها را در فشار زمانی قرار داده است برای اینکه حقوق ملت ایران را بپذیرند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ابوالفضل عمویی برجام حسن روحانی اسفند ماه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ درخت بلوط!

آقایان هنوز به این سؤال پاسخ نداده‌اند که برجام غیر از آن که تحریم‌ها را دو برابر کرد چه فایده و خاصیت دیگری داشته است؟!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: روزنامه هم‌میهن تیتر زده «‌یک سال دیگر در انتظار برجام‌»!

گفتم: این که آرزوی ترامپ بود که برای وارد کردن صنایع موشکی ایران و محدود کردن حضور ایران در منطقه از برجام خارج شد با این امید که دولت روحانی درخواست مذاکره کند و خواسته‌های آمریکا برآورده شود ولی مجلس انقلابی به دولت روحانی اجازه نداد بدون گرفتن امتیاز به آمریکا امتیاز بدهد و... آرزوی ترامپ بر باد رفت!

گفت: پس چرا روزنامه هم‌میهن از برباد رفتن آرزوی ترامپ زانوی غم به بغل گرفته است؟!

گفتم: همین دو روز پیش فایل صوتی آقای ظریف هم لو رفت که گفته بود از سال ۱۳۹۷ مردم هم علیه برجام شده بودند!

گفت: آقایان هنوز به این سؤال پاسخ نداده‌اند که برجام غیر از آن که تحریم‌ها را دو برابر کرد چه فایده و خاصیت دیگری داشته است؟!

گفتم: راهنمای اردو داشت برای دانش‌آموزان توضیح می‌داد و می‌گفت؛ بچه‌ها، اگر این درخت چنار زبان داشت به شما چه می‌گفت؟ کشاورزی که آنجا ایستاده بود، گفت؛ اگر زبان داشت می‌گفت؛ من درخت بلوطم نه چنار!

دیگر خبرها

  • واکنش واعظی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان : روحانی نماینده‌ای نداشته که در شورای نگهبان حاضر شود
  • واکنش به اظهارات طحان نظیف درباره ردصلاحیت روحانی
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام : چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با آمریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید؟
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام
  • طعنه ربیعی به مخالفان برجام: از خدا و دین برای زمین زدن آن استفاده کردید
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام/چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با امریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید
  • گفت و شنود/ درخت بلوط!
  • واکنش مجلس به صحبت‌های علم الهدی: اظهارات تان صحیح نیست، لایحه حجاب دستکاری نشده
  • واکنش عجیب وکیل میلاد حاتمی‌ به اظهارات بازپرس پرونده تتلو
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات بازپرس پرونده تتلو