Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@16:17:30 GMT

روایت وزیر خارجه روسیه از مذاکرات اخیر

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۱۴۳

روایت وزیر خارجه روسیه از مذاکرات اخیر

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با اشاره به سفر اخیر هیاتی از طالبان به این کشور تصریح کرد: مسکو از همه ظرفیت ها برای برقراری گفت و گو بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان استفاده خواهد کرد.

به گزارش برنا به نقل از روزنامه روسی گازیتا، لاوروف روز جمعه در  وبینار تبیین سیاست خارجی این کشور تصریح کرد: «اخیرا رهبری طالبان در مسکو بود، نماینده ما با آنها ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها بسیار واضح اظهار داشتند که هیچ برنامه ای برای ایجاد مشکل برای همسایگان آسیای میانه افغانستان ندارند».
او ادامه داد: نمایندگان طالبان در مسکو اظهار داشتند بدون مصالحه به مبارزه با داعش ادامه خواهند داد و آماده اند تا در مورد ساختار سیاسی این کشور با دیگر افغان ها بحث کنند.
وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه از مقامات در کابل خواست که مذاکرات با طالبان را در اسرع وقت آغاز کنند، تصریح کرد: فرمت مسکو برای انجام مذاکرات صلح در افغانستان بسیار موثر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سیاست خارجی طالبان مسکو افغانستان امور خارجه روسیه طالبان مذاکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان تصریح کرد غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با رد گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی افزود: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان نوشت وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است زیرا آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

سخنگوی حکومت طالبان پیش از این نیز با اشاره به برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره افغانستان گفته بود: مدعیان غربی به سوءاستفاده از حقوق بشر در افغانستان پایان دهند.

ذبیح الله مجاهد همچنین تاکید کرده بود آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

«مولوی عبدالکبیر»: جامعه بین‌المللی نگران حقوق بشر در افغانستان نباشدچین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندگلوبال تایمز: اگر برای ناتو حقوق بشر در افغانستان مهم است جرائم جنگی را بررسی کند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان