Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران؛ ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در گفتگوی خبری اظهار کرد: ورود واکسن خارجی و در دسترس بودن واکسن داخلی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و ما در شرایط فعلی توانایی تزریق روزانه ۵۰۰ هزار واکسن را داریم و در چند روز آینده این ظرفیت به یک درصد جمعیت کل کشور یعنی ۸۴۰ هزار تزریق واکسن در یک روز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: عدم هماهنگی‌ها و ناهماهنگی‌های وجود دارد که از این بابت عذرخواهی می‌کنیم و قسمت عمده مشکل این است که بعضی از افراد دعوت شده و بعضی از افراد بالای ۷۰ سال و حتی بالای ۶۰ سال ‌علی رغم دعوت به اطلاعیه ما هنوز مراجعه نکردند و جمعیت بالای ۶۰ ما ۹/۵ درصد جامعه هستند یعنی ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ولی بیش از ۷۰ درصد مرگ و میر و بیش از ۶۰ درصد موارد بستری کرونایی کشور را ایجاد می‌کنند.

حریرچی بیان کرد: در افراد واکسینه شده در کشور و در جامعه ۷۰ سال به بالا که ۷۰ درصد آنها را واکسینه کردیم میزان مرگ و میر و میزان بستری به شدت کاهش یافته و خبر بد این است که عمده مرگ و میر فعلی در پیک پنجم در کرونا و بستری در ICU مربوط به افراد غیر واکسینه و و رده سنی ۵۰ الی ۶۰ سال که هنوز موفق به دریافت واکن نشده اند هستند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تمامی واکسن ها دارای صد درصد کارایی در برابر مرگ و میر ناشی از کرونا هستند و اثر بخشی بسیار بالا در مقابل کووید شدید دارند و تاثیر بسیار مثبت در جلوگیری در بستری دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: برخی باور‌های غلط و تبلیغات اشتباه در این زمینه وجود دارد، برای مثال برخی‌ها مدعی هستند که تاثیر گذاری واکسن‌ها کم بوده و آن‌ها را برای بدن ضرر اعلام کردند. ادعای دیگری که از سوی افراد دیگر دیده می‌شود این است که آن‌ها می‌گویند علت کرونا گرفتن افراد پس از واکسینه شدن به دلیل تزریق واکسن بوده است.

او ادامه داد: گفتنی است؛ باتوجه به واکسینه شدن برخی از افراد، کادر درمان و برخی هنرمندان که بعد از تزریق واکسن، کرونا گرفته اند تقریبا تمام موارد کم علامت و به صورت درمان در منزل هستند.

او ادامه داد: اکثر افراد نیز به گونه‌ای هستند که یا یک دوز واکسن را دریافت کردند یا از تزریق واکسن دوز دوم، سه هفته نگذشته و اثرات واکسیناسیون کامل حاصل نشده است. در چند روز آینده باید همت کرده تا تمام افراد بالای ۶۰ و ۷۰ سال را به صورت کامل واکسینه کنیم و سپس به گروه‌های شغلی پر خطر و رده سنی پایین‌تر وارد شویم.

حریرچی با بیا اینکه ظرفیت واکسن موجود برای واکسیناسیون گروه هدف و سالمند به اندازه زدن دو دوز به این گروه کافی است بیان کرد: بدون شک هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و ما واکسن‌هایی مثل سینوفارم و اسپوتنیک و آسترانزکا وارداتشان به اندازه کافی برای جمعیت هدف باتوجه به دوز دوم شروع شده و واکسن برکت و دیگر واکسن‌های داخلی در هفته‌های آینده به صورت تصاعدی در اختیار جامعه خواهد بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا وزارت بهداشت تزریق واکسن مرگ و میر واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا چند روز آینده زنجان بارشی در زنجان رخ نمی‌دهد

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده شرایط جوی در مناطق مختلف این استان ناپایدار خواهد شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و از بعدازظهر با وزش باد همراه است، افزود: تا روز شنبه هفته آینده شرایط جوی استان پایدار و آسمان عمدتا صاف خواهد بود و در این مدت بارشی نیز نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش ناپایداری و ابر و افزایش سرعت وزش باد به ویژه برای ساعات بعدازظهر پیش ‌بینی شده است که احتمال رگبار پراکنده باران و وقوع رعد و برق نیز طی این ۲ روز وجود دارد.

رحمن‌نیا با اشاره به نوسانات دمایی نقاط مختلف استان اظهار کرد: نوسان دماها طی روزهای آینده کم و روند کلی با شیب ملایمی برای پنج روز آینده افزایشی است.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • تا چند روز آینده زنجان بارشی در زنجان رخ نمی‌دهد
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • متحول‌شده ترین ستاره این روزهای والیبال ایران