Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وندی شرمن، وزیر خارجه آمریکا به مسکو سفر می کند.

بر این اساس، این نخستین سفر مقامات عالی رتبه آمریکایی به روسیه پس از ورود جو بایدن  به کاخ سفید است.

جو بایدن و ولادیمیر پوتین در گفتگو‌های اخیر خود توافق کرده بودند در مورد کاهش خطر جنگ هسته‌ای مذاکرات موسوم به "گفتگوی ثبات استراتژیک" را از سر گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا قرار است وندی شرمن به عنوان نماینده آمریکا برای برگزاری این گفتگو‌ها جمعه هفته جاری به مسکو سفر کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرمن به عنوان نماینده آمریکا قرار است در مورد کنترل تسلیحات هسته‌ای و امنیت بین الملل با مقامات روس دیدار و گفتگو کند.

مقامات آمریکا چند سالی می‌شود که نگران پیشرفت‌های تسلیحاتی روسیه در زمینه‌های مختلف هستند. با وجود تحریم‌های مختلف واشنگتن، مسکو توانسته در طی این سال‌ها پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه تسلیحات نظامی از جمله ساخت موشک، جنگنده‌های فوق پیشرفته، انواع سلاح‌های جنگی و هواپیما‌های نظامی انجام داده است.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی بر این باور است گرچه قدرت های بزرگ به دلیل ساختار نظام بین الملل نمی توانند به یکدیگر اعتماد کنند، اما می توانند در برخی حوزه ها مانند کنترل تسلیحات هسته ای و منع اشاعه آن، همه گیری ها، و تغییرات اقلیمی با یکدیگر همکاری داشته باشند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسلیحات هسته ای جنگ هسته ای وزارت خارجه آمریکا بین الملل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان با معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • آمریکا: بلینکن درباره عملیات نظامی در رفح با گالانت گفتگو خواهد کرد
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست