Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عباس‌آباد یکی از شهرستان‌های ۱۵ گانه ساحلی مازندران در غرب این استان و بین شهرستان‌های چالوس و تنکابن است که به دلیلی موقعیت جغرافیایی و اقلیمی توانمندی‌های بالقوه‌ای در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و شیلات دارد. این شهرستان با برنامه‌ریزی چند سال گذشته مسئولان شهرستانی و استانی و جذب اعتبارات استانی، ملی و بخش خصوصی با شتاب بیشتری در مسیر رو به توسعه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ویژگی‌های مهم این شهرستان دمای معتدل و بارش‌های قابل ملاحظه است که سبب شده از قطب تولید انواع گل و گیاه در غرب مازندران لقب بگیرد. به طوری که هر سال نیز بخش زیادی از این تولیدات به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

استقرار شهرک صنعتی سلمانشهر به گستره ۹۲ هکتار، وجود ۵۲۰ قطعه اراضی جنگلی و جلگه‌ای موسوم به قطعات ۱۰ هکتاری و نیز برخورداری از جاذبه‌های فراوان گردشگری و تاریخی و نیز سواحل زیبا از دیگر موقعیت‌های ممتاز و قابلیت‌های بالقوه این شهرستان است.

کسب و کار اغلب مردم این دیار در زمینه تولید گل و گیاه، صیادی، گردشگری و نیز فعالیت‌های صنعتی است. بر اساس همین مزیت‌ها نیز طی سال‌های اخیر و بویژه دولت دوازدهم گام‌های اساسی از سوی مسئولان برای فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه‌ساز این شهرستان برداشته شده است

تخصیص اعتبار ۴۴۵ میلیارد ریال برای بخش راه

تخصیص اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومانی برای ساخت و روکش آسفالت راه‌های روستایی شهرستان گردشگرپذیر عباس‌آباد از اقدامات خدماتی چهار سال اخیر دولت است. رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های عباس‌آباد، تنکابن و رامسر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و روکش آسفالت راه‌های روستایی شهرستان عباس‌آباد هزینه شد که بهسازی بیش از ۶۰ درصد این راه‌ها و کاهش مشکلات ترددی مردم را در پی داشت.

حمیدرضا مقتدر افزود: نتیجه این تخصیص اعتبارات انجام آسفالت ۸۵ کیلومتر از ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی این شهرستان بود که بخش زیادی از مشکلات روستاییان شهرستان برای رفت‌وآمدهای روزانه را برطرف کرد.

وی بهره‌برداری از پل فلزی سردار شهید تهرانی مقدم بخش مرکزی شهرستان عباس‌آباد پس از گذشت حدود هشت سال از کلنگ‌زنی آن را از دیگر اقدامات شاخص انجام شده برشمرد و اظهار کرد: این پل سال ۱۳۹۰ به عنوان یک پروژه ملی کلنگ‌زنی شد و قرار بود طی یک سال به بهره‌برداری برسد. اما این هدف محقق نشد و سرانجام با صرف حدود ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال این طرح به بهره‌برداری رسید و مشکل تردد دست‌کم ۴۰۰ خانوار منطقه بالادست پسنده علیابخش مرکزی عباس‌آباد رفع شد.

 این مقام مسئول، بهسازی و ترمیم پل‌های هردابرود و پرچور با صرف اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال در حوزه روستایی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که با حمایت دولت طی سه سال اخیر در این شهرستان انجام شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های عباس‌آباد، رامسر و تنکابن گفت: طرح بهسازی و تعریض ۶ پل بزرگ در مسیر جاده عباس‌آباد - تنکابن سال‌ها بر زمین مانده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌های انجام شده با تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی عملیات بهسازی و تعریض دو دستگاه از این پل‌ها در شهرستان عباس‌آباد به پایان رسید.

مقتدر ساخت پل پسنده در مسیر اصلی جاده ترانزیتی شهرستان عباس‌آباد را نمونه‌ای دیگر از این طرح‌ها برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه پارسال به علت کم عرض و غیر استاندارد بودن این پل، دست‌کم چهار نفر در همین نقطه حادثه‌خیز جان باختند که اکنون با به‌کارگیری پیمانکار در حال ساخت پل جایگزین در این منطقه هستیم.

وی اظهار کرد: امروز در سایه حمایت‌های دولت، روند اجرایی طرح‌های عمرانی حوزه راه در این شهرستان در جریان است و سعی شده با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی درست و پیگیری‌های مناسب بیشتر اعتبارات اختصاص یافته جذب و از برگشت اعتبار به خزانه دولت جلوگیری شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی  عباس‌آباد، تنکابن و رامسر گفت: اگرچه سال ۱۳۹۷ به خاطر تشدید تحریم‌ها و نیز تورم در حوزه ابنیه و ساخت و ساز راه‌ها تا حدودی به پیمانکاران بدهکار شدیم، اما از طرفی با کارهای بزرگی که طی چند سال گذشته در این شهرستان انجام شد می‌توان ادعا کرد که دولت در این منطقه کارنامه موفقی از خود ارائه کرده است.

افزایش۲۵ هکتاری مساحت شهرک صنعتی سلمانشهر  

گسترش مساحت شهرک صنعتی سلمانشهر از ۶۷ هکتار به ۹۲ هکتار نیز یکی از گام‌های اساسی برای تامین زیرساخت بخش صنعت در این شهرستان بوده که با پیگیری‌های مسئولان با هدف رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار به این مجموعه اضافه شد.

فرماندار شهرستان عباس‌آباد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این عرصه موسوم به قطعات ۱۰ هکتاری جنگلی و جلگه‌ای متعلق به منابع ملی بود که از سال ۱۳۹۳ پس از نامه‌نگاری‌های فراوان با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری این عرصه به شهرک صنعتی سلمانشهر الحاق شد. پس از دریافت مجوز تغییر کاربری، هم‌اکنون تعداد ۳ تا ۴ واحد تولیدی مهم از جمله شرکت چوب فشرده خزر در این قطعه ۲۵ هکتاری در سال ساخت است.

عباسعلی شیرینی همپا افزود: اگرچه سرمایه‌گذاران این عرصه را خریداری کرده‌اند، اما با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در شهرستان از زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، تلفن و نیز معافیت مالیات به مدت ۱۰ سال بهره‌مند می‌شوند. ضمن آنکه پروانه ساخت این واحدها هم رایگان است.

این مسئول  اظهار کرد: شرکت چوب فشرده خزر یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی مازندران است که در این قطعه ۲۵ هکتاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی در حال ساخت است و عملیات اجرایی آن تقریبا به سرانجام رسیده است. تجهیزات این واحد صنعتی برای تولید انواع تخته‌های ام‌دی‌اف و روکش ملامینه از آلمان خریداری شده و پس از تکمیل عملیات اجرایی در محل نصب خواهد شد.

شیرینی همپا افزود: سرمایه‌گذار این پروژه برای تکمیل آن حدود ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرد، اما برای تامین مواد اولیه و راه‌اندازی فاز نخست آن طی دو ماه آینده دو هزار میلیارد ریال تسهیلات درخواست کرد که با پیگیری‌های انجام شده پرونده این متقاضی برای دریافت تسهیلات مراحل نهایی را می‌گذراند.

 این طرح در دو فاز تعریف شده که فاز نخست آن به ساخت روکش ملامینه ام‌دی‌ام و فاز دیگر به تولید ام‌دی‌اف خام اختصاص دارد و ظرفیت تولید سالانه آن ۷ میلیون متر مربع پیش‌بینی شده است. با بهره‌برداری از این پروژه دست‌کم ۱۵۰ نفر مشغول به کار می‌شوند. خط دوم این واحد تولیدی نیز قرار است بهمن ماه و با اشتغال دست‌کم ۱۵۰ نفر به بهره‌برداری برسد.

رفع مشکلات ۱۰۰ واحد تولیدی شهرک صنعتی    

کمبود و گرانی مواد اولیه و بدهی‌های بانکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در دوران تشدید تحریم‌ها یعنی از دی ماه سال ۱۳۹۵ دامنگیر فعالان حوزه صنعت و معدن کشور شد. تا جایی که علاوه بر متوقف شدن فعالیت برخی از واحدها، ۱۵ واحد تولیدی شهرک صنعتی سلمانشهر به خاطر بدهی‌های بانکی و تملک بانک‌ها از چرخه تولید خارج شدند. اما با تلاش و پیگیری‌های فراوان مسئولان استانی و شهرستانی، مجموعا ۱۰۰واحد تولیدی با تخصیص تسهیلات و حمایت‌های دولت دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

فرماندار عباس‌آباد با اشاره به پیشینه سه دهه‌ای شهرک صنعتی این شهرستان، خاطرنشان کرد: دست‌کم ۱۱۹ واحد تولیدی در این شهرک مستقر است که از این تعداد ۸۲ واحد آن دارای پروانه بهره‌برداری و بقیه هم بدون مجوز و در مرحله انعقاد قرارداد هستند. حدود یکهزار و ۶۰۰ نفر هم در این مجموعه فعالیت می‌کنند و از سال ۱۳۹۴ تا سال گذشته مشکلات ۱۰۰ واحد تولیدی این شهرک بررسی و حل شد.

برابر آمار منابع رسمی طی هشت سال گذشته دست کم برای ۴۰۰ نفر در شهرک صنعتی شهرستان عباس‌آباد شغل ایجاد شده است. البته قابلیت‌های عباس‌آباد فقط به تولید محصولات صنعتی محدود نمی‌شود، بلکه این شهرستان به خاطر برخورداری از اقلیم مناسب مانند آب و هوای معتدل، نزدیکی کوه به دریا، بارش‌های قابل ملاحظه، اراضی مستعد و خاک مرغوب شرایط بسیار مناسبی برای تولید انواع گل و گیاه از نوع درختچه زینتی و گل‌های آپارتمانی دارد که هر سال این محصول به تعداد قابل توجهی از این شهرستان صادر می‌شود.

دولت از سال‌های پیش سعی کرده با تامین زیرساخت‌ها، بستر بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها را در ابعاد مختلف مهیا کند. به طوری که با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و درازمدت و رفع محدودیت‌های دریافت مجوز ساخت گلخانه به اراضی پایین‌تر از سه هزار متر و حتی در اراضی موسوم به ۱۰ هکتاری مشکلات پیش پای تولیدکنندگان گل و گیاه در این منطقه را برطرف کرد.

افزایش ۲۰ هکتاری مساحت گلخانه‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس‌آباد به خبرنگار ایرنا گفت: از چهار سال پیش تا کنون حدود ۲۰ هکتار به مساحت گلخانه‌های این شهرستان افزوده شد و آمار بهره‌برداران نیز از ۵۶۷ نفر به یکهزار و ۳۹۴ نفر رسید.

علی ابوالحسنی در افزود: سال ۱۳۹۶ حدود پنج میلیون گلدان گل در این شهرستان تولید می‌شد که اکنون این عدد به حدود هفت میلیون گلدان رسید. همچنین میزان صادرات گل از ۱۲ هزار گلدان در همان سال نیز اکنون به ۱۶ هزار گلدان رسیده است.

این مسئول، میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گل و گیاه از نوع درختچه‌های زینتی و گل‌های آپارتمانی را حدود یکهزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طی این مدت حدود ۲۵ گلخانه در این شهرستان ساخته و حدود ۱۶۵ میلیارد ریال هم تسهیلات به متقاضیان برای ساخت گلخانه پرداخت شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی عباس‌آباد تا سال‌های گذشته به دارندگان اراضی خرد زیر هزار متر مجوز ساخت گلخانه داده نمی‌شد، اما با رایزنی‌های انجام شده از طریق سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری و نماینده مجلس این مشکل حل شده و باعث شد که اغلب روستائیان این منطقه در زمینه گل و گیاه از نوع آپارتمانی فعالیت داشته باشند.

ابوالحسنی همچین گفت: ابتدای سال ۱۳۹۴ میزان صادرات کیوی از این شهرستان به کشورهای بحرین، امارات، ترکیه و  هند دو هزار و ۳۰۰ تن به ارزش یک میلیون و ۸۰۵  دلار بود، اما اکنون این آمار به ۱۱ هزار تن به ارزش پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسیده است

وی افزود: سطح زیرکشت باغ‌های کیوی از گستره هزار و ۳۶۷ هکتار در سال ۱۳۹۴ اکنون به هزار و ۴۰۲ هکتار رسیده و طی این مدت دست‌کم ۲۰۰ نفر هم در این بخش کشاورزی مشغول به کار شدند.

مانع‌زدایی ساخت گلخانه در اراضی ۱۰ هکتاری 

یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان گل و گیاه در سال‌های اخیر ساخت گلخانه در اراضی جنگلی و جلگه‌ای موسوم به قطعات ۱۰ هکتاری بود، اما با پییری‌های انجام شده این محدودیت‌ها برداشته شد. تعداد ۹۵۳ قطعه زمین ۱۰ هکتاری در سال ۱۳۴۶ با هدف، تعیین مرز دائم جنگل‌ها، کم کردن مشکلات حفاظت از اراضی جنگلی جلگه‌ای، بهره‌برداری بهینه از اراضی موجود، ایجاد درآمد برای وزارت منابع طبیعی از طریق اجاره و فروش، ازدیاد تولیدات کشاورزی، ایجاد کار برای دامداران سنتی و جنگل‌نشینان و بهره‌برداری از درختان در اراضی جنگلی جلگه‌ای به نزدیکان دربار حکومت پهلوی واگذار شد، ولی در عمل آنچه در این قطعات انجام شد با اهداف اعلام شده فاصله گرفت.

با پیروزی انقلاب اسلامی هم این اراضی پس از ثبت سند با هدف ایجاد باغ مرکبات و نیز انجام زراعت چوب به نام اشخاص به کشاورزان واگذار شد. اما نبود نظارت و برنامه‌ریزی درست سبب شد که گستره‌ای از این اراضی جنگلی و جلگه‌ای خارج از بافت روستاها و حریم شهرها، بدون مجوز تغییر کاربری به قطعات کوچک‌تر، از یکهزار متر گرفته تا بیش از پنج هزار متر تفکیک شده و مورد استفاده در ساخت و سازهای غیر مجاز قرار بگیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - منطقه نوشهر گفت: شهرستان عباس‌آباد با در اختیار داشتن ۵۲۰ قطعه ۱۰ هکتاری بیشترین تعداد این قطعات را داشت. بنابراین بیشترین متقاضی را هم از همان شهرستان برای ساخت گلخانه در این قطعات داشتیم.

عبدالرضا سنگاری افزود: با پیگیری نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و نشست با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در دی ماه پارسال مصوب شد از این پس مالکان این اراضی که تا پیش از این نمی‌توانستند مجوز گاز، آب و برق در اراضی تفکیک شده ۱۰ هکتاری دریافت کنند، بتوانند با انجام فرآیند اداری و دریافت تعهد نساختن بنای مسکونی، با مراجعه به منابع طبیعی شهرستان مجوز ساخت گلخانه دریافت کنند.

بنا به گزارش های رسمی تاکنون نزدیک به یک هکتار از این اراضی زیر کشت گل و گیاه رفته است.

اشتغال دستکم ۵۰۰ نفر در حوزه گردشگری 

عباس‌آباد به خاطر برخورداری از موقعیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری از جمله  طبیعت‌گردی در روستای سی بن، آبشار سوتراش، جنگل‌های تیلارکلار، غار دانیال، محور جنگلی و گردشگری عباس‌آباد - کلاردشت، بوستان جنگلی خرماچال، جاذبه‌های گردشگری ساحلی و حمام‌های تاریخی از ظرفیت‌های مناسب و برجسته‌ای برای رونق اقتصادی در زمینه توریسم هم دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان عباس آباد گفت: با بهره‌برداری از حدود هفت باب مرکز پذیرایی، اقامتی، رفاهی و خدماتی طی هشت سال گذشته تاکنون بستر اشتغال برای دست‌کم ۵۰۰ نفر در این شهرستان فراهم شده است.

سید امیر معصومی‌نژاد افزود: طی سال‌های اخیر هتل لی‌لیوم، رستوران ارکیده، واحد پذیرایی دارچین، واحد پذیرایی ساری گل، رستوران البرز، رستوران هفت درخت  و رستوران آبادگردان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان  افتتاح شد که برای هر واحد پذیرایی گردشگری، خدماتی و رفاهی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این مسئول  افزود: طی چهار سال اخیر عملیات مرمت سه واحد مسکونی سنتی و قدیمی با پرداخت تسهیلات به میزان حدود ۷۵۰ میلیون ریال و تبدیل آن به اقامتگاه بومگردی در روستاهای سی‌بن و ماشاء‌الله‌آباد انجام شده و حدود هشت طرح گردشگری هم در حال اجراست.

وی همچنین گفت که از مجموع ۱۳۴ نقطه مکان‌یابی شده برای ساخت اسکله‌های تفریحی و ساحلی مازندران، حدود ۱۷ نقطه در شهرستان عباس‌آباد مکان‌یابی و پی‌بینی شده که با ساخت چهار مورد آن از سوی دستگاه‌های اجرایی موافقت شد و از این تعداد سه مورد آن نهایی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عباس‌آباد گفت: قراراست این اسکله‌ها در محوطه رستوران آبادگردان، مجموعه فلامینگو و نیز مجتمع ساحلی و  گردشگری علاء‌الدین ساخته شود و سرمایه‌گذاران اکنون در حال تجهیز کارگاه هستند. حجم سرمایه‌گذاری برای هر اسکله و امکانات و تجهیزات جانبی آن بیش از ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

صنایع تبدیلی آبزیان با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی   

وجود پنج رشته رودخانه دارای ارزش شیلاتی، برخورداری از ۲۵ کیلومتر اراضی ساحلی، استقرار هفت قفس دریایی، فعالیت مرکز تولید ماهیان خاویاری (فیل ماهی) و تولید ۳۴۰ تن ماهی سردابی در ۱۲ مزرعه پرورش ماهی به صورت نیمه‌متراکم از دیگر ظرفیت‌های شهرستان عباس‌آباد در حوزه صید و صیادی است.

دولت برای پایان دادن به دغدغه فعالان صنعت آبزی‌پروری خطه غربی مازندران در زمینه خام‌فروشی، کاهش تلفات ماهی، افزایش میزان سوددهی و نیز ترویج فرهنگ مصرف ماهی به صورت کنسروی با بسترسازی زیرساخت‌ها و تسهیل در ارائه مجوزها گام‌های مؤثری برای استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به صنعت شیلات در این منطقه برداشته است.

رئیس اداره شیلات شهرستان عباس‌آباد به خبرنگار ایرنا گفت: احداث صنایع تبدیلی آبزیان شامل کارخانه کنسروسازی و سردخانه یکهزار و ۵۰۰ تنی با اتخاذ سیاست‌های تشویقی مسئولان دست‌اندرکار و نیز بسترسازی در حوزه زیرساخت‌ها و تسهیل در صدور مجوزها از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و در هفته دولت سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

مرتضی مجدی مقدار سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این واحد تولیدی را حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این واحد تولیدی سالانه به طور متوسط توان تولید حدود پنج هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهی به صورت کنسروی را دارد.

به گفته این مسئول، این واحد تولیدی علاوه بر توان پذیرش ماهیان اقیانوس آرام و هند، ماهی‌های صید شده این استان را هم پذیرش و فرآوری و پس از فرآوری و تبدیل آن به کنسرو به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

سرمایه‌گذاری حدود ۲۰ میلیارد ریالی برای استقرار هفت قفس دریایی به منظور تولید انواع گونه‌های آبزی از جمله ماهی قزل‌آلا از نوع سالمون از دیگر اقداماتی است که طی چهار سال گذشته در شهرستان عباس‌آباد برای رونق اقتصاد شیلاتی انجام شده است.

رئیس اداره شیلات عباس‌آباد با بیان این که هر قفس توان تولید سالانه حدود ۲۵ تن ماهی قزل‌آلای سردابی را دارد گفت: با استقرار این قفس‌ها و بهره‌برداری از آن‌ها بستر اشتغال برای دست‌کم ۲۵ نفر فراهم شد. ضمن آنکه دولت در بخش مکانیزاسیون به منظور ارتقای تولید حدود ۷۹۰ میلیون  ریال طی چهار سال گذشته تسهیلات پرداخت کرد.

مجدی افزود: شهرستان عباس‌آباد با برخورداری از مرکز پرورش ماهی در قفس، پنج شرکت تعاونی پره صیادی و وجود دست‌کم ۳۰۰ صیاد سالانه به طور متوسط مقدار ۳۵۰ تن انواع ماهی در این شهرستان تولید می‌کند.

با توجه به این اقدامات انجام شده و ریل‌گذاری برای توسعه در شهرستان عباس‌آباد پیش‌بینی می‌شود که فرآیند رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در این شهرستان طی سال‌های آتی با شتاب بیشتری انجام شود. عباس‌آباد با حدود ۳۲۰ کیلومتر مربع مساحت، سه بخش شامل پنج دهستان، ۴۴ روستا، سه شهر و دست‌کم ۵۴ هزار نفر جمعیت دارد که از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه‌های البرز، شرق به شهرستان چالوس و غرب تنکابن محدود است.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید مازندران عباس آباد اعتبارات توسعه زیرساخت ارتباطی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید مازندران عباس آباد دولت تدبیر و امید مازندران عباس آباد اعتبارات توسعه زیرساخت ارتباطی خبرنگار ایرنا گفت شهرستان عباس آباد شهرک صنعتی سلمانشهر واحد تولیدی بهره برداری بهره برداری ساخت گلخانه انجام شده میلیارد ریال تخصیص اعتبار جهاد کشاورزی سرمایه گذاری عباس آباد عباس آباد اراضی جنگلی تولید انواع زیرساخت ها رئیس اداره سال گذشته ۱۰ هکتاری برای ساخت گل و گیاه چهار سال هزار متر جنگل ها سال ها دست کم راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: 85 درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی محقق شده است.

 آقای کرمی امروز  با اعلام این مطلب گفت: امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، رفع موانع تولید و رونق سرمایه گذاری از مهمترین اهداف اقتصادی دولت سیزدهم در آذربایجان غربی است.

وی  برنامه یکشنبه های تولید را در رونق و احیای دوباره واحدهای تولیدی در استان مهم دانست و گفت:

دیگر خبرها

  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است