Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@07:07:15 GMT

ذخیره آب سدهای کشور به کمتر از ۵۰ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۰۹۹

ذخیره آب سدهای کشور به کمتر از ۵۰ درصد رسید

ذخیره آب پشت سدهای کشور به حدود ۴۹ درصد رسیده و در ۱۰ ماه گذشته، میزان خروجی آب از سدهای کشور بیش از دو میلیارد مترمکعب از ورودی آب به سدها بیشتر بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، طبق آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، تا تاریخ ۲۵ تیر امسال، مجموع ذخیره آب در سدهای کشور به ۲۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان که حدود ۴۹ درصد پرشدگی و ۵۱ درصد ظرفیت خالی مخازن سدهای کشور را نشان می‌دهد، در زمان مشابه پارسال ۳۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بود.

از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ تیر امسال، در مجموع ۲۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای کشور شده، در حالی که در مدت مشابه سال آبی گذشته میزان ورودی آب به مخازن سدهای کشور ۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

در حالی شاهد کاهش ۴۷ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور نسبت به سال آبی گذشته هستیم که خروجی آب از سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ تیر امسال، ۲۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون مترمکعب بوده و کاهشی ۳۵ درصدی نسبت به خروجی ۴۵ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعبی آب از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی قبل دارد.

در واقع میزان خروجی آب از سدهای کشور در ۱۰ ماه گذشته از سال آبی جاری، ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ورودی آب به مخازن سدها بوده است.

میزان ذخایر آبی سدهای کشور در ۲۵ تیر امسال نسبت به زمان مشابه پارسال، ۲۹ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 509100

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سد زاینده رود ذخیره آب آخرین وضعیت ذخیره آب سدهای کشور ذخیره آب سد زاینده رود ذخیره آب سدهای کشور وضعیت ذخیره آب سدهای ایران وضعیت ذخیره آب سدهای کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مخازن سدهای کشور آب از سدهای کشور میلیون مترمکعب ورودی آب سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به ۷۳ درصد رسید

بنا بر اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، تاکنون و در روز سوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور میزان مشارکت رای‌دهندگان به بیش از ۷۳ درصد افراد واجد شرایط رای‌دادن رسیده است.

به گزارش ایسنا، «اِلا پامفیلووا» رییس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که میزان مشارکت رای‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه تا ساعت ۲۰:۲۴ (به وقت مسکو) به ۷۳.۳۳ درصد در سراسر کشور رسیده است.

همزمان رئیس کمیسیون منطقه ای انتخابات گفت: میزان مشارکت در رای گیری الکترونیکی از راه دور در انتخابات روسیه به ۹۴ درصد رسید.

رأی‌گیری انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری روسیه روز یکشنبه ( ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ ) وارد سومین و آخرین روز خود شده است.

شرکت مخابراتی روس‌تلکام گزارش داد تنها در ۲۴ ساعت اول رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه، بیش از ۹۰ هزار حمله سایبری به سامانه‌های انتخاباتی این کشور صورت گرفته است.

ستاد نظارت بر انتخابات مسکو اعلام کرد بیشتر سرورهایی که از آنها به سامانه‌های انتخاباتی پایتخت حمله می شود، در آمریکا و انگلیس قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سدهای خوزستان برای ذخیره سازی آب آماده هستند
  • افزایش ۲ درصدی مصرف گاز در استان کرمانشاه طی سال جاری
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۰۱ میلیون مترمکعب رسید
  • مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به ۷۳ درصد رسید
  • ۳۱ درصد سدهای آذربایجان شرقی پر است
  • نوروزی: افزایش حقوق کمتر از ۴۰ درصد برای کارگران قابل قبول نیست
  • کاهش ۱۷ درصدی نزولات آسمانی/حجم آب مخازن سدها ۱۰ درصد کاهش یافت
  • حجم آب مخازن سد‌ها ۱۰ درصد کمتر از سال گذشته است
  • شستشوی ۹۲ هزار مترمکعب مخازن ذخیره آب شرب در خراسان شمالی 
  • افزایش حقوق کارگران برای سال 1403 کمتر از 40 درصد قابل قبول نیست!