Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:29:06 GMT

برای یک سریال ۴۰ - ۵۰ میلیارد هزینه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۴۵۰

برای یک سریال ۴۰ - ۵۰ میلیارد هزینه می‌شود

جواد نوروزبیگی با تاکید بر «امنیت شغلی» تهیه‌کنندگان پروژه‌ها در شبکه نمایش خانگی، از مسوولان سازمان زیرمجموعه صداوسیما با عنوان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) درخواست کرد که در نظارت‌ها کمی از فضای تلویزیون فاصله بگیرند.

به گزارش ایسنا، این تهیه کننده سینما و تلویزیون تاکید کرد: بهتر است در این روزها حق انتخاب را به جامعه واگذار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرزبندی شدید برای جامعه که چه چیزی خوب است و چه چیز ی بد است را کنار بگذاریم. الان جامعه به سانسور حساس شده است و افراد به راحتی صحنه های سانسورشده را می گردند و پیدا می کنند، ضمن اینکه مخاطب حق انتخاب بیشتری هم دارد و در نهایت می تواند برنامه مورد علاقه خود را در میان شبکه‌ها و سریال های خارجی پیدا کند.

نوروزبیگی که در گفت وگوی برنامه پرانتز باز با موضوع رابطه‌ی فرهنگ و اخلاق با سانسور در آثار تصویری حاضر شده بود، خاطرنشان کرد: ما تهیه کنندگان قدیمی به خوبی جامعه را می شناسیم و می دانیم چه صحنه ها و تصاویری را نباید نشان داد یا برای مثال باید از نمای دور به تصویر کشید. ضمن اینکه ما برای ترویج ارزش های جامعه فیلم و سریال می سازیم، خودمان هم نگران سلامت خانواده هستیم و دوست نداریم خانواده هایمان به تماشای صحنه های نامناسب با عرف جامعه بنشینند. خود بازیگران ما هم الان ممیزی ها را می شناسند و می دانند برای مثال پوششان باید چگونه باشد. الان ما همه توجیه هستیم ولی اینکه فردی در اینستاگرام یک عکس می گذارد و یا مصاحبه ای انجام می دهد و به یکباره ممنوع التصویر می شود، برای سازندگان یک پروژه که از قبل قراردادی را بسته اند، به شدت آسیب زننده است.

این تهیه کننده تاکید کرد: خواهش می کنم رفتار شخصی افراد را از رفتار جمعی جدا کنید. اگر بازیگری مصاحبه ای انجام داده یا عکسی را در فضای مجازی منتشر کرده، بابت همین رفتار به او تذکر بدهید اما یک پروژه را معلق نگه ندارید. ضمن اینکه من‌ اخیرا در قرارداد با عوامل این موارد را لحاظ می‌کنم.

او با اشاره به یکی از سریال های شبکه نمایش خانگی که اخیرا به دلیل استفاده از یکی از خواننده ها مجوز پخش نمی گیرد، تصریح کرد: منِ تهیه کننده  وقتی می بینم خواننده ای با نظام نظراتش یکی است و چند روز قبل برای سازمان «اوج» خوانده، از طرفی در سریالی دیگر مشغول بازی است که پخش می شود، با او قرارداد می بندم غافل از اینکه جدیدا مورد ممیزی قرار گرفته است و یکباره نامه می آید که از او استفاده نکنید. خب یک منو جلوی تهیه کننده بگذارید که از چه کسانی می توانم استفاده کند. در حال حاضر برای ساخت یک سریال بالغ بر ۴۰ ـ ۵۰ میلیارد هزینه می شود و من تهیه کننده باید امنیت شغلی داشته باشم. کلی هزینه می کنم و یک باره به خاطر عکس یک بازیگر در فضای مجازی کارم ممنوع می شود و کل هزینه و کار زیر سوال می رود.

تهیه کننده سریال «شوق پرواز» (شهید بابایی) در عین حال یادآور شد که «پلتفرم ها باعث شدند که شبکه‌های ماهواره ای فارسی زبان کنار بروند، اما هیچ وقت فیلمسازان برای این اتفاق مورد تشویق قرار نمی گیرند.»

نوروزبیگی بار دیگر تاکید کرد: احساس می کنم امنیتی ندارم و نمی دانم چه اتفاقی می خواهد بیفتد. در حال حاضر چهار سریال در شبکه نمایش خانگی با چنین مشکلاتی مواجه هستند و بالغ بر ۲۰۰ میلیارد برای ساخت آنها هزینه شده است.

به گزارش ایسنا، برنامه «پرانتز باز» شامگاه جمعه (اول مرداد ماه) با اجرای نیما رییسی و سردبیری و تهیه‌کنندگی مارال دوستی، به رابطه‌ی فرهنگ و اخلاق با سانسور در آثار تصویری پرداخت. در برنامه شماره‌ی پنجم «پرانتز باز»، علیرضا بهرامی، نغمه دانش و فرانک آرتا، در مقام کارشناس، نیما رییسی را همراهی کردند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سریال میدان سرخ پرانتز باز تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر عباس رضاییان زاده با بیان تعریف نان کامل، گفت: نان کامل یا نان سبوس دار، به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه‌ ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.
او افزود: نان تهیه شده از آرد سفید، به دلیل درصد سبوس گیری بالا و حذف سهم زیادی از فیبر و املاح حیاتی گندم مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و فسفر در جریان آسیاب کردن، ارزش چندانی ندارد و نان هایی که از آرد کامل تهیه می شود، از کامل ترین نان ها به شمار می رود.
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه نان کامل در دمای کمتر و زمان طولانی‌تری نسبت به نان سفید پخت می‌شود، ادامه داد: وجود فیبر بیشتر در نان کامل باعث ایجاد سیری زودرس و کاهش جذب قند و کلسترول در دستگاه گوارش و پیشگیری از چاقی می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های گوارش به‌ویژه سرطان کولون پیشگیری می‌کند.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش کیفیت و توسعه دسترسی به نان کامل و ارتقای آگاهی جامعه در این خصوص گفت: با توجه به افزایش نانوایی های عرضه کننده نان کامل در شهر شیراز، شهروندان با توجه به فراهم شدن این ظرفیت تلاش کنند نان سفره خود را از نان های کامل تهیه کنند.
اطلاعات و آدرس نانوایی های عرضه کننده نان کامل در صفحه گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، به نشانی اینترنتی https://fhc.sums.ac.ir/uploads/118/Nutrition/public%20education/34.pdf جهت دسترسی عموم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر
  • سریال «مامان اشتباه می‌کند» از قاب شبکه تهران
  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند