Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا پس از ۲۰ سال حضور این کشور در افغانستان در مصاحبه‌ای مدعی شد که واشنگتن به دنبال روشی برای پایان دادن به درگیری ۴۰ سال در افغانستان است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت در صورتی که طالبان با زور، قدرت را در افغانستان به دست بگیرد، افغانستان به کشوری طرد شده تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که با شبکه خبری ان‌بی‌سی صحبت می‌کرد، افزود: «در صورتی که طالبان کنترل افغانستان را در دست بگیرد، این کشور حمایتی را که از جامعه بین‌المللی دریافت می‌کند، نخواهد داشت».

این مقام ارشد آمریکایی گفت واشنگتن اعتقادی به راه‌حل نظامی در افغانستان نداشته و آمریکا در حال بررسی روشی برای پایان دادن به درگیری 40 ساله در افغانستان است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آمریکا از سال 2001 تا کنون در افغانستان حضور داشته و تا کنون هیچ اقدامی در خصوص این ادعا انجام نداده است.

از سوی دیگر، «سهیل شاهین»، سخن‌گو و عضو هیات گفت‌وگوکننده‌ طالبان در قطر، گفته تا زمانی ‏که اشرف غنی، رئیس جمهور مستقر افغانستان کنار نرود و حکومت جدیدی از طریق مذاکره سر کار نیاید، صلح در افغانستان ‏برقرار نخواهد شد‎.‎

شاهین در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفته ‏طالبان به دنبال انحصار قدرت در افغانستان نیست و آن‌ها سلاح‌های خود را به زمین خواهند ‏گذاشت، اگر یک دولت قابل قبول برای همه طرف‌ها، به میان بیاید‎.‎

شاهین، رییس‌جمهور غنی را به جنگ‌افروزی متهم کرده و افزود: حتی در روز اول عید قربان، از ‏حمله به طالبان سخن گفته است‎

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آنتونی بلینکن آمریکا طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آمریت پاسپورت طالبان در فاریاب در سال گذشته بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت به شهروندان این ولایت توزیع نموده است. 

با این توزیع ۵۱ میلیون افغانی عواید گردآوری و به خزانه افغانستان سپرده شده است.

مولوی سید عمر غفوری آمر پاسپورت طالبان در فاریاب گفت که این اداره در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۵ هزار و ۶۹۳ جلد پاسپورت توزیع که از آن مبلغ ۱۵۱ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۲۵۰ افغانی عواید جمع آوری و به خزانه تحویل کرده است.

این در حالی است که اداره ی پاسپورت فاریاب، در سال ۱۴۰۱ تنها نزدیک به ۸۲ میلیون افغانی عواید جمع آوری نموده بود.

مسئولان می گویند که تلاش دارند با ظرفیت سازی بیشتر، میزان عواید اداره ی پاسپورت را همچنان افزایش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • 4 گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران | حمله مستقیم به ایران چه پیامدی برای تل‌آویو و واشنگتن دارد؟
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم