Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نزاع دسته‌جمعی با شمشیر در بیمارستان کوثر سنندج منجر به کشته و زخمی‌شدن ۱۳ نفر از شهروندان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج, شب گذشته اختلاف ملکی (بر سر زمین) اعضای دو طایفه در شهرستان سنندج به جنایتی هولناک انجامید و مردی، اعضای یکی از طایفه‌ها را با شمشیر به قتل رساند؛ ماجرا و پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است این دو طایفه که اختلافات قبلی با هم داشته، ابتدا در روستای چناره سنندج با هم درگیر شده و یکی از آنان زخمی و برای مداوا به بیمارستان کوثر این شهر، منتقل می‌شود که در حین مداوا، چندین نفر اراذل اوباش از بستگان آنان وارد بیمارستان شده و بلافاصله با هم درگیر و با استفاده از شمشیر، به طرفین دیگر نزاع حمله کرده و چندین نفر مصدوم و یکی نفرشان به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لقمان شریفی، کارشناس پرستاری و شاهد عینی این ماجرا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج می‌گوید: شب گذشته پس از نزاع دسته جمعی بین دو گروه، یکی از آنان زخمی و برای مداوا به بیمارستان کوثر سنندج مراجعه کرده بود، که هنگام تشکیل پرونده و مداوای این فرد، بلافاصله چندین نفر از بستگان طرفین این دو گروه وارد اورژانش شدند و بدون هیچ‌گونه معطلی با هم درگیر و با شمشیر یکدیگر را زخمی کردند.

وی با ادعای اینکه این درگیری با شمشیر حدود 10 دقیقه بین طرفین درگیری در بیمارستان کوثر سنندج طول کشید و نیروی انتظامی پس از 15دقیقه در محل حضور یافت، گفت: باید پلیس در بیمارستان‌های مرکز استان کردستان به ویژه بخش اورژانس مستقر شود تا دیگر چنین وقایع تلخی تکرار نشود.

پرستار بیمارستان کوثر سنندج تصریح کرد: اگر نیروهای انتظامی در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند، دیگر کسی به خود اجازه و جرأت نمی‌دهد که سلاح سرد به داخل بیمارستان آورده و این‌گونه موجی از ترس و وحشت را به راه انداخته و باعث مرگ شهروندان شوند.

8 نفر از عاملان نزاع مسلحانه منجر به قتل در کهگیلویه دستگیر شدندوضعیت نگران‌کننده «نزاع» در استان لرستان/ واقعیت تلخی که نیازمند چاره‌اندیشی و فرهنگ‌سازی است

شریفی اعلام کرد: در این نزاع دسته جمعی 12 نفر مصدوم شدند که حال سه نفر از آنان وخیم بود؛ یکی از مصدومان شاهرگ گردنش(درگیری شریانی) بریده شده بود که بلافاصله وارد اتاق عمل و کادر درمان جانش را نجات دادند، اما متأسفانه یکی دیگر از مصدومان به علت قطع کامل مچ دست برای پیوند مجدد به ارومیه اعزام شده که در مسیر خونریزی شدید داشته و فوت می‌کند؛ همزمان با این درگیری یک خانم بدحال دیگر هم ایست قلبی داد!

وی با بیان اینکه متأسفانه هر چند وقت یکبار نزاع‌هایی در بیمارستان‌های استان رخ می‌دهد ولی گاهی اوقات همانند موردی که شانزدهم خردادماه امسال نیز در شیفت شب بیمارستان کوثر رخ داد، اوضاع از کنترل خارج می‌شود اظهار داشت: بارها درخواست استقرار نیروهای انتظامی در بیمارستان‌ها به ویژه سانترهای ترومای استان را کتبا به رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان داده اما وی تاکنون هیچ اقدام عملی انجام نداده است.

پرستار بیمارستان کوثر سنندج با طرح این سؤال که در این درگیری‌ها و نزاع دسته جممعی همانند شیفت شب  گذشته بیمارستان کوثر سنندج پرسنلی دچار آسیب جانی شود، چه کسی پاسخگو است؟ تصریح کرد: جواب واضح و روشن است قطعا رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عنوان بالاترین مقام اجرایی وزارت بهداشت و ناظر بر کلیه واحدهای دانشگاه باید پاسخگو باشد اما نوش دارو بعد از مرگ سهراب دردی را از کسی دوا نخواهد کرد.

وی بیان کرد: بنده به عنوان یک فعال صنفی و به نمایندگی از کلیه کادر درمان استان کردستان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان درخواست داشته که اگر وی جهت استقرار نیروی انتظامی در بیمارستان‌ها اقدام عملی انجام داده، جهت تنویر افکار عمومی آن را منتشر کند و اگر اقدامی انجام نداده و یا در اولویت کاریشان نبوده، درخواست داشته که برای حفظ جان مردم و پرسنل بیمارستان، مقدمات انجام این کار فراهم شود.

شریفی با یادآوری اینکه قطعا حضور نیروی انتظامی جهت مدیریت درگیری‌ها و باتوجه قدرت بازدارندگی بالایی که دارد، امنیت پرسنل و مراجعه کننده‌ها را تامین خواهد کرد، عنوان کرد: عدم پاسخ‌گویی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به منزله کم اهمیت دانستن مطالبه  مهم امنیت پرسنل است.

پرستار بیمارستان کوثر سنندج عنوان کرد: جا دارد از زحمات پرسنل و کادر درمان این دانشگاه نهایت تشکر و قدردانی کنم چراکه نباید به‌خاطر بی‌کفایتی یکی همچون رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان زیر سوال بروند.

شکرالله، برادر فرد 45 ساله که در نزاع دسته‌جمعی بیمارستان کوثر سنندج فوت کرده، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: واقعاً از وقوع چنین اتفاقات ناگواری که خانواده‌ها را داغدار و موجب رعب و وحشت شهروندان می‌شود، بسیار متأسفم.

وی مدعی شد: 20نفر شمشیر و قمه به دست، به داخل اورژانس بیمارستان کوثر سنندج آمدند و بیش از 10نفر را زخمی کردند در حالی‌که وقتی‌که این بیمارستان را مرکز پذیرش قرار داده‌اند، باید امنیت مردم را نیز تامین کنند.

این شاهد عینی ماجرای نزاع دسته‌جمعی در بیمارستان کوثر سنندج اذعان کرد: این درگیری مربوط به اختلافات قبلی بوده، کمااینکه قبلاً نیز در این راستا تشکیل پرونده قضایی داده‌ایم اما هنوز حکم صادر نشده است.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم در سنندج حاکی از آن است که پلیس تاکنون شش نفر از عوامل این نزاع را بازداشت کرده و پرونده قضایی برای آنان تشکیل شده و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام/481/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیمارستان کوثر سنندج بیمارستان ها نزاع دسته جمعی خبرنگار تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباس قادری ؛ از شلاق خوردن برای خوانندگی تا دیدار با رئیس جمهور ؛ امسال بهار دسته جمعی با هم میرن زیارت؟ (+فیلم)

عصر ایران ؛ نهال موسوی - روز جمعه 25 اسفند ماه جمعی از هنرمندان با سید ابراهیم رئیسی در سالن اجلاس سران دیدار و گفت و گو کردند و در این دیدار حضور عباس قادری خواننده معروف و قدیمی در میان دعوت شدگان بود.

علاوه بر حضور علی نصیریان و چند هنرمند دیگر که هرکدام در دنیای مجازی بازتاب‌های مختلفی پیدا کرد، اما حضور عباس قادری واقعا بزرگترین شگفتی این مهمانی روز جمعه بود.

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در این باره نوشت: «حضور عباس قادری خواننده قدیمی در دیدار شب گذشته ابراهیم رئیسی و اهالی هنر و موسیقی، و عکس های مشترک این خواننده و رئیس جمهور ایران و وزیر ارشاد، تاریخی است. خواننده با سابقه ای که مدت هاست زمزمه های رسمی و مجاز شدن او به گوش می‌رسد.»

نکته قابل تامل این است که عباس قادری از خوانندگان معروف قبل از انقلاب است که به سبک کوچه بازاری* شناخته می‌شد و او که از اوایل دهه 50 کارش را شروع کرده بود با 2 آهنگ زیارت و بدنام معروف شد.

چند سال قبل بازیگر معروف پرویز پرستویی در یک برنامه‌ اعلام کرد که فیلم مطرب را فقط به خاطر عباس قادری بازی کردم و خاطره‌ای از زمان کارمند بودنش در دهه 60 در وزارت دادگستری تعریف کرد و اشاره کرد که یک روز عباس قادری را آوردند چون شب گذشته برنامه اجرا کرده بود او را گرفته بودند و شلاقش زدند.

در انتها پرستویی می‌گوید عباس قادری سالها دل مردم را شاد کرده بود او جنایتی مرتکب نشده بود که شلاقش زدند. 

آسیب‌های جسمی، روحی و روانی آن اتفاق شلاق خوردن عباس قادری را هیچ کس نمی‌تواند جبران کند و بالطبع همچنین سالها اجازه کار نداشتن و ندادن مجوز رسمی برای انتشار آثار موسیقی این هنرمند، ولی باز خوب است که در چنین مراسمی از او دعوت شده است و مورد توجه قرار گرفته است.

چه خوب است که به عباس قادری مجوز فعالیت و پخش آثارش را هم بدهند، بهرحال چه خوشمان بیاد و چه نه بخشی از جامعه دوستدار موسیقی عباس قادری و افرادی دیگری چون جواد یساری و ... هستند. فارغ از هرگونه ارزش گذاری و ... به سلیقه این بخش از جامعه هم احترام بگذاریم.

یک سال قبل در همین اسفند ماه شایعه‌ای پیچید که عباس قادری از ایران مهاجرت کرده است اما خود قادری این خبر را تکذیب کرد و گفت:«ما همیشه برای کنسرت‌هامون در سراسر دنیا سفر می‌ریم و برمی‌گردیم. حالا یه سری خبرنگار که دنبال فالوئر هستند برای سوژه خودشون نوشتن ما مهاجرت کردیم! که به شدت تکذیب می‌کنم».

حال بعد از این دیدار گرم عباس قادری با رئیس جمهور یادآوری یک نکته خالی از لطف نیست، آن هم این که همین امروز و همین الان هنرمندانی به دلایلی ممنوع الفعالیت شده‌اند و یا به دلایل مختلف از کار و فعالیت هنری‌شان دور شده‌اند یا آثاری از آنان توقیف شده است و ... چه خوب است که همین الان آنها را دریابید.

چرا باید حتما سال‌های زیادی بگذرد تا این آشتی و مهر شکل بگیرد همین الان این کار را شروع کنید که هر اندازه زمان بگذرد جز ناراحتی و دلگیری بیشتر هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت.

این اتفاق دیدار با عباس قادری را به فال نیک بگیریم برای اتفاقات بهتر در سال جدید. یا با الهام از ترانه زیارت عباس قادری بنویسیم: امسال بهار دسته جمعی با هم بریم زیارت...

*پی نوشت:

موسیقی کوچه‌ بازاری بیشتر با سازهای عود (بربط)، تنبک، فلوت، تمپو، سنتور، ویولن، کمانچه، تار، چنگ، قانون و شکلی از سبک موسیقی عربی درآمیخته است و به آن شرقی خوانی (شرقی خونی) نیز گفته شده است. زادگاه این سبک بازار خیابان لاله‌زار بود که مورد توجه عموم قشر کارگر و طبقهٔ پایین و متوسط جامعه قرار گرفت.

اگرچه شاید الان خواندن به این سبک بسیار کم شده است اما همان خوانندگان معروف و قدیمی این مدل موسیقی رد پای بزرگی از خود در موسیقی ایران برجای گذاشته‌اند. خوانندگانی مانند:  قاسم جبلی، نعمت‌الله آغاسی، جواد یساری، عباس قادری، داوود مقامی، ایرج مهدیان، جلال همتی، جمال وفایی و ... 

خاطره پرویز پرستویی از شلاق خوردن عباس قادری

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جواد یساری ؛ با مجوز یا بی مجوز او خواننده محبوب دلهاست ... پرویز پرستویی: مطرب را به خاطر "عباس قادری" بازی کردم!/ این آدم‌ها جنایتی نکردند توییت رائفی پور درباره دیدار عباس قادری (خواننده قدیمی) و رییسی

دیگر خبرها

  • انفجار در یک کارخانه در ترکیه با ۸ کشته و زخمی
  • تیراندازی در واشنگتن/ ۲ نفر کشته و ۵ تن زخمی شدند
  • حمله دسته‌ جمعی زنبورها وسط مسابقه حساس تنیس (فیلم)
  • ببینید | حمله دسته‌جمعی زنبورها وسط مسابقه حساس تنیس!
  • امروز چندیدن تیراندازی در آمریکا رخ داد | ماجرا چیست؟ | آمار کشته و زخمی ها
  • تیراندازی در ایالات متحده ۹ کشته و زخمی بر جای گذاشت
  • عباس قادری ؛ از شلاق خوردن برای خوانندگی تا دیدار با رئیس جمهور ؛ امسال بهار دسته جمعی با هم میرن زیارت؟ (+فیلم)
  • عباس قادری ؛ از شلاق خوردن برای خوانندگی تا دیدار با رئیس جمهور ؛ امسال بهار دسته جمعی با هم ...
  • فیلم| حمله دسته جمعی زنبورها بازی حساس تنیس را متوقف کرد!
  • تیراندازی جمعی در ایندیاناپولیس آمریکا/ دست کم ۵ نفر زخمی شدند