Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@09:24:03 GMT

می‌خواهم برای دختران بعد از خودم سدشکن باشم

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۳۷۹

می‌خواهم برای دختران بعد از خودم سدشکن باشم

از حضور در توکیو ناامید بودم اما معجزه شد/ در المپیک بهترین خودم خواهم بود یکی از اتفاق‌های خوب ورزش ایران در المپیک 2020 توکیو، حضور فرزانه فصیحی سریع‌ترین دختر ایران در این رویداد بزرگ است.

 بانوی 28 ساله اصفهانی که در دوی 60 متر داخل سالن رکورددار محسوب می‌شود و به «دختر باد» مشهور است. او که در یکی، دو سال اخیر در مسابقات بین‌المللی مختلفی شرکت کرد و سهمیه حضور در مسابقات جهانی داخل سالن را هم به دست آورد، با استفاده از بند «یونیورسالیتی» سهمیه المپیک گرفت و در توکیو حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصیحی در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» درخصوص المپیکی شدنش چنین توضیح داد: «واقعیت این است که در روزهای آخر مانده به المپیک برای کسب سهمیه، مسابقات ما هم یکی یکی کنسل شد و من هم 3 مسابقه مهم کسب سهمیه را از دست دادم و برای همین تقریباً از حضور در المپیک ناامید شده بودم و پرونده‌اش را بسته بودیم اما از آنجایی که فکر می‌کنم معجزه شد و اینکه اگر خدا بخواهد هر کاری می‌شود، توانستم سهمیه را بگیرم. البته از کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوومیدانی تشکر می‌کنم که مرا تنها نگذاشتند و مرا دیدند. همچنین از پدر و مادرم و همسرم که پا به پای من دوید هم ممنونم و باید بگویم که ما با هم سهمیه گرفتیم.»
با سهمیه‌ای که کسب شد، خیلی از ورزشکاران از جمله مریم طوسی که در دوی ۶۰ متر و دوی ۱۰۰ متر سال‌ها یکی از رکوردداران ایران بوده و به نوعی رقیب فصیحی محسوب می‌شود، به او تبریک گفتند. فصیحی در این خصوص چنین واکنشی داشت: «از همه دوستان و ورزشکارانی که به من تبریک گفتند، ممنونم و امیدوارم که انگیزه‌ای برای ادامه راه دختران ورزشکار ایرانی باشم. همیشه هدفم این بوده که به جلو بروم و برای دختران بعد از خودم سدشکن باشم.»
جالب است که سیمین صفامهر اولین دونده ۱۰۰ متر تاریخ ایران در المپیک ۱۹۶۴ توکیو بود و حالا حدود ۵۷ سال بعد فصیحی هم در این ماده و باز هم در توکیو خواهد دوید تا دومین ورزشکار زن تاریخ ورزش ایران در رشته دوی 100 متر المپیک باشد. او در این خصوص هم چنین نظر داد: «من تا قبل از این نمی‌دانستم که خانمی از ایران توانسته در دوی 100 متر المپیک شرکت کند اما وقتی فهمیدم خانم صفامهر 57 سال پیش توانسته در المپیک شرکت کند و آن المپیک هم در توکیو بوده، خیلی برای خودم جالب بود که تاریخ دوباره تکرار شده است. خیلی دوست داشتم ایشان را از نزدیک ببینم و با هم صحبت کنیم که متأسفانه متوجه شدم سال 95 به رحمت خدا رفته و به همین خاطر به سر مزار ایشان در بهشت زهرا(س) تهران رفتم.»
فصیحی مدال نقره 4 در 400 متر امدادی در بخش تیمی مسابقات 2016 قهرمانی داخل سالن آسیا و مدال برنز سال 2018 در دوی 60 متر این رقابت‌ها را در کارنامه‌اش دارد. او در سال ۲۰۲۰ با کسب رکورد ۷/۲۹ ثانیه در مسابقه دوی ۶۰ متر در بلگراد صربستان، رکورد جدیدی در ایران ثبت کرد و با بهبود رکورد قبلی‌اش و همچنین ثبت رکورد مورد نیاز ورودی برای مسابقات جهانی، به مسابقات جهانی دوومیدانی داخل سالن راه یافت. او 25 تیر هم  در یک رقابت جایزه بزرگ در ماده ۱۰۰ متر زنان که در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد، با  ثبت رکورد ۱۱.۹۷ ثانیه به قهرمانی رسید. حالا آیا می‌توان امیدوار بود او در مسابقات دوی 100 متر المپیک توکیو که 8 و 9 مرداد در ورزشگاه ملی ژاپن برگزار خواهد شد، مدال بگیرد؟ فصیحی به این سؤال چنین پاسخ داد: «اگر بخواهیم واقعگرا باشیم، باید بگویم که فینال المپیک، فینال خیلی سختی است و من رقیبانی از امریکا، جامائیکا و چند کشور دیگر دارم. اولویت ما راهیابی به المپیک بود ولی با این حال، سعی می‌کنم که بهترین خودم باشم و تلاشم را می‌کنم تا به موفقیت برسم.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: داخل سالن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی: تا زمانی که بتوانم مفید باشم، به فوتبال ادامه می‌دهم؛ تمام رویاهایم را محقق کرده‌ام

فوق ستاره آرژانتینی اعلام کرد که در حال حاضر به بازنشستگی و خداحافظی از فوتبال فکر نمی‌کند

طرفداری | لیونل مسی که این روزها مراحل ریکاوری پس از مصدومیتش را پشت سر می‌گذارد، گفتگویی با پادکست بیگ‌تایم انجام داده که شما را به خواندن بخش‌هایی از آن دعوت می‌کنیم:

چه زمانی از فوتبال خداحافظی می‌کنی؟

هر زمان که احساس کنم زمانش فرارسیده است و دیگر نمی‌توانم به هم‌تیمی‌هایم در زمین کمک کنم. من آدم خودانتقادگری هستم و همیشه خودم را ارزیابی می‌کنم که مثلا در فلان بازی خوب بودم یا نه. تا زمانی که بتوانم مفید باشم، به فوتبال بازی کردن ادامه می‌دهم زیرا عاشق آن هستم.

بهترین سن برای بازنشستگی 

نمی‌توان سن دقیقی تعیین کرد. گفتم، هرزمان که احساس کنم زمان خداحافظی فرارسیده، کفش‌هایم را آویزان می‌کنم، بدون اینکه به سن و سالم فکر کنم. در حال حاضر خیلی از خودم مراقبت می‌کنم، خوب استراحت می‌کنم و خوب غذا می‌خورم، سعی‌می‌کنم از هرلحاظ آمادگی‌ام را حفظ کنم. امروزه فوتبال بیشتر فیزیکی شده و ما مجبوریم در هر فصل بازی‌های زیادی را انجام دهیم، به همین خاطر باید بیشتر از قبل مراقب بدنمان باشیم.

ترک بارسلونا و پیوستن به پاری سن ژرمن 

روزهای سختی بود، در بارسلونا خوشحال بودم و فکر می‌کردم که می‌توانم در این تیم بمانم و آمادگی رفتن نداشتم. همه‌چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و باید زندگی‌ام را از نو شروع می‌کردم. باید با یک لیگ دیگر، یک باشگاه و یک رختکن دیگر وفق پیدا می‌کردم و چون تمام این اتفاقات به طور غیرمنتظره رخ دادند، در ابتدا همه‌چیز به من خیلی سخت گذشت.

اهداف دیگر ورزشی و ورود به عرصه مربی‌گری 

هنوز مطمئن نیستم، امیدوارم چند سال دیگر هم به بازی‌کردن ادامه دهم چون کاری‌است که آن را دوست دارم. هروقت زمانش برسد، به گزینه‌های دیگر هم فکر می‌کنم. در سطح ورزشی به اندازه کافی خوش‌شانس بودم و توانستم تمام رویاهایم را محقق کنم. حقیقت این است که دیگر نمی‌توانم چیز بیشتری از خدا بخواهم! او را همیشه شکر می‌کنم. در سطح انسانی نیز خدا به من خانواده و دوستان خوبی داده‌است که همیشه قدردان آن‌ها هستم.

چه چیزی تو را به گریه می‌اندازد؟

نمی‌توانم به مورد خاصی اشاره کنم اما حقیقت این است که من بسیار آدم احساساتی‌ای هستم و خودم را فردی با قلبی بزرگ می‌دانم. 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • علی داوودی: المپیک سخت است،اگر کامل آماده باشم و روحیه‌ام خوب باشد اتفاق‌های خوبی را رقم می‌زنم
  • اسامی فرنگی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد
  • مسی: تا زمانی که بتوانم مفید باشم، به فوتبال ادامه می‌دهم؛ تمام رویاهایم را محقق کرده‌ام
  • رقابت سخت ۷۴ کیلو‌ها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • هادی ساعی: در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • رقابت سخت ۷۴ کیلوها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • اسامی کشتی‌گیران برای کسب سهمیه المپیک؛ حضور تانک روسی و غیبت ارسلان
  • طالبی: بهترین اتفاقات در انتظار تفنگ است
  • ملی پوش شهداب: می‌دانستیم مقابل ارومیه کار سختی داریم/ می‌خواهم در تیم ملی بهترین خودم باشم