Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:00:52 GMT

سرعت لاک‌پشتی تعریض جاده «بابازید - سیمره»

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۳۹۹

سرعت لاک‌پشتی تعریض جاده «بابازید - سیمره»

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: از جاده قدیم خرم آباد - پلدختر - اندیمشک گرفته تا جاده پلدختر - اسلام آباد و سه راهی زانوگه - پل سیمره - رومشکان هر کدام با توجه به قرارگیری در مسیر ترانزیت نفت به محل تردد تریلرهای نفتکش عراقی و ایرانی تبدیل شده است.

تردد روزانه ۲ هزار تریلر نفتکش در جاده «بابازید» - «سیمره»

این در حالیست که روند کند تعریض این محورها و تبدیل آنها به چهارخطه زمینه وقوع حوادث جاده‌ای را دوچندان کرده است، موضوعی که با افزایش تردد خودروهای سبک و سنگین در شاهراه ترانزیت غرب و جنوب کشور به معضلی حل نشدنی در کوهدشت و پلدختر تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رغم آغاز شدن عملیات اجرایی پروژه‌های چهارخطه در این محورها به دلیل کمبود اعتبارات روند تعریض این جاده‌ها به کندی پیش می‌رود.

در این میان به گفته مسئولان به‌صورت مستمر روزانه دو هزار و ۳۰۰ تریلر نفتکش عراقی در محور بابازید به سیمره در تردد می‌کنند، ترددی که جز زیان و خسارت برای جاده‌های لرستان و وقوع تصادفات ناگوار رهاورد دیگری نداشته است.

افتتاح ۱۸ کیلومتر از پروژه در صورت تأمین اعتبار

وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در رابطه با این پروژه اظهار داشت: از محل اعتباراتی که شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در اختیار ما قرار داده شده است، پیمانکار ۱۸ کیلومتر از این پروژه راهسازی انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: برای این میزان، ۸۳ میلیارد تومان قرار داد منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار در مدت دو سال عملیات چهار خطه شدن این ۱۸ کیلومتر انجام خواهد شد.

ضرورت تسریع در تکمیل پروژه

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه اظهار داشت: عملیات چهارخطه سه راهی بابازید - پل سیمره از کیلومتر ۱۱ سه راه بابازید به سمت رومشکان در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: این پروژه به طول ۱۸ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته شده است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم این پروژه هر چه زودتر از سوی متولیان تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

کد خبر 5264131

منبع: مهر

کلیدواژه: راهسازی پروژه های نیمه تمام کوهدشت ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان واکسن کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل گرگان ایلام ۱۸ کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۹۸۳ تخلف سرعت در خراسان شمالی در ۸ فروردین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: طی هشتم فرودین، هزار و ۹۸۳ تخلف سرعت متوسط و لحظه‌ای در محورهای استان به ثبت رسید.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خراسان شمالی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در تاریخ بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲، تا هشتم فروردین، ۵۳۷ هزار و ۹۳۶ وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند.

وی افزود: طی این مدت ۵۱۵ هزار و ۵۴۶ وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان خارج شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی با اشاره به ثبت تردد پنج میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۷۹ وسیله نقلیه در محورهای خراسان شمالی توسط ۵۱ تردد شمار برخط گفت: محور شیروان- بجنورد در ششم فروردین، ساعت ۱۳ تا ۱۴ دارای بیشترین تردد بوده است.

مشتری تصریح کرد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک‌خوان در این بازه زمانی در روزهای بیست‌وپنجم، بیست‌وششم و بیست‌ونهم اسفند ۱۴۰۲ و هفتم فروردین ۱۴۰۳ و معادل ۴۰ درصد از کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد سهم وسایل نقلیه غیربومی از کل وسایل نقلیه در استان افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: طی هشتم فرودین هزار و ۹۸۳ تخلف سرعت متوسط و لحظه‌ای در محورهای استان به ثبت رسید.

کد خبر 739942

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۹۸۳ تخلف سرعت در خراسان شمالی در ۸ فروردین
  • ثبت ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده‌های همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • ثبت بیش از ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفر‌های نوروزی در جاده‌های همدان 
  • ثبت ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده های استان همدان
  • بیش از ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده های همدان ثبت شد
  • دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است
  • ثبت ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده های همدان
  • ۷ کیلومتر از محور کندوان نیازمند تعریض و چهاربانده شدن است
  • شتاب گیری طرح ملی تعریض مسیر طویر- دزدبُن محور کندوان