Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@08:25:30 GMT

استفاده از دهانشویه بعد از مسواک زدن ممنوع

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۱۰۹

استفاده از دهانشویه بعد از مسواک زدن ممنوع

اگر عادت دارید بعد از تمیز کردن دندان‌ها با مسواک، از دهانشویه استفاده کنید، باید بدانید که فلوراید موجود در خمیردندان اثر خود را از دست می‌دهد و به جایی که غلظت فلوراید بیشتر شود، از غلظتش کاسته می‌شود.

به گزارش برنا؛ بعد از اینکه دندان‌هایتان را مسواک می‌زنید، ممکن است احساس کنید که هنوز بهداشت دهان را به‌خوبی رعایت نکرده‌اید و فکر می‌کنید که بقایای مواد غذایی هنوز داخل دندانتان باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس دست به اقدامات مختلف می‌زنید و در نتیجه برای خودتان راهکارهایی را در پیش می‌گیرید؛ اما جالب است بدانید که برخی از اقدامات هستند که بعد از زدن مسواک، نباید آن را انجام دهید که در این قسمت با آنها آشنا خواهید شد.

استفاده از شوینده دهان بعد از مسواک

بعضی از افراد عادت دارند که بعد از مسواک زدن سریع از شوینده استفاده کنند و سال‌هاست این عادت را در خودشان پرورش داده‌اند اما شما هرگز نباید بعد از مسواک از شوینده استفاده کنید. شستن دندان به هر طریقی، باید بعد از غذا خوردن و قبل از مسواک باشد. استفاده از شوینده‌ای که حاوی فلوراید است، به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند، اما نه بعد از اینکه مسواک زده‌اید. زیرا نتیجه مسواک شما را از بین می‌برد.

فلوراید موجود در آن را از بین می‌برد. اگر عادت دارید بعد از تمیز کردن دندان‌ها با مسواک، از دهانشویه استفاده کنید، باید بدانید که فلوراید موجود در خمیردندان اثر خود را از دست می‌دهد و به جایی که غلظت فلوراید بیشتر شود، از غلظتش کاسته می‌شود.

در نتیجه مواد قندی روی دندان شما باقی می‌ماند و پاکسازی نخواهند شد بنابراین وقتی که مسواک می‌زنید و بعد از آن از دهانشویه استفاده می‌کنید، تمام غلظت فلوراید را از بین می‌برید.

فلوراید یک ماده ضروری برای سلامت و زیبایی دندان‌هاست و نباید آن را بشویید. فلوراید باعث محکم شدن ریشه‌های ضعیف دندان می‌شود، مواد معدنی از دست رفته را جبران می‌کند، علائم پوسیدگی دندان را بهبود می‌بخشد و از رشد باکتری‌های مضر هم جلوگیری می‌کند.

دهانشویه برای همه ضروری نیست

مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که همه افراد نیاز به دهانشویه ندارند. استفاده از آن در زمان درست آسیب‌زننده نیست و استفاده منظم از دهانشویه می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های دهانی دندانی، جلوگیری از پوسیدگی و خوشبو کردن تنفس کمک کند. بعضی از افراد از فواید زیاد دهانشویه بهره‌مند می‌شوند، اما استفاده بیش از حد از آن ممکن است باعث مشکلات دندانی، خشکی دهان و حساسیت دندان شود.

نخوردن و ننوشیدن ۳۰ دقیقه بعد از دهانشویه

شما تا نیم ساعت بعد از استفاده از دهانشویه حاوی فلوراید، نباید چیزی بخورید یا بنوشید. متخصصان هشدار می‌دهند که ۳۰ دقیقه بعد از غذا خوردن نباید مسواک بزنید و از طرفی این نکته را برای بعد از دهانشویه هم باید در نظر بگیرید زیرا گوارش در دهان آغاز می‌شود، محیط اسیدی می‌سازد و زمان خوبی برای مسواک زدن نیست.

از طرفی وقتی که بعد از دهانشویه غذا می‌خورید، مواد غذایی حاوی قند و نشاسته و باکتری آنها روی دهان و دندان باقی می‌مانند و اسید تولید می‌کنند و محیط بیش از حد اسیدی می‌شود و همین باعث ضعف ریشه‌های دندان می‌شود و مواد معدنی آن را از بین خواهد برد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مواد غذایی پوسیدگی دندان سلامت زیبایی رشد تنفس مشکلات قند مسواک زدن دهانشویه بعد از مسواک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های دندان و پیشگیری از زخم‌های دهانی ساختند.

به گزارش ایسنا، بیوفیلم‌ها، ساختارهایی هستند که در آنها، باکتری‌ها پنهان می‌شوند تا از گزند دارو و عوامل آنتی‌باکتریال مصون بمانند و به تازگی مریم حاج‌فتحعلیان و همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا با استفاده از نانوذرات و لیزر، ابزاری برای از بین بردن بیوفیلم‌ها ارائه کردند.

یافته‌های اخیر این محققان نشان می‌دهد که ترکیب نور لیزر و نانوذرات طلا پوشیده از نوعی قند می‌تواند به سرعت، تجمع باکتریایی موسوم به بیوفیلم را از بین ببرد. این نابودسازی بیوفیلم‌ها که باعث پوسیدگی دندان و آلوده شدن زخم‌ها می‌شود، بدون نیاز به آنتی بیوتیک انجام می‌شود. این گروه یافته‌های خود را روی موش‌ها مورد آزمایش قرار داده‌اند.

این گروه نشان داد که این روش موثرتر از مواد ضدعفونی‌کننده و آنتی‌باکتریال برای از بین بردن بیوفیلم‌ها عمل می‌کند. در حالی که پوسیدگی دندان تقریبا نیمی از مردم جهان را تحت تأثیر قرار داده، زخم‌های دهان نیز به عنوان یکی از مشکلات رایج در جهان قلمداد می‌شود.

مفهوم بیوفیلم به جمعیتی از باکتری‌ها اطلاق می‌شود که با ترشح یک ماده چسب مانند، سپری در اطراف خود ایجاد می‌کنند تا در برابر عوامل ضدباکتری مقاومت کنند. بیوفیلم‌ها در بدن انسان مشکل‌آفرین بوده و برای زخم‌ها یک تهدید جدی هستند به طوری که روند بهبود را به تأخیر می اندازند. با استفاده از این پلتفرم، می‌توانید بیوفیلم‌ها را بدون نیاز به آنتی‌بیوتیک از بین برد. همچنین این روش به بیمارانی که به آنتی‌بیوتیک حساسیت دارند کمک شایانی می‌کند.

به نقل از ستاد نانو، مریم حاج‌فتحعلیان و همکارانش با محصور کردن کره‌های طلا در قفس‌های مولکولی ابزاری ساختند که می‌تواند برای از بین بردن بیوفیلم‌ها استفاده شود. روی سطح این قفس مولکولی، محققان دکستران قرار دادند که یک نوع قند است که معمولا در ساختار بیوفیلم‌ها به کار می‌رود. با این پوشش قندی، می‌توان اطمینان حاصل کرد که این ساختار مولکولی به  بیوفیلم متصل می‌شود. تابش لیزر به نانوذرات باعث درخشش آنها شده و همچنین بخشی از این نور به گرما تبدیل می‌شود که با استفاده از روش فتوترمال می‌توان بیوفیلم‌ها را از بین برد.

طلا یک ماده ایده آل برای درمان فوتوترمال است، هم به این دلیل که به راحتی نور را به گرما تبدیل می‌کند و هم این که غیرسمی است.

محققان نانوذرات فوتوترمال خود را بر روی دندان و زخم موش‌ها آزمایش کردند که نتایج امیدوارکننده‌ای به دست آمد. لیزر مادون قرمز موجب از بین بردن تمام پلاکت‌های باکتریایی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پزشکان در مورد خطرات سرکه سیب هشدار می دهند
  • پاسخ دندان‌شکن مسی به تشویق رونالدو
  • آیا ارتودنسی درد دارد؟
  • ایمپلنت دندان به زبان ساده چیست؟
  • مزایای خرید مواد دندانپزشکی از سایت دنتیوا
  • ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان
  • بوی بد دهان در ماه رمضان را چطور رفع کنیم؟
  • همه چیز در مورد کشیدن دندان عقل
  • چطور دندان‌قروچه را متوقف کنیم؟
  • ایمپلنت دندان جایگزینی برای دندان های از دست رفته